Madrid uvedl do provozu 60 plně elektrických autobusů

  
Martin Bárta
14. 5. 2022 ▪ 08:17

Provozovatel autobusové dopravy v Madridu uvádí do provozu šedesátku nových plně elektrických autobusů od Solarisu. Ty zajistí další pokrok v jeho plnění plánu, mít do roku 2025 minimálně čtvrtinu flotily na elektrický pohon.

Elektrický autobus Solaris Urbino Electric
Elektrický autobus Solaris Urbino Electric
Foto: Solaris

Už do roku 2025 by ve vozovém parku provozovatele autobusové dopravy ve španělském Madridu mělo být 25% vozového parku na elektřinu. Už od příštího roku by přitom neměl být v provozu žádný autobus s naftovým motorem. Už v roce 2021 tak město nakoupilo 250 autobusů na zemní plyn. Ty nyní doplňují další elektrická vozidla, kterých město nakoupilo celkem 60.

Stejně jako předchozí plynové autobusy, i ty na elektřinu pochází od polského výrobce Solaris. Ten v posledních letech získává po celé EU stále více zakázek na autobusy na vodík, elektřinu a stlačený zemní plyn (CNG). Dodání nových elektrických vozidel vyjde provozovatele madridské autobusové dopravy, společnost EMT Madrid na více jak 30 milionů EUR (asi 729 milionů korun).

„Jsem nesmírně hrdý, že tak prestižní zakázka byla svěřena společnosti Solaris. Jsem vděčný za tuto neuvěřitelnou důvěru v nás vloženou. Naše společnost již řadu let prosazuje udržitelnou veřejnou dopravu se zaměřením zejména na bezemisní řešení. Věříme, že elektromobilita je budoucností a zárukou čistých, občanům přátelských a bezpečných měst. Jsem nesmírně šťastný, že směr, kterým se Madrid vydal, je v souladu s naší vizí. Urbino 12 electric jsou spolehlivá, osvědčená, ale především plně bezemisní vozidla. Ne nadarmo je tento model nejúspěšnější ze všech našich elektrobusů. Je úžasné, že nyní občané hlavního města Španělska budou moci sami vidět výhody tohoto modelu,“ poznamenal Javier Calleja, generální ředitel společnosti Solaris.

Elektrobusy Solaris určené pro španělský Madrid budou využívat akumulátory s kapacitou přes 400 kWh, což by jim mělo zajistit odpovídající dojezd na linkách po metropoli. Baterie lze navíc mimo standardního dobíjení nabíjet i pomocí pantografů. Pohon vozidla pak bude zajišťovat středový motor o výkonu 180 kW.

Nové autobusy nabídnou stejně jako jejich naftové či plynové verze i standardní komfortní výbavu jakou je účinná klimatizace, USB porty, informační systém pro cestující a další. Řidiči budou kvůli bezpečnosti odděleni od prostoru pro cestující prosklenými dveřmi. Pro lepší ovladatelnost vozu navíc místo bočních zpětných zrcátek budou mít nová vozidla kamery, které zajišťují přenos obrazu na obrazovky uvnitř vozu. I díky tomu mají autobusy menší šířku a jsou v městském provozu bezpečnější.




Štítky: Elektrobus Elektromobilita Auto Španělsko Madrid Ekologie
Zdroj: RED