EnergoZrouti.cz

Lidl nabídl zákazníkům tajemné krabičky, někteří na nich skvěle vydělali

     
Nikola Stránská
2. 9. 2024 ▪ 10:39

Tajemné krabičky, které se za cenu menší než šest set korun prodávaly v obchodech německého řetězce Lidl ve Velké Británii, vzbudily velký rozruch. Někteří zákazníci na nich totiž skvěle „vydělali“.

Tajemné boxy v britském Lidlu zaznamenaly velký úspěch
Tajemné boxy v britském Lidlu zaznamenaly velký úspěch
Foto: Lidl UK

Lidl, německý řetězec diskontních prodejen, se znovu ukázal jako mistr v marketingových kampaních, když ve Velké Británii představil zajímavý koncept tajemných krabiček. Tyto krabičky, známé jako „Mystery Boxes“, se na regálech obchodů objevily za velmi příznivou cenu 20 liber (necelých 600 korun). Nabídka však vzbudila nejen zvědavost, ale i velký zájem mezi zákazníky, kteří se rychle vrhli na možnost koupit si něco tajemného s potenciálně vysokou hodnotou.

Co se skrývalo v tajemných krabičkách?

Každá krabička obsahovala produkty z různých kategorií zboží, přičemž jejich celková hodnota měla výrazně převyšovat cenu, za kterou byla krabička nabízena. Někteří zákazníci sdíleli na sociálních sítích své zkušenosti a odhalili, že uvnitř našli zboží v hodnotě mnohonásobně vyšší než 20 liber. Některé z těchto krabiček obsahovaly značkové kosmetické produkty, drobnou elektroniku nebo dokonce domácí spotřebiče, což vyvolalo mezi zákazníky vlnu nadšení.

Podle reportáží v britských médiích se ukazuje, že tento marketingový trik byl velmi úspěšný. Zákazníci, kteří se rozhodli vsadit na štěstí a zakoupit si tajemnou krabičku, často odcházeli nadšení a mnozí následně sdíleli na sociálních sítích své úlovky. Jeden z nadšených zákazníků na serveru Examiner Live uvedl, že za 20 liber získal zboží v hodnotě přesahující 100 liber (téměř tři tisíce korun), což ho motivovalo k tomu, aby se pokusil pořídit další krabičky.

Lidl touto kampaní zjevně mířil nejen na zvýšení prodejů, ale i na budování komunity svých zákazníků. Tajemné krabičky poskytly lidem pocit dobrodružství a napětí, což je faktor, který může být v prostředí každodenního nakupování velkou vzpruhou. Kromě toho tato akce vzbudila velkou pozornost na sociálních médiích, kde si lidé sdíleli své úlovky, a tak se kampaň šířila i organicky.

Akce s tajemnými krabičkami také umožnila Lidlu efektivně využít zásoby, které by se jinak možná prodávaly pomaleji, a to bez nutnosti snižování cen jednotlivých položek. Prodej těchto krabiček mohl také přispět k vyprázdnění skladů před novými dodávkami zboží, což je klíčové zejména v období před vánoční sezónou.

Ačkoliv tato kampaň proběhla výhradně ve Velké Británii, je pravděpodobné, že podobný koncept by mohl být úspěšný i v jiných zemích, včetně Česka. Lidé rádi riskují, pokud je šance na vysokou odměnu, a tajemné krabičky tuto touhu dokonale uspokojují.

Firma navíc v posledních letech stále více buduje nejen v Česku svůj brand. Nakoupit tak lze přímo v řetězci nebo na jeho e-shopu i oblečení a další výrobky s logem firmy či logem jeho značky nářadí Parkside, které v reklamních spotech propagoval i herec a bývalý kalifornský guvernér Arnold Schwarzenegger.



Sdílejte článek  
       


Štítky: Lidl Velká Británie Obchody Nakupování Myster Box Spojené království Marketing
Jazykové verze článku: AnglickyŠpanělskyNěmecky

Pondělník.

Přehled aktuálního dění každé pondělní ráno ve vaší schránce.