Evropský trh ovládlo jediné auto. Je levné, úsporné a dnes ho koupíte za pár korun
Zatímco pořizovací cena nových vozů se obvykle pohybuje vysoko přes milion korun, v Evropě se stal populárním typ automobilu, který pořídíte i za půl milionu. Není to však pouze cena, co jej činí tak oblíbeným.
V roce 1898 asi nikoho nenapadlo, že nově založená značka Renault bude natolik úspěšná, že se budou její modely vozidel s oblibou prodávat i ve 21. století. I když byla výroba během druhé světové války značně omezena, později došlo k opětovnému růstu. Úspěch a uznání si značka drží dodnes. A to i s modelem automobilu, který je oblíbený především u lidí, kteří chtějí kvalitu za nízkou cenu.
Za nový vůz nemusíte utratit miliony
Typem vozu, který je dostatečně kvalitní a zároveň finančně dostupný, je Renault Clio. Ten lze dnes pořídit v několika výbavových variantách. Základní model Evolution začíná na ceně kolem 400 000 Kč. Verze Techno vychází zhruba na 450 000 Kč a nejvýše postavená výbava Esprit Alpine se pohybuje okolo 650 000 Kč. Pokud byste dali přednost hybridní variantě, můžete volit z několika verzí modelu Renault Clio full hybrid E‑Tech 145, ceny se pohybují od 580 000 Kč do 650 000 Kč v závislosti na zvolené výbavě.
V obdobné cenové hladině lze vybírat i z jiných modelů. Například za přibližně půl milionu korun seženete ojeté SUV Volkswagen T-Roc 2024, zcela nový model vás vyjde na více než 700 000 Kč. Rodiny také často volí prostorný a cenově dostupný model Dacia Jogger Expression. V tomto cenovém rozmezí se objevuje také Škoda Kamiq 130 LET nebo crossover Kia XCeed Comfort.
Nižší cena automaticky neznamená horší kvalitu
Nové vozy, jako třeba Škoda Superb nebo Hyundai Tucson, stojí i více než milion korun. Jak je tedy možné, že je cena Renault Clio tak nízká? Renault optimalizoval výrobní procesy. Zároveň používá cenově efektivní materiály – aniž by tak došlo ke zhoršení kvality. Cenu snižují i menší rozměry vozidla. Pozitivní pro jeho uživatele je i nižší spotřeba paliva, levnější servis a dobrá dostupnost náhradních dílů.
Vůz byl navržen jako městský a příměstský vůz se snadným ovládáním a dostatkem komfortu pro každodenní ježdění. Kompaktní rozměry a nízké provozní náklady jsou právě to, co z tohoto vozu činí velmi oblíbený automobil, po kterém sahají jak rodiny, tak i jednotlivci.
I přes nižší cenu je Renault Clio městským hatchbackem segmentu B. Ten je vybaven moderním a kvalitním interiérem. Pyšní se mnoha ADAS funkcemi, mezi něž patří například asistent jízdy v pruhu či parkovací senzory. Oku lahodí měkká výplň palubní desky i ambientní osvětlení. Výhodou jsou i pohodlná sedadla vyrobená z měkkého materiálu. Benzinový 3válcový turbomotor s obsahem 999 cm³ má spotřebu okolo 5,2 litru na 100 kilometrů s dojezdem okolo 800 kilometrů.
Každá z verzí má jiné výhody
Při pořízení nového vozidla si lze vybrat z několika výbavových stupňů. Ty ovlivňují i konečnou cenu produktu. Základní výbavu najdete u automobilu Evolution. Ta obsahuje klimatizaci, tempomat, rádio s Bluetooth či nouzové brzdění. O něco vybavenější je verze Techno se zadními parkovacími senzory, automatickou klimatizací a 7" infotainment s Apple CarPlay nebo Android Auto. Nejvyšší a také nejdražší verze Esprit Alpine má kromě sportovních prvků i ambientní osvětlení, prémiový vzhled interiéru a více asistentů řízení.
Ekologická verze full hybrid
Značka Renault se snaží jít s dobou. Stále ale myslí i na finance. Ani Renault Clio nemohl zůstat pozadu. A tak více než 30 let od první výroby vznikl Renault Clio full hybrid E-Tech. Ten se pyšní nejen novým designem a sportovním vzhledem. Zároveň jde o hybrid kombinující benzinový motor s elektromotorem. Tento typ vozu má celkový dojezd minimálně 800 km. Pořizovací cena ani tohoto vozidla není extrémně vysoká. V plné výbavě se může pohybovat okolo 650 000 Kč. Opět se tak i tento model řadí mezi finančně dostupnou variantu.