Elektromobily jsou v mrazu spolehlivější než spalovací motory, ukázala statistika z Norska
Elektromobil je v mrazu oproti běžně šířeným informacím výrazně spolehlivější. Ukazují to aktuální informace norské odtahové služby Viking. Většinu problémů v případě spalovacích motorů vytvářejí baterie.
Fotografie a videa elektromobilů, které blokují silnice, jelikož jim došla baterie či jednoduše „zamrzly“ vždy velmi rychle zaplaví sociální sítě. V případě běžných spalovacích motorů to ale vypadá, že na velké množství problémů jsme si již zvykli a nikoho příliš extra neoslní. Ač by se ale podle příspěvků na sociálních sítích mohlo zdát, že v mrazech jsou elektromobily vážným problémem, opak je podle statistik z Norska pravdou.
Přestože elektromobily potřebují v zimních podmínkách nízkých teplot výrazně více energie z baterií k tomu, aby mohly udržet posádku i baterii v optimálních podmínkách podobný problém mají i spalovací motory. Snížení dojezdu kvůli vyšší spotřebě se totiž týká jak elektromobilů, tak i spalovacích motorů, v druhém případě ovšem příspěvek na sociálních sítích o větší spotřebě benzínu či nafty nikoho nezaujme.
Jinak by tomu ale mohlo být v případě spolehlivosti vozidel v zimě. Právě tam už jsou totiž rozdíly mezi vozidly se spalovacím motorem a těmi na baterie viditelnější. Podle dat norské servisní a odtahové služby Viking totiž výrazně častěji trpí spalovací motory, které mají vyšší množství poruch oproti elektromobilům.
Elektrická vozidla podle dat firmy měla potíže se startováním pouze ve 13 % případů, zbývajících 87 procent pak tvořila vozidla se spalovacím motorem. Ano, dalo by se samozřejmě říci, že vozidel se spalovacím motorem je všude výrazně více než vozidel na baterie, v případě Norska je ale situace úplně jiná. Elektromobily totiž jen v minulém roce tvořily více než 82 % všech nově prodaných vozidel, a tak je jich na silnicích opravdu velké množství.
Většina hlavně starších vozidel se spalovacím motorem má jedno společné, a to problémy s baterií, které přicházejí právě při poklesu teplot. Aby vozům se spalovacími motory nebylo křivděno, je nutné také uvést, že jejich stáří je oproti elektromobilům výrazně větší a tak počet poruch stoupá.