Čínská firma prodává speciální elektrokolo, má větší dojezd než některé elektromobily
Až 347 kilometrů dojezdu nabídne elektrokolo od čínské firmy Fiido. K dispozici je i levnější verze s dojezdem 110 kilometrů. Nejvíce však zaujme právě první zmíněná varianta, která dělá z elektrokola velké lákadlo pro cestovatele.
Čínská firma má v nabídce opravdu cestovní elektrokolo. To se díky svému dojezdu až 347 kilometrů může snadno srovnávat i s dojezdem elektromobilů nižších tříd. Jeho cena přitom není nijak závratně vysoká a naopak vyjde levněji než jiné modely elektrokol, které se na tuzemském trhu prodávají.
Fiido Titan je rozhodně nový standard v elektrokolech. Ve své základní verzi nabízí vyjímatelnou baterii s kapacitou 696 Wh, s kterou je možné dojezd až 110 kilometrů. Cena tohoto modelu, který dojezdem asi nijak extra nepřekvapí, je 1 699 eur, tedy něco málo přes 42 tisíc korun.
Výrazně zajímavější je ale verze kola s držákem a dalšími bateriemi navíc. Díky třem bateriím totiž elektrokolo, které je určeno na velmi dlouhé cesty, ujede až 347 kilometrů na jedno nabití. Cena kompletu s bateriemi navíc přitom není oproti standardnímu modelu nijak výrazně vysoká a přídavné baterie vyjdou jen na 698 eur (cca 17 300 korun).
Vysoký dojezd je přitom srovnatelný a v některých případech i vyšší než u některých elektromobilů. Například jeden z nejlevnějších elektromobilů na trhu – Dacia Spring nabízí dojezd až 225 kilometrů v kombinovaném provozu dle testovacího cyklu WLTP. Fiido Titan by tak v tomto případě nabídlo i delší dojezd, samozřejmě ale nebude tak vhodné na jízdu pro rychlostní silnici.
Model Titan v plné verzi tak má celkovou kapacitu baterie 2088 Wh a vyjde na 2 397 eur, tedy téměř šedesát tisíc korun. Tři baterie pak pohání elektromotor o výkonu 250 W s točivým momentem 55 Nm, což rozhodně stačí na dlouhé cestování i v kopcovitém terénu.
Nevýhodou, kterou tohle elektrokolo s obrovským dojezdem má, je rozhodně jeho váha. Ta je už v základu bez baterií 33,47 kilogramu. Každý baterie pak kolu dodá dalších 4,33 kilogramu váhy. Kompletní set tak váží 46,46 kilogramu a nejde tedy o žádného střízlíka. Díky velkému dojezdu je ale možné i jeho vysokou hmotnost snadno odpustit.
Mimo elektromotoru má elektrokolo i sedmistupňovou převodovku se snímačem točivého momentu. Díky tomu je jezdci dodávána vždy optimální podpora elektromotoru. Maximální zatížení kola je potom 200 kilogramů, což umožní pojmout jak jezdce, tak i jeho zavazadla na dlouhé cestě a jeho maximální zatížení je také srovnatelné s některými motocykly.
Čínští výrobci tak ukazují, že umí vyrobit velmi zajímavé kousky. Ačkoliv elektrokolo Titan bude určeno primárně pro menší skupinu cestovatelů i levnější model s kratším dojezdem rozhodně má co nabídnout.