Elektromobilisté bojkotují nákupy v britském řetězci Tesco. Nelíbí se jim, že by měli zaplatit za nabíjení

     
Tomáš Jelínek
3. 11. 2022 ▪ 13:26

„Nenecháte nás nabíjet zadarmo? Nebudeme u vás nakupovat!“ Tak nějak by se dala shrnout situace, která nyní vznikla mezi provozovatelem britských maloobchodů Tesco a majiteli elektromobilů. Těm vadí, že po nich firma chce za nabíjení platit.

Britští elektromobilisté bojkotují řetězec Tesco
Britští elektromobilisté bojkotují řetězec Tesco
Foto: Samuel Regan-Asante

Velmi absurdní „bitva“ nyní vznikla mezi majiteli elektromobilů a obchodním řetězcem Tesco ve Spojeném království. Obchodník se totiž rozhodl zpoplatnit nabíjení elektromobilů u svých poboček, které dříve poskytoval zdarma. Ačkoliv je situace z pohledu firmy v celku pochopitelná, a to hlavně v době zdražujících energií, majitelé elektromobilů jsou zásadně proti.

Poplatky za nabíjení u nabíječek mnoha supermarketů přitom zavádí jedna firma za druhou. Naposledy k tomu došlo i v tuzemských pobočkách obchodníka Kaufland, který se v několika desítkách svých nabíječek rozhodl zavést nutnost platby za odebírané kilowatty elektřiny. Stejně jako u dalších dříve bezplatných nabíječek totiž s přibývajícími elektromobily na silnicích roste i počet odebírané elektřiny. Tu ale obchodník v případě bezplatných nabíječek hradil ze svého, a to i majitelům elektromobilů, kteří u něj nenakupovali.

Zpoplatnění nabíjení by tedy bylo logickým krokem, který ale řidiči elektromobilů ve Spojeném království odmítají. Řetězec Tesco, který se rozhodl zavést poplatek 28 pencí (asi 7,90 Kč) za kilowatthodinu v případě pomalé nabíječky na 7kW nebo 40 pencí (11,40 Kč) za nabíjení 22 kW a také 50 pencí (14,20 Kč) za 50 kW nabíječku se ale nesetkal s pochopením.

Někteří majitelé elektromobilů podle serveru Birmingham Live, který zprávu přinesl zašli dokonce tak daleko, že vyzývají k bojkotu řetězce a návštěvu jiných obchodů, které nabíjení zdarma nadále nabízejí. Podle jednoho z uživatelů na sociální síti Twitter Connora Burgesse je zavedení poplatku za nabíjení od Tesca nechutné. Podle svých vyjádření tak už nikdy v obchodě s touto značkou nakupovat nebude.

Absurdní situace tak ukazuje na problémy, s kterými se v příštích letech bude potýkat množství dalších firem, které bezplatné nabíjení ukončí. Podle názoru některých majitelů elektromobilů, kteří se sdružují ve skupinách na Facebooku, je situace o to absurdní, že lidé mají na to koupit si vozidlo v ceně mnohdy přesahující i milion korun, ale už nemají na jeho nabíjení. Bojkot potravinářského giganta by se tak dal přirovnat k bojkotu sítě čerpacích stanic, která nebude poskytovat benzín či naftu zdarma.



Sdílejte článek  
       


Štítky: Elektromobily Elektromobilita Auta Tesco Velká Británie Spojené království Nabíjení elektromobilů



Nejnovější z kategorie


Meta rozhodla o ukončení Messengeru na Facebooku

Pro nové automobily bude v EU od roku 2026 platit nové nařízení pro zvýšení bezpečnosti na silnicích.

Xiaomi investuje více než 10 miliard dolarů do vývoje elektromobilů, aby se zařadila do skupiny největších světových automobilek.

Šetřete baterii iphone na max

Kvůli této chybě vám baterie v mobilu odejde dřív než záruka

Kdy dítěti pořídit telefon, je časté dilema rodičů

WhatsApp překvapí i běžné uživatele.

Kolik času na telefonu je zdravé.

Mobil pro seniory pod 2 tisíce

V některých městech nepůjde v blízké době televizní vysílání.

Nyní můžete využít zajímavé slevy na nákup elektromobilu

Na domácí dobíjecí stanice lze získat dotaci

Nejprodávanější elektromobil Evropy se vyrábí v Česku, navzdory místnímu skepticismu vůči elektromobilům

Německá Asociace pro elektromobily na sebe u berlínského soudu podala návrh na insolvenci

Víc než se čekalo. Elektrický Hyundai i po více jak 160 000 kilometrech zachoval velkou část kapacity baterie

Vsadit budoucnost automobilového průmyslu jen na elektromobily je slepá cesta, tvrdí šéf BMW

Elektrický obr vyplouvá na vodu, bude předzvěstí budoucnosti nebo jen drahý experiment?

Elektromobilita posiluje i v nákladní dopravě. Firmy díky tomu výrazně snižují emise z logistiky

Čínská firma spouští už dvacátou stanici pro výměnu baterií v Německu. Bude její technologie budoucností elektromobility?

V Evropě přibývá nabíjecích stanic, zároveň ale i těch, které nikdo nevyužívá

Elektrická motorka Verge TS PRO

Tsunami čínských vozidel se zatím v Česku nekoná, přijde vůbec?

Brusel možná zavede minimální ceny elektromobilů z Číny místo současných cel, podle kritiků to nebude fungovat

Rolektro E-City 45 Retro - skútr do města kvůli kterému nemusíte do autoškoly

Češi jsou skeptičtí k elektromobilům, více než jiné národy ale sází na veřejnou dopravu či chůzi a kolo

„Nemáme techniky, počkejte si,“ hlásí servisy Tesly v Česku.

Xiaomi SU7 slaví prodejní úspěchy. Vloni se ho prodalo téměř 137 tisíc kusů jen na domovském trhu

Elektrické SUV Tavascan vyráběné v Číně musí firma v současnosti kvůli clům „dotovat“

Elektrická hasičská cisterna stále spoléhá na spalovací motor jako zálohu

Dobito za pár minut. Čínská automobilka ukazuje budoucnost elektromobility (ilustrační foto)



Nejnovější
Nejnovější