Hlavní stránka    DOMÁCÍ     ZAHRANIČNÍ     NÁZORY
Elektromobilita    Globální oteplování    Odpady    Zvířata    Lesy    Energetika    Fosilní paliva    Voda    Vodík    Doprava    
Úvod | DOMÁCÍ | ZAHRANIČNÍ | NÁZORY

Unilever chce do roku 2030 odstranit ze svých produktů složky z ropy

Autor: Martin Bárta
Diskuze k článkuTwitter Facebook
před 6 měsíci
Martin Bárta
Čistící prostředek na WC
Čistící prostředek na WC

Společnost Unilever, která je společně s několika dalšími značkami prodejcem nejznámějších značek čistících a pracích výrobků chce zapracovat na ekologické stopě svých výrobků. Do roku 2030 by tak měla ze svých produktů odebrat složky z ropy.

Výrobci chemie pro domácnost dlouhodobě pracují na snížení plastu a zvýšení možností jejich recyklace v obalech svých výrobků. Aby byly jejich výrobky ještě ekologičtější, je nutné revidovat i obsah těchto balení. Unilever tak nyní přichází s tím, že do roku 2030 odstraní ze svých výrobků úplně všechny složky, které pocházejí z fosilních paliv.

Inovace firmu vyjdou na víc jak 26 miliard korun

Firma by měla ropné látky ve svých produktech do budoucna nahradit hlavně těmi přírodními jako jsou mořské řasy a další rostliny. Na financování s tím spojených výzkumů si pak společnost připravila 1 miliardu EUR (26,3 miliardy korun), které by měly pokrýt financování biotechnologických výzkumů právě na využití přírodních látek místo ropy.


Produkty s budoucí složkou by tak měly být mnohem lépe biologicky odbouratelné a tak šetrné k životnímu prostředí, vodě a jejím živočichům. Unilever by také do roku 2025 měl snížit používání čistého plastu bez recyklovaných příměsí na polovinu.

Moderní technologie zvýší účinnost výrobků šetrných k přírodě

Společnost si tak uvědomuje svůj podíl na znečišťování planety a příspěvku ke globálnímu oteplování přes své známé značky jako je Cif, Axe, Domestos, Dove, Rexona, Sunlight, Surf, Persil a mnoho dalších i mimo sortiment domácí chemie.


Unilever k investicím přistupuje také z důvodu velkého zájmu spotřebitelů o výrobky, které budou ekologičtější, ale zároveň si udrží své účinky, které často u ekologických produktů nebývají na příliš vysoké úrovni například u čištění ploch či prádla. Podle společnosti ale bude nejspíše možné tyto produkty vytvořit díky rychlému rozvoji v oblasti vědy a techniky, která má nyní další možnosti než dříve.


Líbil se vám článek?

Zdroj: Unilever

Diskuze (0 příspěvků)



Další doporučené články