Už zítra se znovu otevře jedna z nejdůležitějších stanic metra C. Rekonstrukce je u konce
Pražské metro představuje pro mnoho obyvatel hlavního města jeden z nejdůležitějších způsobů dopravy. Mnohé z nich proto bezesporu potěší zpráva o tom, že se zítra znovu otevře stanice, která se řadí k těm nejvíce frekventovaným.
Konkrétně se jedná o stanici metra C, která nese název Pankrác. Důvod k radosti nejspíše nebudou mít pouze účastníci pražské hromadné dopravy, ale společně s nimi rovněž mnozí řídiči. V některých oblastech hlavního města by totiž mělo s nejvyšší pravděpodobností dojít ke zlepšení dopravní situace na běžných pozemních komunikacích.
Tuto hodinu si nezapomeňte zapsat do kalendáře
K znovuotevření stanice metra C Pankrác by mělo dojít zítra (tedy v pátek 19. prosince). První vlak by se v ní měl zastavit přesně ve 14:00.
Tuto informaci oznámil společně s pražským dopravním podnikem Zdeněk Hřib (Piráti), který je v tuto chvíli primátorovým náměstkem pro dopravu. Informace se nejdříve objevila na sociální síti X, která byla dříve známá jako Twitter.
V důsledku uzavření stanice byla zprovozněna prodloužená tramvajová trať, která vede až k obchodnímu centru Arkády Pankrác. Kromě toho byla posílena linka v úseku Pankrác a Pražského povstání.
Dokončení rekonstrukce tedy neovlivní pouze integrovanou dopravu v Praze, ale i tu individuální. Uleví se především všem řidičům, kteří se pohybují na silnicích spadajících pod katastrální území Podolí, Braník, Hodkovičky, Lhotka, Vinohrady nebo Michle.
Plánovaný termín otevření byl původně výrazně jiný
Podle dřívějších očekávání mělo k zahájení dopravy ve stanici metra C Pankrác dojít až po Novém roce. Původní harmonogram počítal s termínem 6. ledna.
Z toho vyplývá, že k otevření stanice dojde o celých sedmnáct dní dříve, než se předpokládalo.
Ve stanici sice budou i nadále práce na modernizaci pokračovat, ale budou se týkat pouze technických a služebních prostorů. To znamená, že by neměly mít žádný výrazný vliv na dopravu.
Společně s rekonstrukcí stanice metra C byl dokončen rovněž přestup na linku metra D. K zahájení výstavby tohoto přestupu došlo již v roce 2022.
Mezi hlavní důvody, proč se hlavní město rozhodlo k tomuto kroku, se řadí celková modernizace technologického zázemí, výměna kabelů, obkladů a systému osvětlení a v neposlední řadě dokončení nové přestupní chodby mezi linkami C a D.
Jak vypadá situace na jiných stanicích?
Zatímco práce na stanici metra C Pankrác byly ukončeny předčasně, na Českomoravské naopak nastaly nečekané komplikace. Ty souvisejí především se stavem některých konstrukcí, který je oproti očekávání signifikantně horší.
V důsledku toho se plánované otevření v harmonogramu posune. Přesný termín zatím nebyl veřejnosti oznámen, nicméně podle dostupných informací by měla být výstavba dokončena krátce před zahájením mistrovství světa v krasobruslení. Začátek tohoto mistrovství je naplánován na 25. března, přičemž hlavním dějištěm je O2 arena, která se nachází v bezprostřední blízkosti této stanice.
Po dokončení ražeb stanice metra D Pankrác by pro změnu mělo dojít k zahájení betonáže definitivního ostění. Její konec je naplánován až na rok 2027.
Na začátku roku 2026 by potom dělníci měli započít práce, které se týkají modernizace stanice metra A Hradčanská. Tamější práce by měly zabrat celkem 542 dní a předpokládaná hodnota zakázky dosahuje 1,144 miliardy korun. Důvodem rekonstrukce je především výměna eskalátorů, které by v blízké době nejspíše již nebyly v provozuschopném stavu.





























































