V Mladé Boleslavi otevřela druhá tuzemská čerpací stanice na LNG
Hlavní tuzemský distributor zemního plynu otevřel v Mladé Boleslavi novou čerpací stanici na zkapalněný zemní plyn (LNG). Lokalita je vhodná už kvůli silné nákladní dopravě do Škody Auto.
Už v loňském roce zprovoznil hlavní tuzemský distributor zemního plynu, společnost GasNet první mobilní čerpací stanici na LNG, tedy zkapalněný zemní plyn v Klecanech u Prahy. Nyní se k první čerpací stanici přidává nová a to v Mladé Boleslavi, která nebyla jako vhodná lokace vybrána náhodou.
Umístění v Mladé Boleslavi i kvůli Škodovce
Nová samoobslužná čerpací stanice LNG v Kosmonosech u Mladé Boleslavi je plně samoobslužná a díky svému umístění nabízí snadné čerpání pohonné hmoty i pro nákladní automobily směřující nejen do závodu Škoda Auto umístěného právě v Mladé Boleslavi.
Čerpací stanice v bezprostřední blízkosti dálnice D10 a Škodovky je řidičům nákladních vozů k dispozici non-stop a bez problémů by na místě měly načerpat palivo všechny vozy, které mají pohon právě na zkapalněný zemní plyn.
Tankování paliva není nic složitého, i přesto řidiči nákladních vozů, které jsou tímto palivem poháněny prochází vstupním školením jež je zaměřeno hlavně na bezpečnost při čerpání paliva. Jak už to u podobných paliv bývá, je zde hlavně riziko požáru – k tomu by ale při dodržení všech bezpečnostních předpisů nemělo nikdy dojít.
Na rozdíl od CNG nebo LPG má ale LNG tím, že je mnohonásobně více stlačené ještě jednu jinou vlastnost a tou je nízká teplota. LNG má totiž právě díky vysoké kompresi teplotu okolo –160° Celsia. Čerpací stanice je ale při dodržení bezpečnostních opatření naprosto bezpečná a řidičům tak žádné omrzliny nehrozí.
LNG nabízí až třikrát delší dojezd na jedno čerpání
„Už téměř rok úspěšně provozujeme naši první LNG stanici v Klecanech a vývoj v posledních měsících nás naplňuje optimismem. Počet nákladních aut na zkapalněný zemní plyn v České republice roste. V LNG vidíme velký potenciál a jsme přesvědčeni, že bude hrát klíčovou roli při dosažení emisních cílů České republiky v nákladní dopravě“, říká Thomas Merker, Chief Financial Officer skupiny GasNet, a dodává: „Podporujeme rychlé vybudování trhu s LNG v nákladní dopravě a v těchto aktivitách budeme rozhodně pokračovat i nadále. Zprovoznění naší druhé mobilní stanice v Mladé Boleslavi je v tomto směru dalším důležitým krokem.“
Výhodou využívání LNG, které je vhodné hlavně pro nákladní dopravu je jeho objem. Ten je totiž díky stlačení mnohem vyšší než v případě LPG či CNG. Nákladní vůz tak získává až třikrát delší dojezd na jedno natankování oproti CNG využívanému hlavně v autobusech.