EnergoZrouti.cz

Čínská automobilka Nio představila nový elektromobil. Velkého strašáka evropských automobilek

  
Martin Bárta
18. 12. 2021 ▪ 15:29

Nejen čipy. Evropské automobilky už brzy bude trápit velký čínský konkurent, který rychle expanduje. Čínské Nio by chtělo být už do čtyř let na 25 dalších trzích a pomoci jim k tomu má nový sedan, který zaujme designem i technologiemi.

Elektromobil Nio ET5
Elektromobil Nio ET5
Foto: Nio

Ještě před únorovým zahájením olympijských her, které odstartují na začátku února příštího roku, využila sportovního komplexu v čínském městě Suzhou automobilka Nio, která patří mezi průkopníky elektromobility v Číně. Akce NIO Day 2021, která se v olympijském centrum konala, ukázala další plány automobilky a také jeden nový sedan, jež zaujme nejen designem, ale i špičkovými technologiemi. Právě těmi se chce rychle rostoucí Nio prosadit nejen v Evropě a být silným konkurentem pro místní automobilky.

V příštích letech čeká Nio rychlá expanze

Hned na začátku prezentace tak zástupci firmy oznámili, že jejich cílem na následující roky je expanze. V následujících čtyřech letech by tak měla být nová vozidla čínské značky dostupná v dalších 25 zemích včetně těch evropských. Tento krok by tak mohl být další ránou pro tradiční výrobce vozidel na starém kontinentě, kteří se jen těžko vzpamatovávají z problematických dodávek čipů do svých vozidel.

Jak čínský výrobce oznámil, v současné době si jeho domácí nabíječky nainstalovalo už přes 94 tisíc uživatelů. Už v příštím roce by tak sortiment domácích nabíječek měly přidat i ty na 7 a 11kW stejnosměrného napětí, díky tomu výrazně zrychlí i nabíjení vozidel doma. Automobilka se také před několika dny pochlubila dalším růstem sítě svých výměnných stanic Power Swap Station 2.0, u kterých není nutné čekat na dobití baterie, jelikož automatický stroj ji dokáže během pár minut celou vyměnit za baterii již nabitou.

Nové Nio ET5 bude strašák evropského koncernu

Hlavním lákadlem akce Nio Day ovšem nebylo jen dobíjení elektromobilů a rozšiřování působnosti na nové trhy. Společnost totiž na akci představila i zbrusu nový sedan střední třídy pod označením ET5. Ten by měl být hlavní konkurencí pro model 3 americké automobilky Tesla. Velký problém ale může přinést již zmiňovaným evropským automobilkám.

Interiér elektromobilu Nio ET5 , ...
Základní verze modelu ET5 sice bude začínat na 51 000 USD (1,1 milionu korun) a obsahovat 75Kwh baterii, s dotační politikou mnoha evropských zemí by ale mohlo vozidlo dosáhnout na mnohem přijatelnější ceny. Právě cenou, ale i designem a rozsáhlou nabídkou technologických vychytávek by mohlo nové Nio snadno konkurovat zavedeným značkám koncernu Volkswagen. Výrobcem udávaný dojezd s baterií o kapacitě 75kWh je 550 kilometrů, v reálu ale samozřejmě očekávat hodnoty o něco nižší.

ET5 bude disponovat také autonomním řízením, vůz tak zvládne automaticky převzít řízení na dálnicích, ve městech, při parkování nebo automatické výměně baterie na již zmiňovaných výměnných stanicích. Funkce autonomního řízení ale budou zaváděny postupně s tím, jak bude ověřena jejich plná funkčnost. Podle informací firmy pak bude možné si funkce předplatit za měsíční předplatné.




Štítky: Elektromobily Auto Čína Automobily Volkswagen Tesla
Zdroj: RED