EnergoZrouti.cz

Ford chce prodávat elektromobily pouze on-line, nepůjde už smlouvat o ceně

  
Markéta Bártová
3. 6. 2022 ▪ 12:00

Ford chce u svých elektromobilů obejít dealerství a prodávat je již jen on-line. Podle šéfa firmy by tím klesly náklady, které má s provizemi a marketingem firma spojené. Navíc by bylo ukončeno i současné smlouvání o ceně.

Ford
Ford
Foto: Jessy Smith on Unsplash

Americký výrobce automobilů Ford plánuje podle serveru Detroit Free Press změnu ve způsobu jakým prodává svá vozidla. Všechny elektromobily by totiž podle šéfa firmy Jima Faleyho v příštích letech měly přejít jen na on-line prodej. Ford by tím tak ukončil možnost objednávek vozidel u dealerů, kterým dnes poskytuje provizi.

Stejný model, kdy si zákazník vozidlo vybere on-line a následně je mu doručeno i přímo před dům dnes používá třeba Tesla, která díky tomu výrazně ušetří na provizích pro dealerství. Podle Fordu je v současnosti mezi jejím modelem prodeje přes dealery a tím, který používá například Tesla i několik tisíc dolarů na jedno prodané vozidlo.

V případě 100 % on-line prodeje tak automobilka ušetří nejen na provizích a složitém systému prodejců, ale ukončí i možnost spekulací o ceně. Zákazník tak už nebude moci usmlouvat cenu u prodejce, ale bude muset nakoupit za pevně stanovenou cenu.

Nejen Ford, ale i další světové automobilky v čele s Volkswagenem hledají způsoby, jak využít modely používané společností Tesla, které se v současnosti v případě elektromobilů ukazují jako nadmíru úspěšné. Inovace, které do automobilového průmyslu firma pod vedením Elona Muska přinesla v posledních letech ale bude pro zavedené automobilky velmi obtížné dohnat. Podle odhadů některých odborníků je také možné, že tradiční evropské či americké automobilky budou mít s příchodem elektromobilů obrovského konkurenta v Číně, kde vzniká velké množství automobilek zaměřených na elektrická vozidla, které mají zároveň i špičkové technologie.




Štítky: Elektromobil Auto Ford Prodej Dealerství
Zdroj: RED