EnergoZrouti.cz

Čínská provincie zakáže do osmi let vozidla se spalovacími motory, mohl by to být další z problémů pro automobilky z EU

  
Nikola Stránská
7. 9. 2022 ▪ 06:44

Čínská provincie Hainan plánuje do roku 2030 úplně zakázat prodej nových vozidel se spalovacím motorem. To by mohl být další problém i pro evropské automobilky, které novým čínským značkám nebudou snadno konkurovat.

Výfuk spalovacího motoru
Výfuk spalovacího motoru
Foto: Andreas Lischka z Pixabay

Už do roku 2030 by měl být v devítimilionové čínské provincii Hainan úplně zakázán prodej všech nových vozidel se spalovacím motorem. Čína tak stále více urychluje modernizaci vozového parku, která se v posledních letech přesouvá hlavně směrem k elektromobilitě.

Ačkoliv podle nových pravidel, která místní vláda oznámila půjde jen o zákaz v provincii a nikoliv v celé Číně, dá se očekávat že další města či celé provincie budou Hainan následovat.

Zákaz spalovacích motorů tak zřejmě ještě více urychlí trh s elektromobily, který v Číně v posledních letech nastartovalo velké množství nových značek, které vznikly téměř na zelené louce.

Někteří tamní výrobci elektromobilů jsou přitom velkým strašákem i pro evropský automobilový průmysl. Značky jako Nio, BYD nebo Xpeng totiž i na starém kontinentě velmi rychle expandují a přidělávají tak vrásky na čele místním automobilkám typu Volkswagen, Peugeot a dalším. Vývoj elektromobilů je totiž díky mnohem menšímu množství součástek relativně jednoduchý oproti vývoji spalovacího motoru a tak se do automobilového průmyslu pouští stále více firem, jež nabízí pouze elektromobily už od svého počátku.

Zpět ale k provincii Hainan. V té by se v příštích letech spolu s plánem na zákaz spalovacích motorů do roku 2030 mělo začít objevovat stále více vozidel bez emisí, tedy těch poháněných elektřinou či vodíkem ve veřejných službách.

Už do tří let, tedy do roku 2025 by v provincii mělo být 100 % všech nových vozidel ve veřejných službách poháněných na čistou energii, tedy bez využití fosilních paliv. Nedá se ovšem očekávat, že by větší část těchto vozidel pocházela právě z Evropy, což může být pro budoucnost automobilek v EU problém.




Štítky: Elektromobilita Spalovací motory Auto Automobily Diesel Benzín Nafta Čína Fosilní paliva Ropa
Zdroj: RED