Studie ukázala nejnebezpečnější značky vozidel na silnicích. První místo byste nečekali
Téměř dvojnásobné množství smrtelných dopravních nehod ve srovnání s průměrnými vozidly má na svědomí jediná značka. Její vozidla přitom získávají vysoké hodnocení v testech bezpečnosti, chování řidičů však stále ovlivnit nedokážou.
Moderní technologie, vysoké hodnocení v testech bezpečnosti nebo stále se zlepšující funkce asistentů a autopilota – přesně to jsou důvody, proč mnoho řidičů v USA stále častěji volí nákup elektromobilů od společnosti Tesla. Právě řidiči vozidel této značky se ale ukázali jako ti, kteří mají na svědomí největší množství smrtelných dopravních nehod.
Jak ukazují data webu iSeeCars, značka Tesla patří, alespoň co se týče počtu smrtelných dopravních nehod v USA, na špici. Na každých 1,6 miliardy kilometrů totiž na vozidla pod značkou Tesla připadá v průměru 5,6 smrtelných nehod. Přestože je automobilka v tomto ohledu první, na paty jí sahá také jihokorejská Kia, která podle dat skončila s průměrem 5,5 smrtelných nehod na 1,6 miliardy kilometrů.
Nejhorší situace je podle dat u modelu Y, který patří také mezi jedny z nejprodávanějších. Právě v jeho případě je počet smrtelných dopravních nehod téměř pětkrát vyšší než u SUV ostatních značek. Příliš pozitivně na tom není ani jeden ze starších modelů – S. Ten má nehodovost v průměru 5,8 na již zmiňovaných 1,6 miliardy kilometrů.
Ačkoliv by se podle těchto dat mohlo zdát, že mají vozidla od americké Tesly problém s bezpečností, není tomu tak. Samotná vozidla totiž, jak bylo již uvedeno, patří mezi ta, která pravidelně získávají vysoká skóre v crash testech a dalších testech hodnotících bezpečnost vozidel. Hlavním problémem tak jsou samotní řidiči těchto vozidel, kteří pravděpodobně, možná i kvůli spoléhání na asistenty či autonomní řízení, nevěnují jízdě takovou pozornost. To následně končí právě nehodami s hrůznými následky.
Samotné statistiky od iSeeCars ukázaly také na další zajímavý, i když vcelku známý faktor, a tím je velikost vozidla. Malé automobily totiž oproti středním a velkým vozům, v čele s rozměrnými SUV, mají výrazně vyšší počet smrtelných dopravních nehod. Ačkoliv se jejich bezpečnost postupně zvyšuje i díky funkčním asistenčním systémům, fyziku překonat nelze. Malá vozidla totiž mají při střetu stále velkou nevýhodu ve své velikosti a hmotnosti, která je při střetu s velkým osobním vozidlem, nákladním vozidlem či autobusem mnohdy rozhodující o tom, zda posádka nehodu přežije.