
Každé desáté auto prodané v Evropské unii je elektromobil, potvrzují to poslední data Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA). Za tímto růstem stojí především snahy o postupné nahrazení vozidel s konvenčními palivy těmi s bezemisním pohonem na elektřinu či vodík.
Výraznější nárůsty alternativních pohonů ale mimo poptávky zákazníků podporuje i politika některých zemí. Mnoho zemí totiž už dříve nabídlo možnost dotační podpory na nákup nových elektromobilů ale i hybridů. Tyto dotace pak mohou pokrýt velkou část ceny čímž se tato vozidla stávají pro zákazníky cenově přijatelnějšími. Při započítání dalších výhod tedy nižších cen za údržbu ale i nulových či minimálních poplatků za užívání dálnic se stávají elektromobily stále zajímavějším artiklem.
Právě díky těmto výhodám zaznamenaly vozidla na elektrický pohon ve třetím čtvrtletí letošního roku nárůst až o trojnásobek o 211,6 procenta. Přibylo tak 273 809 nových vozidel na elektrický pohon, které ve čtvrtletních prodejích měly podíl 9,9 procenta.
Současně vzrostla i poptávka po plug-in hybridech (PHEV) o 368,1 procenta na 138 348 prodaných vozů. Ještě vyšší nárůst v této kategorii pak zaznamenalo Německo a Francie, kde byl růst i o více jak 400 %. Vozidla, která jsou pouze na bateriový pohon zaznamenala růst v celé EU o 132,3 %, za tři měsíce od července do září 2020 tak bylo prodáno 135 461 vozidel.
V Evropské unii se tak za třetí čtvrtletí prodalo 766 146 vozidel s naftovým a 1,3 milionu vozidel s benzínovým motorem. Právě poslední zmíněný pohon dostal za třetí čtvrtletí ještě větší ránu propadem 24,3%.