Zásilkovna má v aplikaci skrytou volbu, o které málokdo ví. Ušetří vám spoustu času i nervů při vyzvedávání balíku
Ve známé aplikaci přepravní společnosti existuje skrytá volba, kterou málokdo objeví, může přitom zásadně urychlit a usnadnit celý proces doručení a převzetí balíku. Stojí za to ji znát.
Každý, kdo někdy stál frontu na vyzvednutí balíku ví, jak nepříjemné to může být. Čas je vzácný a když se do toho přidají organizační komplikace, z drobné povinnosti se snadno stane zbytečný stres. Digitální služby se snaží tento proces zjednodušit, ale ne vždy je hned patrné, jaké možnosti vlastně nabízejí.
Jedna z nejpoužívanějších aplikací na českém trhu skrývá funkce, které nejsou příliš viditelné, přesto však zásadně mění způsob, jakým lze zásilku převzít. Umožňují pružně reagovat na nečekané změny, snížit počet zbytečných kroků a zajistit, že se balík dostane k příjemci pohodlněji než dříve.
Skrytá možnost, kterou oceníte
Společnost Zásilkovna patří mezi lídry tuzemského trhu a dlouhodobě se řadí mezi nejoblíbenější přepravní společnosti u nás. Přirozeně tak nabízí propracovanou aplikaci, ve které vás možná překvapí některé z funkcí.
Jedním z prvků, který v praxi dokáže ulevit mnoha lidem, je funkce sdílení zásilky. Jakmile se příjemci v aplikaci objeví oznámení, že je balík připraven, může jediným klepnutím předat práva k vyzvednutí někomu jinému. Druhá osoba obdrží potřebné údaje a bez dalších komplikací zásilku převezme.
Tento mechanismus funguje jak na výdejních místech, kde stačí sdělit heslo, tak i u schránek typu Z-BOX, kde sdílený uživatel získá přístup přímo přes aplikaci. Z pohledu bezpečnosti je proces navržen tak, aby byla zajištěna kontrola, ale současně zůstala zachována jednoduchost. Funkce tak uleví pracovně vytíženým, nebo pomůže v případech, kdy jsme na zásilku jednoduše zapomněli a blíží se lhůta vyzvednutí.
Volba konkrétního boxu
Další častou otázkou je, zda lze vybrat přesně tu přihrádku v Z-BOXu, do které bude zásilka vložena. V praxi se ukazuje, že systém schránku přiděluje automaticky na základě velikosti balíku. Uživatel tedy může zvolit konkrétní výdejní místo, ale nikoliv číslo přihrádky, do které řidič daný balíček vloží.
Z hlediska komfortu to může být pro některé příjemce zklamáním, především v případech nižšího vzrůstu nebo zdravotního handicapu. Na druhou stranu se tím zrychluje celý proces doručování a do boxů se v praxi vejde více zásilek. Logistika uvnitř boxů by navíc byla příliš složitá, pokud by měl každý zákazník možnost detailního výběru.
Odesílání a vracení zásilek
K oblíbeným funým funkcím aplikace je i odesílání zásilek a vracení zásilek obchodníkům prostřednictvím Z-boxu. Celým procesem vás provede aplikace, která je srozumitelná a velmi přehledná. V případě potřeby je také k dispozici zákaznická podpora.
Obecný trend na trhu
Jak upozornil server iDNES, výdejní boxy se stávají jedním z nejrychleji rostoucích segmentů přepravního trhu. Jejich počet roste každým měsícem a zákazníci je upřednostňují pro jejich pohodlí a dostupnost. V této souvislosti jsou také oblíbené aplikace, které celý proces výdeje (a případného odesílání) výrazně zjednodušují.
Tento trend má ale i svou odvrácenou tvář: část zásilek, které by dříve putovaly na klasická výdejní místa provozovaná drobnými podnikateli, dnes směřuje do automatizovaných schránek. Pro drobné podnikatele to znamená nižší tržby a někdy i existenční problémy.
Zákazníkům to ale na druhé straně výrazně zvyšuje komfort. Výdejní boxy nevyžadují přizpůsobovat se pracovní době ani čekat ve frontách. Přepravní společnosti navíc investují do rozšiřování těchto samoobslušných výdejních míst, dostupnost boxů se tak zlepšuje i v menších městech a obcích.