EnergoZrouti.cz

Frankfurt objednal třináct nových autobusů na vodík

  
Tomáš Jelínek
5. 5. 2021 ▪ 08:52

Provozovatel hromadné dopravy ve Frankfurtu objednal od polského Solarisu třináct nových autobusů na vodík. Ty by měly začít sloužit už v roce 2022 a zajistit tak bezemisní dopravu osob.

Solaris Urbino 12 na vodík
Solaris Urbino 12 na vodík
Foto: Solaris

Třináct nových autobusů s nulovými emisemi díky pohonu na vodík by se mělo během příštího roku začít objevovat na silnicích ve Frankfurtu. Místní dopravce In-der-City-Bus, který má na starosti veřejnou dopravu ve městě totiž vybral pro nákup nových vozů právě tato vozidla na vodík.

Objednávek vodíkových a elektrických autobusů přibývá

V souvislosti s cíli stanovenými Pařížskou klimatickou dohodou a obecně i odchodem od standardních naftových motorů v hromadné dopravě osob přibývá i zakázek polskému Solarisu. Ten v posledních letech sleduje stále větší zájem o autobusy poháněné vodíkem i elektřinou. Velká poptávka je ale i po vozech na CNG, které mají třeba v tuzemsku velkou popularitu jako ekologičtější řešení oproti konvenčním palivům.

„Města jsou zodpovědná za 60% emisí CO 2, takže je nesmírně důležité umožnit, aby technologie používané v každém aspektu provozu města „zezelenaly “ a včetně veřejné dopravy. Jsme hrdí na to, že námi nabízené produkty přispívají k této zelené transformaci a že mají hmatatelný dopad na zlepšení kvality života obyvatel města.“ poznamenává Javier Calleja, generální ředitel společnosti Solaris Bus & Coach sp. z o.o.

Autobusy Solaris Urbino zajišťují ekologický pohon díky palivovému článku na 70 kW. Ten přeměňuje plynný vodík uložený ve střešních nádržích na elektrickou energii, která pohání elektromotory. Každý autobus je navíc vybaven zásobníkem elektrické energie v bateriích.

Do deseti let bude vodík pohánět velkou část autobusů

Nové autobusy Solaris Urbino 12 mají také řadu moderních asistenčních systémů jako například MirrorEye, díky kterému jsou nahrazeny standardní boční zpětná zrcátka kamerou jež přenáší obraz na displej u řidiče. Ten pak snadněji vidí i čáry vzdálenosti různých částí autobusu. To řidiči umožní i lepší manévrování s vozidlem.

V současné době už je na evropských silnicích desítky vodíkových autobusů od Solarisu. Další desítky si už ale objednaly podniky z Itálie, Rakouska, Německa či Nizozemska. Podle odhadů by tak měl vodík tvořit do roku 2030 podstatnou část autobusového parku v Evropě.




Štítky: Solaris Vodík Autobusy
Zdroj: Solaris