Je rozhodnuto: Známý řetězec definitivně ruší e-shop s potravinami. Zákazníkům zbývá už jen pár dní
Nakupování potravin na internetu je v Česku trendem zhruba poslední dekády. Jenže ne všem prodejcům, kteří takový sortiment nabízejí online, se tahle služba vyplatí. Aktuálně ostatně ukončuje e-shop s potravinami jeden z vůbec největších hráčů na trhu.
Češi opanují online prostor. Jak ukazují statistiky, obyvatelé ČR patří mezi nejaktivnější zákazníky při nákupech na internetu. Zatímco v rámci celé Evropské unie má zkušenosti s online nákupy 77 % lidí, v Česku se jedná hned o 86 % osob. Aktivnější jsou koneckonců jen Irové, Nizozemci, Dánové a Švédové. Podle statistik Eurostatu obyvatelé členských států EU nakupují nejčastěji oblečení a jídlo. Jenže v tomto sortimentu neuspěje ani zdaleka každý. Dokonce ani někteří velcí hráči. Po Bille totiž končí s online prodejem potravin další obchodní řetězec.
Před nedávnem to byla Billa
Už na konci listopadu oznámili zástupci obchodního řetězce Billa, že od 31. ledna 2026 končí s provozem e-shopu, který byl spuštěn na začátku roku 2023. Tehdy o něm web společnosti psal jako o „klíčovém milníku v expanzních plánech obchodního řetězce“. Navíc se Billa chtěla stát druhým nejsilnějším hráčem v online prodeji potravin.
Realita ovšem nenaplnila očekávání a e-shop byl pro společnost značně ztrátový. Po téměř třech letech existence tak online prodej zanikne. Billa se chce soustředit na rozvoj kamenných poboček a na rozvozu potravin bude spolupracovat s kurýrními službami Wolt a Foodora.
S e-shopem končí i další řetězec
Netrvalo dlouho a s online prodejem potravin skrze vlastní e-shop končí i Albert, tedy další top řetězec, který působí v ČR. Testovací provoz služby Albert Online byl spuštěn v roce 2021 v několika moravských městech. Došlo k tomu v období po covidu, kterým dle generálního ředitele Albert Česká republika Jespera Lauridsena společnost prošla s grácií. I proto byly do e-shopu vkládány velké naděje.
Ani v tomto případě však velký obchodní řetězec nakonec neuspěl. Poslední rozvoz online nákupů přitom proběhne už 23. prosince. Albert se přitom vydává úplně stejnou cestou jako konkurenční Billa, tedy investicemi do kamenných prodejen a spoluprací s kurýrními službami.
„V následujícím roce ještě navýšíme investice do nových prodejen i modernizací, abychom poskytovali vždy příjemné a pohodlné místo k nákupu. Zároveň ukončíme provoz služby Albert Online, kterou jsme testovali v uplynulých letech ve velkých moravských městech. Pro zákazníky zachováváme možnost objednat si nákup prostřednictvím quick e-com platforem Wolt a Foodora“, uvedl Jiří Mareček, ředitel komunikace společnosti Albert.
Nakupují Češi vůbec potraviny na internetu?
Ano, nakupují. O tom, že Češi začínají pořizovat potraviny na internetu, ostatně média psala již před zhruba 10 lety. V brzké době ovšem budou provozovat internetový obchod s tímto sortimentem už jen dva velké obchodní řetězce. Nadále v něm pokračuje Tesco (iTesco) a Coop (e-coop). Online prodeji potravin ovšem dominují úplně jiné subjekty.
Největšími českými online supermarkety jsou totiž Rohlik.cz a Kosik.cz. Jejich fungování přitom dokazuje, že jsou Češi hladoví po nákupu potravin přes internet. Tomu ostatně odpovídají i statistiky. Evropané obecně na internetu nejvíce nakupují oblečení (46 %) a následně objednávají dovoz jídla (21 %).
Výsledky nedávného průzkumu společnosti Copenhagen Economics pro firmu Wolt hovoří jasně. Hned 91 % českých zákazníků této platformy potvrdilo, že ji využívá k objednávkám hotového jídla. Na vzestupu je ovšem také nákup samotných potravin, který využívají více než dvě třetiny zákazníků Woltu (68 %). Navíc se zdá, že tento trend bude i nadále na vzestupu. Ač je totiž nutné platit dopravu, výrazně šetří čas.






















































