„Pokud nenajdeme investora, za rok může být konec,“ hlásí jedna z největších světových automobilek
Jedna z dvacítky největších automobilek na světě má velké problémy. Pokud se jí nepodaří co nejdříve najít nového investora a zvýšit prodeje, mohla by to pro ni být konečná.
Problémy, ve kterých se v posledních měsících zmítají automobilky napříč Evropskou unií, v čele s německým Volkswagenem, nejsou jediné. Také další společnosti se potýkají s měnícím se trhem a narůstající konkurencí z Číny. Problémy už totiž hlásí i japonská automobilka Nissan, která, co se týče výroby, patří do dvacítky největších automobilek světa. Podle firmy zbývá asi jen 12 až 14 měsíců na záchranu.
Už v listopadu firma oznámila výrazné ztráty, které se stále výrazně promítají do jejích akcií. Zároveň s oznámením výsledků firma snížila i prognózy svých prodejů kvůli špatným prodejním číslům v Číně a ve Spojených státech amerických, které pro automobilku tvoří klíčové trhy. Automobilka už nyní chystá implementaci více opatření, která by jí měla pomoci opět nastartovat prodeje a také snížit výdaje. Klíčové ale bude nalezení nového investora.
Podle serveru Financial Times má ale japonská automobilka na řešení problémů jen krátkou dobu. Pokud se jí totiž zhruba do čtrnácti měsíců nepodaří najít nového investora, který by do firmy „nalil“ další peníze, mohla by to pro ni být konečná.
Firma už nyní, podobně jako evropské automobilky, započala s výraznou redukcí pracovních míst, aby došlo k úsporám. O práci by tak mělo přijít asi devět tisíc zaměstnanců. Klíčové pro Nissan ale bude, podobně jako u dalších světových výrobců automobilů, nalezení cesty, jak čelit sílící konkurenci čínských výrobců na trhu, který v současnosti hraje s úplně jinými kartami, než tomu bylo dlouhá desetiletí.