Čínské automobilce se v Česku daří. V červenci zaregistrovala více elektromobilů než Škodovka nebo Hyundai
Čínským vozidlům se v Česku daří oslovovat nové zákazníky. Jedna z novějších čínských firem v červenci registrovala více elektrických vozidel než zavedené značky Škoda Auto a Hyundai.
Čínskému „nováčkovi“ MG se na tuzemském trhu daří s prodejem jeho cenově výhodných elektrických modelů. V Česku jich totiž během července prodal více než zavedený korejský Hyundai nebo mladoboleslavská Škoda Auto. V prodejích všem značkám v současnosti pomáhají hlavně dotace, které stát poskytuje podnikatelům na pořízení elektrických vozidel.
Značka MG, která mnoha lidem v tuzemsku stále možná nic neříká, prodává svá vozidla u nás zatím velmi krátce, a to od roku 2021. Od té doby nabízí jak standardní, hybridní, tak i elektrická vozidla. Mezi nejprodávanější modely patří malé SUV MG ZS, které dokáže své konkurenty drtit především cenou, která je v podobném segmentu u dalších výrobců dražší i o sto a více tisíc korun.
Firmě se v Česku daří i s jejími elektromobily. Těch má ve svém portfoliu hned několik. Jedná se o elektrickou verzi již zmíněného modelu ZS s označením EV, dále hatchback MG4 Electric a Čechy oblíbenou verzi kombi, ukrytou v modelu MG5 Electric.
V červenci se automobilce podařilo na tuzemském trhu zaregistrovat 54 vozů, mezi nimiž vedl hlavně MG4, jehož automobilka zaregistrovala 44 kusů. Následoval MG ZS EV s devíti prodanými kusy a MG5, který značka zaregistrovala pouze jeden kus.
Přestože oproti jiným modelům vozidel se spalovacími motory jde ve srovnání o opravdu nízká čísla prodejů, ve srovnání s elektrickými modely jiných zavedených značek si Číňané vedou velmi dobře.
Například mladoboleslavská Škoda Auto zaregistrovala v červenci 39 plně elektrických vozidel. Všechna tato vozidla byla různými výbavovými verzemi modelu ENYAQ, jelikož značka ani jiný plně elektrický model v současnosti nenabízí.
O něco lépe než Škoda Auto na tom byl korejský Hyundai, kterému se v červenci podařilo zaregistrovat 44 nových čistě elektrických vozidel. V prodejích vedl model KONA Electric s 24 registrovanými kusy, následovaný modelem IONIQ 5 s 14 registrovanými kusy a modelem IONIQ 6 s šesti prodanými kusy.
Oproti všem zmíněným značkám, včetně čínské MG, si ale na tuzemském trhu lépe vedl mateřský koncern mladoboleslavské značky – Volkswagen. Ten zaregistroval celkem 70 čistě elektrických vozidel, mezi nimiž vedly modely ID.4 a ID.3.