Mercedes-Benz ukončí do roku 2030 prodej autobusů na naftu. Nahradí ji elektřina a vodík
Mercedes-Benz plánuje výrazné navýšení prodejů elektrických autobusů i díky novým bateriím, které by měly zajistit delší dojezd. Od roku 2030 chce potom firma úplně skoncovat s autobusy na dieselový pohon.
Už v příštím roce by chtěl Mercedes-Benz začít dodávat elektrické autobusy e-Citaro s výrazně vylepšenými bateriemi. Městský autobus by tak měl získat dojezd až 400 kilometrů a běžné každodenní trasy zvládat bez dobíjení. Přechod vozidel na elektřinu a vodík bude u značky v příštích letech hrát prim. Už do roku 2030 by totiž měla firma skoncovat s výrobou autobusů na dieselový pohon.
Dieselové motory jsou přitom dnes instalovány do převážné většiny autobusů, které opouští tovární linky firmy. Dopravní společnosti je i do dneška objednávají v největší míře, jelikož je považují za velmi spolehlivé i v různých klimatických podmínkách. To by se ale právě s novými bateriemi mělo změnit a Mercedes-Benz by se stejně jako například polský výrobce autobusů Solaris chtěl více začít prosazovat i v ekologické mobilitě.
Firma ovšem bude mít co dohánět. První elektrické autobusy se totiž v portfoliu společnosti objevily už před čtyřmi lety. Za tu dobu jich ale firma pod značkou Mercedes-Benz prodala jen pouhých 600 kusů, což je z celkových prodejů jen minimální číslo. Polský Solaris přitom elektrických vozidel prodal jen za rok 2020 přes 500 kusů.
„Naše ambice jako předního světového výrobce autobusů je jasná: Chceme přispět k boji proti změně klimatu a být hybatelem změny v dopravě, která je k dosažení tohoto cíle nezbytná. Sledujeme jasnou strategii elektrifikace a zavádíme do sériové výroby autobusy s alternativními technologiemi pohonu. Chceme do roku 2030 nabízet lokálně CO2 neutrální pohonné jednotky pro každý z našich segmentů na našich nejdůležitějších trzích, a proto se jasně zavázali: nejpozději od roku 2030 budeme v segmentu městských autobusů v Evropě nabízet nová vozidla pouze s neutrálními emisemi CO2 a nebudeme investovat do technologie Euro VII.“ uvedl Till Oberwörder, ředitel Daimler Buses.
Mimo městských autobusů poháněných elektřinou uloženou v bateriích tak chce firma od roku 2025 začít prodávat i první meziměstský autobus na elektřinu. Od roku 2030 by pak měly být k dispozici další modely firmy, které budou pro pohon využívat vodíkových palivových článků.