Díra v zákoně umožňuje půl roku řídit elektromobil zdarma a pak jej se ziskem prodat

     
Martin Bárta
18. 10. 2021 ▪ 18:00

Půl roční řízení elektromobilu zdarma a následně ještě příjemný zisk. Právě to nyní stále více využívají němečtí majitelé elektromobilů díky díře v zákoně. Ta by paradoxně mohla zlevnit ojeté elektromobily nejen v Česku.

Elektrický Hyundai Kona
Elektrický Hyundai Kona
Foto: Michael Schmitt / Pixabay

Vychytralá obcházení zákonů, nařízení, ale i využívání mnoha akcí velmi originálním způsobem sice dlouhodobě patří mezi doménu Čechů i Němci ale mají v poslední době v chytrém obcházení zákonů velké zkušenosti. Ukazuje na to způsob, jakým obcházejí podmínky dotací elektromobilů. Díky tomu pak jezdí až půl roku zadarmo a na prodeji svých vozidel mnohdy ještě vydělají.

Půl roku ježdění zdarma a nakonec slušný zisk

Německé zákony v současné době nabízí takzvané ekologické bonusy, které mohou zákazníci získat při koupi nových elektromobilů. Vláda tak chce jednoduše podpořit rychlejší rozvoj vozidel s bezemisním pohonem a tím snížit emise skleníkových plynů, podpořit automobilový průmysl, ale i modernizovat vozový park.

Chytří zákazníci ale našli způsob, jak je možné v současnosti získat ekologický bonus, který v současnosti činí až 9570 eur (cca 243 tisíc korun). Díky tomu tak jezdí i šest měsíců úplně zdarma a někteří navíc elektromobil po ročním používání prodají a ještě na celé transakci vydělají.

Nový trik německá vláda prozatím toleruje

Zákazníci při koupi auta s elektrickým pohonem a využití dotace musí splnit jednu z podmínek a tou je alespoň šestiměsíční používání takového vozidla. Díky tomu tak získají ekologický bonus 6 000 eur od státu a také 3 000 plus DPH od výrobce.

Elektromobil následně po krátké době používání prodají. Prodejci navíc velmi ochotně od zákazníků vozidla vykupují jelikož je za výhodné ceny a s dobrým ziskem prodávají ve skandinávských zemích. Ve většině případů jsou tam totiž vozidla podle německého serveru Bild.de dražší.

Velmi oblíbené jsou tak v těchto prodejích vozidla značky Tesla, která jsou právě v zemích jako je Švédsko nebo Dánsko velmi oblíbená. Registrace takových vozidel tam navíc v posledních letech vedou zásadní prim.

Otázkou tak zůstává, jak dlouho bude německá vláda tento trik přehlížet a financovat. Jisté ale je, že díky štědrým dotacím z Německá se po Evropě stále rychle rozšiřují ojeté elektromobily za přijatelné ceny, což může být výhodou při jejich nákupu i v České republice.

Z hlediska německých daňových poplatníků už ale věc tak pozitivní nebude. Nový trik i tak nadále zůstává v mezích zákona dokud vláda neprodlouží minimální dobu držení vozidel. Právě tento způsob zamezení podobným „podvodům“ se ale do budoucna zdá jako velmi jistý.



Sdílejte článek  
       


Štítky: Elektromobily Auto Německo
Zdroj: Bild.de, RED




Nejnovější z kategorie


Meta rozhodla o ukončení Messengeru na Facebooku

Pro nové automobily bude v EU od roku 2026 platit nové nařízení pro zvýšení bezpečnosti na silnicích.

Xiaomi investuje více než 10 miliard dolarů do vývoje elektromobilů, aby se zařadila do skupiny největších světových automobilek.

Šetřete baterii iphone na max

Kvůli této chybě vám baterie v mobilu odejde dřív než záruka

Kdy dítěti pořídit telefon, je časté dilema rodičů

WhatsApp překvapí i běžné uživatele.

Kolik času na telefonu je zdravé.

Mobil pro seniory pod 2 tisíce

V některých městech nepůjde v blízké době televizní vysílání.

Nyní můžete využít zajímavé slevy na nákup elektromobilu

Na domácí dobíjecí stanice lze získat dotaci

Nejprodávanější elektromobil Evropy se vyrábí v Česku, navzdory místnímu skepticismu vůči elektromobilům

Německá Asociace pro elektromobily na sebe u berlínského soudu podala návrh na insolvenci

Víc než se čekalo. Elektrický Hyundai i po více jak 160 000 kilometrech zachoval velkou část kapacity baterie

Vsadit budoucnost automobilového průmyslu jen na elektromobily je slepá cesta, tvrdí šéf BMW

Elektrický obr vyplouvá na vodu, bude předzvěstí budoucnosti nebo jen drahý experiment?

Elektromobilita posiluje i v nákladní dopravě. Firmy díky tomu výrazně snižují emise z logistiky

Čínská firma spouští už dvacátou stanici pro výměnu baterií v Německu. Bude její technologie budoucností elektromobility?

V Evropě přibývá nabíjecích stanic, zároveň ale i těch, které nikdo nevyužívá

Elektrická motorka Verge TS PRO

Tsunami čínských vozidel se zatím v Česku nekoná, přijde vůbec?

Brusel možná zavede minimální ceny elektromobilů z Číny místo současných cel, podle kritiků to nebude fungovat

Rolektro E-City 45 Retro - skútr do města kvůli kterému nemusíte do autoškoly

Češi jsou skeptičtí k elektromobilům, více než jiné národy ale sází na veřejnou dopravu či chůzi a kolo

„Nemáme techniky, počkejte si,“ hlásí servisy Tesly v Česku.

Xiaomi SU7 slaví prodejní úspěchy. Vloni se ho prodalo téměř 137 tisíc kusů jen na domovském trhu

Elektrické SUV Tavascan vyráběné v Číně musí firma v současnosti kvůli clům „dotovat“

Elektrická hasičská cisterna stále spoléhá na spalovací motor jako zálohu

Dobito za pár minut. Čínská automobilka ukazuje budoucnost elektromobility (ilustrační foto)



Nejnovější
Nejnovější