Hyundai si vloni držel pozici dvojky v Česku, elektromobily dál tvořily jen malé množství registrací
Tuzemskému zastoupení korejské automobilky Hyundai se vloni dařilo. Celkem automobilka v Česku zaregistrovala přes 18 tisíc vozidel a stala se tak dvojkou trhu po Škodě Auto. „Elektrická ofenziva“, na které značka pracuje se ale zatím v prodejích příliš neprojevuje.
Korejskému Hyundai, který svá vozidla vyrábí i v tuzemské továrně v Nošovicích se vloni v Česku dařilo. Celkem zaregistroval 18 604 nových osobních vozů, čímž potvrdil pozici dvojky na trhu ihned po mladoboleslavské Škodě Auto. Značce se podle nové zprávy o prodejích Svazu dovozců automobilů (SDA) dařilo hlavně segmentu soukromých zákazníků, kde prodala 52 % všech vozidel.
Nejoblíbenějším modelem přitom nadále zůstával i30, který je pro náš trh produkován v nošovické továrně. i30, která je oblíbená jako rodinné vozidlo, ale i jako služební vůz následovalo SUV Tucson, kterého firma zaregistrovala 5 816 kusů. Třetí v prodejích byl model Bayon následován modelem Kona a i20.
Ačkoliv firma v minulém roce stejně jako další značky silně propagovala i své elektrifikované vozy jako je IONIQ 5 nebo Kona Electric, jejich prodeje zůstaly na celkovém podílu zatím vcelku nízké. Plně elektrických vozidel totiž firma zaregistrovala jen 1,6 % z celkového množství registrací. Dominantní podíl tak nadále drží benzín a nafta, přičemž první jmenovaný má vysoký náskok – na registracích totiž drží 87,4 %.