EnergoZrouti.cz

Elektromobily od Škody nebo Volkswagenu by mohly mít už v příštím roce dojezd přes 1000 kilometrů

  
Tomáš Jelínek
23. 5. 2023 ▪ 09:54

Díky novým LMFP bateriím, které by měl čínský dodavatel Volkswagenu začít dodávat už v příštím roce by se vozidla pod značkou Volkswagen, Škoda, Audi nebo Seat mohla dočkat dojezdu i 1 000 kilometrů. Díky velké životnosti baterie by navíc bylo zajištěno fungování po celou dobu provozu vozu.

Nabídne elektrický medvěd od škodovky v příštím roce dojezd přes 1000 kilometrů?
Nabídne elektrický medvěd od škodovky v příštím roce dojezd přes 1000 kilometrů?
Foto: Unsplash

Už v příštím roce by podle čínské společnosti Gotion High Tech mohla být představena nová baterie pro elektromobily, která by mohla vozidlům pomoci překročit pomyslnou magickou hranici dojezdu nad 1000 kilometrů. Ta je přitom u dnešních elektrických vozidel ještě většinou velmi vzdálená. Čínská firma, která je dodavatelem pro německý koncern Volkswagen by tak mohla pomoci dále rozhýbat elektromobilitu.

Nová lithium-mangan-železo-fosfátová (LMFP) baterie, kterou společnost vyvíjí by jí měla pomoci být první společností na světě, která bude komerčně produkovat baterie pro elektromobily s dojezdem 1 000 kilometrů. Prolomení magické hranice by přitom zvýšilo běžný dojezd současných elektromobilů na zhruba dvojnásobek.

Nízký dojezd elektromobilů přitom v současnosti stále kritizuje mnoho odpůrců elektromobilů. Při dostupnosti rychlonabíjení jsou ovšem ve většině případů současné elektromobily se svým dojezdem naprosto dostačující. Problémy s dojezdem tak nastávají hlavně u dálkových cest za prací či na dovolené k moři.

Nová baterie, kterou by dodavatel koncernu Volkswagen měl začít dodávat v příštím roce již prošla všemi bezpečnostními testy a její životnost by měla dosahovat přibližně čtyři tisíc cyklů nabití a vybití. Díky tomu je tak vhodná pro většinu cest standardními elektromobily. Při tomto počtu cyklů by navíc byl zajištěn potenciální dojezd až 4 miliony kilometrů, přičemž lze očekávat že baterie by v tomto případě dalece „přežila“ zbytek vozidla.

Díky novým bateriím bychom se tak mohli dočkat delšího dojezdu i u dalších koncernových značek jako například u elektrické Škody Enyaq iV či dalších vozidel, které značka z Mladé Boleslavi chystá představit v následujících letech.




Štítky: Auto Elektromobil Škoda Auto Volkswagen Elektromobilita Nabíjení Elektrická vozidla