Elektromobil za 300 tisíc korun? Německý start-up ukázal, že auto bez emisí si může dovolit téměř každý
Německý start-up ukázal řešení, jak si pořídit elektromobil už za 300 tisíc korun. Díky jeho patentované technologii totiž umožňuje rychlou přestavbu současného spalovacího motoru na elektromobil už za několik hodin.
Vysoké ceny nových elektromobilů, které se mnohdy mimo několika výjimek pohybují výrazně nad 700 tisíc korun často neumožňují jejich pořízení běžným domácnostem. Německý start-up e-Revolt ale na vysoké ceny elektromobilů našel řešení. Zákazníkům totiž za ceny výrazně nižší umožňuje změnit jejich stávající vozidlo se spalovacím motorem na elektromobil.
Ačkoliv bavorský start-up není prvním, kdo s podobnou myšlenkou přišel a zároveň ani není prvním, kdo by podobné vozidlo dovedl až k úspěšnému schválení k provozu na silnicích, přesto jsou její služby v něčem unikátní.
Aktuálně u 42 modelů vozidel se spalovacím motorem, mezi nimiž nechybí nejprodávanější vozidla koncernu Volkswagen jako model Golf nebo Passat je firma schopna provést úpravy jen během několika málo hodin. Úpravu vozidla z varianty se spalovacím motorem na elektromobil je tak firma schopná provést už za 8 hodin.
Právě čas, za jaký jsou technici z e-Revolt schopni provést změnu je vcelku unikátní. V současnosti totiž většina firem, která se podobnými přestavbami zabývá uvádí dobu než je přestavba dokončena i v řádu několika týdnů. Jejich služby tak většinou využívají opravdoví skalní fanoušci elektromobility, kteří si ale nový ani ojetý elektromobil nemohou dovolit.
Ještě zajímavější je potom částka, za kterou je firma schopná úpravu na elektromobil provést. Ta se totiž podle firmy pohybuje v řádu 12 – 15 tisíc eur, začíná tedy na necelých 300 tisících korunách a končí na zhruba 370 tisících korunách. Podobná investice tak už může být pro některé zákazníky zajímavá a to zvláště tam, kde je například zakázán vjezd vozidel se spalovacím motorem do centra města nebo je draze zpoplatněn. Motorista si tak díky úpravě může ponechat vozidlo, které ještě bude dlouhé roky sloužit a zároveň získat výhody elektromobilů, které dnes nejen tuzemská města nabízejí.
Aby úprava u německé firmy mohla probíhat v řádu hodin, bylo nutné vytvořit standardizovanou sadu, kterou firma instaluje elektromotory a baterie. Pro každý typ vozidla má firma speciální technologii, která umožní snadno vyjmout současný motor a místo něj uložit technologie pro elektromobil.
Baterie, které firma v současnosti instaluje pak umožňují dojezd 250 až 300 kilometrů na jedno nabití. V ceně úpravy vozidla na elektromobil je samozřejmě i kompletní digitalizace vozidla tak, aby bylo možné jej jako elektromobil používat v podobném komfortu jako je tomu u elektromobilu přímo z továrny výrobce.