Dny bez aut i nižší rychlostní limity jako řešení krize, navrhuje šéf automobilky Audi
Nižší rychlostní limity nebo některé dny úplně bez automobilové dopravy. Přesně takové řešení může být nutné pro řešení současné krize dle šéfa německé automobilky Audi.
V rámci opatření nutných pro řešení současné energetické a klimatické krize by podle šéfa německé automobilky Audi, která je součástí koncernu Volkswagen mohly přijít dny, kdy by byla auta na silnicích úplně zakázána. V Německu by přitom nešlo o nic nového.
Podobné řešení se totiž u našich sousedů objevilo už v 70. letech. Jak uvedl šéf Audi Markus Duesmann, v současné krizi je nutné využít i opatření, která jsou za běžné situace nemyslitelná. V případě, že by došlo na nejhorší, měla by tak být podle Duesmanna úplně omezena automobilová doprava.
Stejně tak by mohla přijít i další omezení, a to hlavně v maximální rychlosti. Snížení rychlosti automobilů totiž snižuje jak emise skleníkových plynů, tak i spotřebu paliva. Ostatně maximální rychlost na dálnicích v minulosti omezilo třeba Nizozemsko ze 130 na 100 kilometrů v hodině. Hlavním důvodem k omezení by mělo být právě snížení emisí z automobilové dopravy.
„Musíme se zamyslet, uvědomit si, že naše životy se mění. Peníze jako jediný regulátor na současnou mimořádnou situaci nestačí,“ uvedl Duesmann pro německou agenturu DPA.
Omezení rychlosti či zavedení dnů bez automobilové dopravy také dlouhodobě prosazují některé ekologické organizace podle kterých by to mohlo přinést jednu z cest jak se přiblížit splnění emisních cílů EU.
Snahu o zdravější dopravu každoročně podporovala také akce Den bez aut. Ta se konala vždy 22. září a měla poukázat na možnosti omezování městského automobilismu a jeho náhrady. V současnosti je akce Evropského týdne mobility, kterého se od 16. do 22. září účastní i velké množství tuzemských měst a firem.