EnergoZrouti.cz

Amazon umožní snadnější nákup ekologicky šetrných produktů

  
Martin Bárta
30. 9. 2020 ▪ 12:00

Největší světové tržiště umožní snadnější vyhledávání ekologicky šetrných výrobků. Navíc zavádí i vlastní certifikaci výrobků, které neobsahují zbytečný vzduch a jsou tak udržitelné a produkují nižší emise.

Ekologicky šetrné produkty
Ekologicky šetrné produkty
Foto: ready made / Pexels

Americký obchodní gigant Amazon spustil nový program „Climate Pledge Friendly“, ten by měl zákazníkům jeho největšího světového obchodu pomoci se snadnějším nalezením ekologicky šetrných produktů. Těch má nyní Amazon v nabídce více jak 25 tisíc.

Obchod nově umožní vyhledávat produkty s novým štítkem, které mají nějakou z certifikací udržitelnosti a pomáhají tak chránit životní prostředí či snižovat uhlíkovou stopu výrobku i při dopravě k zákazníkovi.

Nové označení možná „donutí“ některé výrobce k ekologičtějšímu přemýšlení

Ačkoliv nejčastější kategorií těchto certifikovaných výrobků je kosmetika a potraviny, není už problém nalézt výrobky s novým označením i v oblasti módy či osobní elektroniky. Výrobky jsou nově mimo možnosti jejich vyhledávání označeny i přímo na produktové stránce.


Zákazník se tak bude díky novým možnostem moci snadno rozhodnout například mezi alternativami některých výrobků mezi těmi, které jsou udržitelné a těmi co nikoliv.


Díky širokému záběru tržiště Amazon se navíc dá očekávat, že nové označení do budoucna stimuluje výrobce k vytváření udržitelnějších produktů tak, aby dokázali být konkurenceschopné. Výrobky s různými certifikáty totiž dlouhodobě vykazují u zákazníků růst, který v budoucnu bude nejspíše ještě akcelerovat.

Obchod bude označovat i výrobky bez přebytečného vzduchu v balení

Největší světové tržiště založené Jeffem Bezosem spolu s novým označením výrobků spouští i svou vlastní certifikaci: „Compact by Design“. Tuto certifikaci bude společnost udělovat výrobcům, kteří nabídnou své výrobky v obalech bez přebytečného vzduchu či vody.


Stále velkým problémem mnoha výrobců je totiž cílení na psychologii u zákazníka, který často nakoupí výrobek jen díky velkému balení. To je ale často jen naplněno vzduchem a dochází tak ke zbytečné produkci obalových materiálů. Příkladem mohou být například bramborové lupínky, které ve velkých sáčcích využívají pouze třetinu obalu a zbytek je vzduch. Podobných obalů bychom ale na trhu našli opravdu obrovské množství.


Odstraněním přebytečného vzduchu a vody, které vytvářejí velká balení je navíc i levnější a ekologičtější světová přeprava těchto výrobků ať už letecky, po silnici či po vodě. Zmenšením těchto obalů při zachování jejich obsahu tak může celosvětově dojít k obrovské úspoře emisí oxidu uhličitého.

Amazon pokračuje směrem k nulovým emisím i dalšími projekty

Pro Amazon jde nyní o další projekt směrem k ekologičtější a udržitelnější budoucnosti. Před nedávnem tak v rámci své snahy nakoupil i nové elektrické dodávky pro doručování zboží zákazníkům či investici do projektu větrné farmy v Irsku.



Zdroj: Amazon blog