Situace evropských automobilek je kritická, podle průzkumu jim nevěří ani doma

     
Martin Bárta
17. 4. 2024 ▪ 10:30

Vyhlídky evropských automobilek jsou nejen v očích řidičů stále ponuřejší. Podle průzkumu mezi německými řidiči je důvodem hlavně rozsáhlá byrokracie a nedostatečné inovace. Místní automobilky také podle řidičů naskočily pozdě na trend elektromobilů.

Němci už nevěří vlastním automobilkám, ukazuje průzkum
Němci už nevěří vlastním automobilkám, ukazuje průzkum
Foto: Unsplash

Jako kritická by se podle nového průzkumu on-line prodejce automobilů AutoScout24 mohla zdát situace německých automobilek. Těm totiž podle průzkumu ohledně budoucí životaschopnosti už nevěří ani němečtí řidiči. Podle tří čtvrtin z nich je tak celý automobilový průmysl v „kolébce“ automobilů ohrožený.

Největším rizikem pro místní automobilky je přitom podle účastníků průzkumu hlavně byrokracie a zákony, které automobilkám oproti zahraniční konkurenci svazují ruce. Právě na byrokracii si přitom už dříve stěžovaly jak automobilky v čele s koncernem Volkswagen, tak i zahraniční konkurence. Problém se zákony, které vše protahují, si už při výstavbě „na vlastní kůži“ vyzkoušela i americká Tesla.

Dalším důvodem, proč němečtí řidiči vlastním automobilkám do budoucna příliš nevěří je ale i závislost na dodavatelích mimo EU a klesající popularita německých značek na čínském trhu. Ačkoliv dříve automobilky z Evropy měly v Číně své místo, přechod na elektromobilitu trh od základu změnil a první příčky v prodejích nyní obsazují hlavně místní, často ještě nedávno neznámé automobilky.

Nízká důvěra v německé automobilky přímo od místních řidičů může být do budoucna velký problém. Automobilový průmysl v Německu stejně jako v České republice stojí za výraznou částí ekonomiky a závisí na něm tak statisíce pracovních míst. Pokles v prodejích místních značek by tak mohl být pro ekonomiku výrazným zásahem.

Podle průzkumu mezi řidiči si ale automobilky za současné a budoucí potíže mohou samy. Podle 27 procent řidičů totiž přešly příliš pozdě na elektromobilitu a dohánění konkurence nyní není jednoduché. Podle každého čtvrtého dotázaného navíc automobilky nemají dostatek inovací, které by jim pomohly více se prosadit a konkurovat.



Sdílejte článek  
       


Štítky: Auto Doprava Německo Automobilový průmysl Automobilky Průzkum
Zdroj: AutoScout24




Nejnovější z kategorie


Dbejte na správné umístění držáku.

Kde už je hotovo a kde narazíte v roce 2026 na stavbu?

Testy v autoškole musí projít každý řidič

Waze dává zelenou velmi užitečné funkci Map Google

Kolik kilometrů zbývá, když se rozsvítí oranžová kontrolka rezervy paliva?

Z Česka se příští rok bude létat do nových destinací. Některé z nich patří mezi nejžádanější

Kolik aktuálně zaplatíte za benzín a naftu?

České dráhy investovaly do zdokonalení služeb

Na letišti platí přísná pravidla

Již každou chvílí bude otevřena důležitá stanice metra.

Dnes už se dají pořídit i SPZ na přání.

Toto je 5 nejprodávanějších aut všech dob

Vyhřívání volantu má i své negativní stránky.

Ve vytíženém úseku v Praze budou muset řidiči zvládnout zipování

Sídlo Evropské komise v Bruselu

Kde letos potkáte nejkrásnější vánoční tramvaj?

Autonomní vozidla míří na české silnice.

5 dopravních značek, u kterých máte pocit, že je navrhl znuděný grafik. Víte, co opravdu znamenají?

Google Mapy přicházejí s přelomovou funkcí.

Kontrolky v autě vyděsí snad každého řidiče

Po sedmdesátce přichází za volantem kritický bod: Zrak i reflexy začínají zrazovat

V Praze se znovuotevře modernizovaná stanice metra.

Závěrečné testy autoškol jsou nyní složitější.

Některým ojetinám se raději vyhněte.

Zákazu spalovacích motorů

Řidiči hlásí hit z Actionu za 37 korun

Tuto chybu dělá v zimě značná část řidičů

Dopravní značení se rozšiřuje o nové značky

Řidiči se v zimě dopouštějí mnoha nešvarů.

Příspěvek na dojíždění do práce. Kdo na něj má nárok?



Nejnovější
Nejnovější