Automobilka Ford skončí v Evropě a Velké Británii se spalovacími motory

     
Martin Bárta
19. 2. 2021 ▪ 09:43

Na konci aktuálního desetiletí už si u automobilky Ford nekoupíte automobil se spalovacím motorem. Ford totiž nově jako jedna z největších automobilek vsadí na elektřinu a benzín s naftou pošle do minulosti.

Ford Focus
Ford Focus
Foto: Joern Florian Kahn / Pixabay

Už jen maximálně devět let plánuje automobilka Ford nabízet do svých modelů spalovací motor. Po roce 2030 už by ale měly být všechny motory na konvenční paliva nahrazena pohonem na elektřinu. Ford je první velkou automobilkou, který se rozhodl prodej aut s motory na fosilní paliva úplně ukončit.

Do pěti let elektřina nebo hybrid u všech modelů

Aby mohla automobilka tento cíl splnit, chce do roku 2026 nabídnout všechny své modely s možností elektrického nebo plug-in hybridního pohonu. Do konce desetiletí ale bude plně elektrická a to tedy naprosto bez využití hybridních vozidel.

Podle zástupců automobilky je elektřina z baterií palivem automobilů budoucnosti, která nabídne nulové emise skleníkových plynů a bude pohodlnější nejen pro spotřebitele ale i planetu.

Ke splnění svých cílů investuje Ford do roku 2025 22 miliard dolarů do elektrifikace což je dvojnásobek oproti aktuálně stanoveným investicím do oblasti elektrických automobilů.

Nulové emise nabídnou i užitková vozidla

Jelikož velký podíl na emisích skleníkových plynů vytváří i užitková vozidla jako dodávky, plánuje Ford velké změny i u nich. Právě u užitkových vozidel by měly být v nabídce motory s nulovými emisemi už do roku 2024. Do roku 2030 pak Ford předpokládá, že bude prodávat až dvě třetiny těchto vozidel plně elektrických či plug-in hybridních.

Odhady společnosti jsou založeny i na stále větším zájmu společností o snižování svých uhlíkových stop. O užitková vozidla tak budou mít zájem nejen přepravní společnosti ale i stavební firmy a mnoho dalších, které pracují na snížení svých dopadů na životní prostředí.

Firma v nejbližších letech do výroby elektrických vozidel investuje 1 miliardu dolarů prostřednictvím nového výrobního centra pro elektrická vozidla v Kolíně nad Rýnem. Od roku 2023 by tam mělo z linek začít sjíždět první celoevropské elektrické vozidlo.



Sdílejte článek  
       


Štítky: Elektromobil Velká Británie Evropa
Zdroj: Ford




Nejnovější z kategorie


Meta rozhodla o ukončení Messengeru na Facebooku

Pro nové automobily bude v EU od roku 2026 platit nové nařízení pro zvýšení bezpečnosti na silnicích.

Xiaomi investuje více než 10 miliard dolarů do vývoje elektromobilů, aby se zařadila do skupiny největších světových automobilek.

Šetřete baterii iphone na max

Kvůli této chybě vám baterie v mobilu odejde dřív než záruka

Kdy dítěti pořídit telefon, je časté dilema rodičů

WhatsApp překvapí i běžné uživatele.

Kolik času na telefonu je zdravé.

Mobil pro seniory pod 2 tisíce

V některých městech nepůjde v blízké době televizní vysílání.

Nyní můžete využít zajímavé slevy na nákup elektromobilu

Na domácí dobíjecí stanice lze získat dotaci

Nejprodávanější elektromobil Evropy se vyrábí v Česku, navzdory místnímu skepticismu vůči elektromobilům

Německá Asociace pro elektromobily na sebe u berlínského soudu podala návrh na insolvenci

Víc než se čekalo. Elektrický Hyundai i po více jak 160 000 kilometrech zachoval velkou část kapacity baterie

Vsadit budoucnost automobilového průmyslu jen na elektromobily je slepá cesta, tvrdí šéf BMW

Elektrický obr vyplouvá na vodu, bude předzvěstí budoucnosti nebo jen drahý experiment?

Elektromobilita posiluje i v nákladní dopravě. Firmy díky tomu výrazně snižují emise z logistiky

Čínská firma spouští už dvacátou stanici pro výměnu baterií v Německu. Bude její technologie budoucností elektromobility?

V Evropě přibývá nabíjecích stanic, zároveň ale i těch, které nikdo nevyužívá

Elektrická motorka Verge TS PRO

Tsunami čínských vozidel se zatím v Česku nekoná, přijde vůbec?

Brusel možná zavede minimální ceny elektromobilů z Číny místo současných cel, podle kritiků to nebude fungovat

Rolektro E-City 45 Retro - skútr do města kvůli kterému nemusíte do autoškoly

Češi jsou skeptičtí k elektromobilům, více než jiné národy ale sází na veřejnou dopravu či chůzi a kolo

„Nemáme techniky, počkejte si,“ hlásí servisy Tesly v Česku.

Xiaomi SU7 slaví prodejní úspěchy. Vloni se ho prodalo téměř 137 tisíc kusů jen na domovském trhu

Elektrické SUV Tavascan vyráběné v Číně musí firma v současnosti kvůli clům „dotovat“

Elektrická hasičská cisterna stále spoléhá na spalovací motor jako zálohu

Dobito za pár minut. Čínská automobilka ukazuje budoucnost elektromobility (ilustrační foto)



Nejnovější
Nejnovější