EnergoZrouti.cz

Volkswagen v minulém roce zrychlil prodej elektromobilů, možná i díky Dieselgate

  
Tomáš Jelínek
14. 1. 2021 ▪ 09:51

Volkswagenu se v minulém roce dařilo dodávat na trh stále rychleji nové vozy na elektrický pohon. Největší úspěch v rámci evropy zaznamenal plně elektrický model ID.3. Je tím už zapomenuta velká chyba značky v rámci kauzy Dieselgate?

Volkswagen
Volkswagen
Foto: Erik Mclean / Unsplash

Stále rychlejší růst poptávky po elektrifikovaných vozech zaznamenal v minulém roce Volkswagen. Nárůst prodeje elektrifikovaných vozidel byl v minulém roce meziročně o 158 procent u vozidel, která jsou pouze na elektrický pohon byl tento nárůst ještě znatelnější a to meziročně o 197 procent.

Velká elektrizace nabídky i jako odpověď na Dieselgate?

Stále rychlejší přechod na elektromobily může být u značky navíc podpořen snahou o co nejrychlejší transformaci pro nízkoemisní či bezemisní vozidla a oproštění se od kauzy Dieselgate, která značku celosvětově silně poškodila.

Rychlý přesun k elektrifikaci má pro Volkswagen stejně jako další značky snažící se co nejrychleji zajistit vývoj směrem k největšímu elektrickému konkurentovi – americké Tesle i další obrovské náklady na kompletní změnu technologií a modernizaci výrobních linek ale i středisek servisních partnerů. Servis elektrických vozidel je totiž v mnoha věcech velmi rozdílný od běžných servisů modelů s konvenčními palivy.

Nejprodávanější elektromobil ID.3 byl uveden teprve v září

Jak už bylo uvedeno, růst elektromobilů u Volkswagenu nabral na velmi rychlém tempu. V minulém roce tak bylo prodáno více než 212 000 elektri­fikovaných vozů a z toho bylo téměř 134 000 elektro­mobilů, tedy těch jež jsou poháněny přímo elektrickou energií uloženou v bateriích.

A právě mezi nimi vynikal elektromobil ID.3. Ten automobilka totiž uvedla na trhy až v září minulého roku ale přesto jej stihla dodat už 56 600 kusů. I díky tomu se elektrický ID.3 vcelku rychle vyšvihl do čela žebříčků prodeje elektrických vozů v několika evropských zemích. V prosinci tak byl nejčastěji dodávaným elektromobilem ve Finsku, Slovinsku a Norsku. Ve Švédsku byl v prosinci nejprodávanější vozidlo i bez ohledu na jeho pohon.

„ID.3 je opravdovým hitem, přestože byl uveden na trh až ve druhé polovině roku, vyšvihl se v mnoha zemích téměř z nuly do čela žebříčků prodeje.“ řekl šéf prodeje značky – Klaus Zellmer.

Druhým nejprodávanějším elektromobilem byl e-Golf 2, kterého se prodalo 41 300 vozů a následně Passat GTE3 s 24 000 proda­nými kusy.

Elektromobily se prosazují i ve flotilách firem

Stále větší poptávka po elektromobilech přichází podle Volkswagenu i z firem. Pro ty jsou elektromobily výhodné díky své nízké ceně za provoz. U elektromobilů jsou totiž díky absenci mnoha součástí mnohem levnější servisní zásahy, kterých nebývá takové množství.

Pro firmy jsou navíc elektromobily vhodné i z hlediska prestiže značky, která dbá na životní prostředí. Právě toto je totiž v poslední době i více zohledňováno zákazníky.

Z hlediska firem se tak značce VW podařilo zvýšit počet objednávek elektromobilů na akumulátory i těch s plug-in hybridním pohonem na téměř 22 procent z pěti procent v roce 2019.

„Jsme na dobré cestě ke splnění naší ambice stát se lídrem na trhu s elektromobily. Jako žádný jiný výrobce ztělesňujeme atraktivní a cenově dostupnou elektromobilitu.“ dodal Ralf Brandstätter předseda představenstva značky.




Štítky: Volkswagen Elektromobily Dieselgate
Zdroj: Volkswagen