Hlavní stránka    Domácí zprávy     Zahraniční zprávy
Elektromobilita    Odpady    Globální oteplování    Energetika    Lesy    Vodík    Voda    Ovzduší    Doprava    Fosilní paliva    
Hlavní stránka | Domácí | Zahraniční

V ČR je již více jak 31 tisíc nádob na třídění kovového odpadu, síť se ještě rozšíří


Použité plechovky od nápojů
Použité plechovky od nápojů
Foto: Fotobanka Pixabay & Pexels

17. 7. 2020    15:49

Podle společnosti EKO-KOM zabývající se správou systému separovaného odpadu bylo v ČR v prvním čtvrtletí 2020 přes 31 tisíc nádob na kovový odpad, tedy přesně 31 749 kusů. To je několikanásobný nárůst oproti roku 2015 kdy jich bylo v městech a obcích evidováno 3 212 kusů.

EKO-KOM chce ale třídění kovového odpadu, který je hlavně díky nápojovým plechovkám v posledních letech na vzestupu ještě zvýšit a tak pro obce zavedl odměny za umístění nádob na třídění kovů. Od 1. 7. 2020 tak města nebo obce za každou veřejně přístupnou nádobu na kovový odpad získají čtvrtletní bonus 30 Kč, ročně tedy až 120 Kč. Tento bonus ale platí pouze nádoby pro samostatný nebo komoditní sběr tedy například třídění kovů do plastových nádob, které některé obce zavádí místo instalace dalších kontejnerů.

Obce mají od 1. 1. 2015 povinnost podle zákona o odpadech zajistit možnost třídění kovových odpadů, mnoho obcí ale tuto povinnost splňuje pouze možností odnosu do sběrných dvorů což ale není pro velkou část občanů pohodlné a proto je množství vytříděného kovového odpadu stále nízké oproti normám, které v budoucnu požaduje EU.

Společnost EKO-KOM tak podporou obcí očekává rychlejší nárůst množství nových nádob na třídění a to ve velkém množství s jinou komoditou tedy například s již zmíněným plastovým odpadem. Toto řešení je navíc pro obce jednoduší, protože není nutné budovat úplně novou infrastrukturu odpadních košů ale stačí pouze kovy vytřídit na dotřiďovacích linkách.

Kam míří odpad z tříděných kontejnerů? Na dotřiďovací linky


Přidat na Seznam.cz

Zdroj: EKOKOM



Výběr z článků




















































reklama