Rekordní zakázka na vodíkové autobusy. Provozovatel MHD v italské Bologni jich objednal 127
Už v příštím roce dorazí do italských měst Bologna a Ferrara prvních 37 kusů vodíkových autobusů od Solarisu. Ten v místní MHD vyhrál největší zakázku na vodíkové autobusy v Evropě.
Další impuls pro vodíkovou mobilitu. Právě tak by se dala nazvat nová objednávka na dodávku vodíkových autobusů, kterou bude pro provoz městské hromadné dopravy v italské Bologni realizovat polský Solaris. 127 nových autobusů, které zamíří do města Bologna a další tři autobusy pro město Ferrara jsou největší zakázkou na vodíkové autobusy v Evropě.
127 dvanáctimetrových vodíkových autobusů by mělo výrazně snížit emise skleníkových plynů a znečištění ovzduší, které ve městě z městské hromadné dopravy vzniká. Provozovatel místní MHD, společnost TPER (Trasporto Passeggeri Emilia-Romagna) ale nehodlá u současné rekordní dodávky zůstat. Už nyní má také právo objednávku rozšířit o dalších 140 kusů vozidel.
Všechny autobusy určené pro italská města budou stejně jako v případě dalších 12 metrových jednotek od Solarisu vybavena palivovým článkem o výkonu 70 kW. Ten bude přeměňovat vodík z pěti nádržích umístěných na střeše autobusu, jež celkově pojmou 37,5 kg vodíku.
Dvanáctimetrový Solaris Urbino Hydrogen je na elektřinu získávanou z vodíku schopen ujet asi 350 kilometrů, což je dostačující pro všechny linky městské hromadné dopravy.
První autobusy by měly do Bologni a Ferrarry dorazit už v roce 2024, kdy Solaris dodá první várku 37 vozidel. Zbytek dodávky je pak naplánován na roky 2025 a 2026.
Polskému Solarisu se v posledních letech s bezemisními autobusy na elektřinu a vodík daří stále více. Ačkoliv elektrické autobusy dosud převažují, zvyšuje se i podíl vodíku. Autobusů na tento pohon zatím firma dodala přes 120 kusů. Jejich podíl by se ale mohl zvýšit i díky představení kloubového autobusu Urbino 18 na vodík v minulém roce.