EnergoZrouti.cz

Potupa evropských automobilek. Partnerem největšího fotbalového svátku bude čínský elektromobilový strašák BYD

  
Nikola Stránská
23. 1. 2024 ▪ 10:49

V Česku málo známý čínský výrobce elektromobilů, který ale kraluje celosvětovým prodejům, se chystá na taktický útok proti místním výrobcům. Stane se totiž partnerem evropského fotbalového svátku, Euro 2024.

V Česku málo známý BYD se chystá vyzvat evropské automobilky na souboj. Zatím tedy jen ten marketingový
V Česku málo známý BYD se chystá vyzvat evropské automobilky na souboj. Zatím tedy jen ten marketingový
Foto: Unsplash

Velká potupa pro evropské automobilky. Přesně tak by se dalo označit sponzorství jedné z největších sportovních akcí v Evropě čínským výrobcem elektromobilů BYD. Ten bude v letošním roce partnerem fotbalového svátku Euro 2024 konaného v Německu. Ve chvíli, kdy čínská elektromobilová jednička roste na domácím trhu šíleným tempem je to pro automobilky v EU rozhodně velký problém.

Informace o partnerství, kterou automobilka sama oznámila tak nejspíš většinu manažerů velkých automobilek příliš nepotěšila. Čínská firma, která neskrývá své plány na rozsáhlou expanzi do Evropy totiž tímto krokem stále více šlape na paty automobilkám jako je Volkswagen nebo Stellantis, jež prozatím na výrobu elektromobilů BYD nestačí.

BYD už v současnosti v celosvětovém měřítku v počtu prodaných elektromobilů předběhl i americkou Teslu miliardáře Elona Muska a stal se celosvětovou jedničkou v elektromobilech. Jedinou pozitivní zprávou, kterou nejen evropské automobilky mají je tak to, že většina vozidel, které značka prodá, je prodána na domácím, tedy čínském trhu.

Expanze, kterou BYD se svými vozidly chystá i do EU ale bude v dalších letech pro místní automobilky velmi náročná. Vozidla z Číny už totiž dávno nejsou nekvalitní plastové krabice, ale moderní high-tech vozidla s líbivým designem a ještě líbivější cenou, která mnoho zákazníků přiměje ke koupi. To je ostatně viditelné už na případu jiné značky, která působí i v Česku, tedy čínské MG. Ta na našem trhu prodává několik modelů svých vozidel, které jsou díky ceně a výbavě velmi přísnou konkurencí dalších zavedených tuzemských, německých, ale i francouzských či italských značek.

Partnerství šampionátu ve fotbale Euro 2024 ze strany čínské značky je tak jasnou výzvou pro místní automobilky. Jejich rival z východu se totiž chystá ukázat svou sílu před miliony fanoušků na velmi sledované akci. Právě to by mohl být počátek velkého problému, který to ve výsledku zavedeným značkám přinese.




Štítky: Auto Doprava Fotbal BYD Čína Evropská unie EU