EnergoZrouti.cz

Horké letní dny mohou být problém pro elektromobily, jejich řidiči by měli dodržovat několik pravidel

  
Tomáš Jelínek
20. 7. 2022 ▪ 17:56

Horké letní dny mohou být problémem i pro baterie elektromobilů. Majitelé elektrických vozidel by tak měli myslet na několik pravidel, která jim zajistí delší dojezd i větší životnost baterií.

Horké letní dny mohou být pro elektromobil velký problém
Horké letní dny mohou být pro elektromobil velký problém
Foto: Martin Katler on Unsplash

Aktuální spalující vedra, která do velké části Evropy přináší i teploty nad 40° Celsia mohou být podle odborníků problémem nejen pro přírodu, člověka a celé životní prostředí, ale i pro elektromobily, které se v posledních letech stále více objevují na silnicích.

Majitelé elektrických vozidel by tak při extrémních venkovních teplotách měli myslet na několik problémů, které by jim celodenní stání vozidla na přímém slunečním světle mohlo přinést.

Vysoké teploty totiž mohou být problém pro lithium-iontové baterie, do kterých většina dnešních elektromobilů ukládá energii. Majitelé by tak měli svá vozidla co nejvíce schovávat do stínu a baterie nabíjet na maximálně 80 % kapacity. V opačném případě by totiž mohlo dojít k přehřívání baterií, což by mohlo v dlouhodobém horizontu snižovat životnost baterií.

Stejným problémem ostatně netrpí jen elektromobily, ale i další lithium-iontové baterie, které jsou dnes používány ve většině přenosné elektroniky jako jsou mobilní telefony, notebooky, tablety a další.

Každý řidič elektromobilu by měl ve dnech, kdy teploty rostou nad třicítku více využívat i ekologické módy vozidel. Ty prodlužují jejich dojezd tím, že omezí výkon a provedou další optimalizace elektroniky. Horké letní dny jsou totiž pro baterie velmi náročné i kvůli velké náročnosti na chlazení interiéru vozidla.




Štítky: Elektromobil Auto Elektrická auta Léto Teplo Vlna veder
Zdroj: RED