Díra v zákoně umožňuje půl roku řídit elektromobil zdarma a pak jej se ziskem prodat
Půl roční řízení elektromobilu zdarma a následně ještě příjemný zisk. Právě to nyní stále více využívají němečtí majitelé elektromobilů díky díře v zákoně. Ta by paradoxně mohla zlevnit ojeté elektromobily nejen v Česku.
Vychytralá obcházení zákonů, nařízení, ale i využívání mnoha akcí velmi originálním způsobem sice dlouhodobě patří mezi doménu Čechů i Němci ale mají v poslední době v chytrém obcházení zákonů velké zkušenosti. Ukazuje na to způsob, jakým obcházejí podmínky dotací elektromobilů. Díky tomu pak jezdí až půl roku zadarmo a na prodeji svých vozidel mnohdy ještě vydělají.
Půl roku ježdění zdarma a nakonec slušný zisk
Německé zákony v současné době nabízí takzvané ekologické bonusy, které mohou zákazníci získat při koupi nových elektromobilů. Vláda tak chce jednoduše podpořit rychlejší rozvoj vozidel s bezemisním pohonem a tím snížit emise skleníkových plynů, podpořit automobilový průmysl, ale i modernizovat vozový park.
Chytří zákazníci ale našli způsob, jak je možné v současnosti získat ekologický bonus, který v současnosti činí až 9570 eur (cca 243 tisíc korun). Díky tomu tak jezdí i šest měsíců úplně zdarma a někteří navíc elektromobil po ročním používání prodají a ještě na celé transakci vydělají.
Nový trik německá vláda prozatím toleruje
Zákazníci při koupi auta s elektrickým pohonem a využití dotace musí splnit jednu z podmínek a tou je alespoň šestiměsíční používání takového vozidla. Díky tomu tak získají ekologický bonus 6 000 eur od státu a také 3 000 plus DPH od výrobce.
Elektromobil následně po krátké době používání prodají. Prodejci navíc velmi ochotně od zákazníků vozidla vykupují jelikož je za výhodné ceny a s dobrým ziskem prodávají ve skandinávských zemích. Ve většině případů jsou tam totiž vozidla podle německého serveru Bild.de dražší.
Velmi oblíbené jsou tak v těchto prodejích vozidla značky Tesla, která jsou právě v zemích jako je Švédsko nebo Dánsko velmi oblíbená. Registrace takových vozidel tam navíc v posledních letech vedou zásadní prim.
Otázkou tak zůstává, jak dlouho bude německá vláda tento trik přehlížet a financovat. Jisté ale je, že díky štědrým dotacím z Německá se po Evropě stále rychle rozšiřují ojeté elektromobily za přijatelné ceny, což může být výhodou při jejich nákupu i v České republice.
Z hlediska německých daňových poplatníků už ale věc tak pozitivní nebude. Nový trik i tak nadále zůstává v mezích zákona dokud vláda neprodlouží minimální dobu držení vozidel. Právě tento způsob zamezení podobným „podvodům“ se ale do budoucna zdá jako velmi jistý.