Velká změna pro zákazníky Vodafonu: Televizní nabídka projde už za pár dní razantní obměnou
Hudební televize už dávno nepřitahují takovou pozornost diváků jako kdysi. Dokonce i slavná MTV se letos rozhodla své kanály s hudbou uzavřít a věnovat se už jen reality show. Na pokles sledovanosti zareagoval i Vodafone a do nového roku naplánoval několik změn ve vysílání.
Kdo se chtěl v 90. letech cítit jako americká mládež, po příchodu domů ze školy okamžitě zapnul televizi a pustil si MTV. Pro někoho to byla jen kulisa, ale spousta mladých lidí vydržela na své oblíbené interprety zírat hodiny. Klipy byly originální, poutavé a mnohdy skrývaly krátký příběh, který udržel divákovu pozornost. MTV platila za světový fenomén a vydělávala ohromné peníze. Dnes je už všechno jinak.
Co zabilo hvězdu MTV
Zcela prvním videoklipem, který MTV v roce 1981 při svém spuštění odvysílala, byl song Video Killed The Radio Star (Video zabilo hvězdu rádia) od skupiny The Buggles. Avizovala tím příchod nové éry, kdy bylo rádiové vysílání hudby překonáno televizními videoklipy. S příchodem internetu ale hudební televizi pomalu začala zvonit hrana. Milovníci hudby si dnes mohou sami stahovat písničky, které preferují, a vytvářet si vlastní playlisty třeba na YouTube nebo Spotify. Nemusejí zkrátka konzumovat jen to, co jim někdo naservíruje.
Hudební kanály MTV v posledních letech ztratily sledovanost natolik, že se už nevyplatí je provozovat. Dramaturgové se proto zaměřili na přenos různých reality show, aby televizi nemuseli úplně zavřít. A letos MTV dokonce oznámila, že do konce roku zcela zruší pět kdysi oblíbených kanálů, konkrétně MTV Music, MTV 80's, MTV 90's, Club MTV a MTV Live HD.
Vodafone to zkusí s Deluxe
Určité kanály MTV zmizí i z nabídky Vodafonu. Od 6. ledna 2026 je nahradí hudební programy stanice Deluxe, a to Deluxe Music, Deluxe Dance a 360 TuneBox, které najdete na pozicích 106, 107 a 109. Nejde přitom o náhradu jedna ku jedné, některé kanály MTV skončí bez přímého ekvivalentu. Operátor tím reaguje na skutečnost, že zájem o hudební televize obecně klesá a není důvod jejich počet uměle udržovat.
Podle manažera ze společnosti Vodafone Ondřeje Málka programy Deluxe nabídnou širší škálu zahraniční hudby a měly by přilákat fanoušky různých hudebních žánrů. Hudebních kanálů tedy bude ve finále sice méně, ale zato poskytnou rozmanitější program.
Kanály Deluxe se vysílají nekódovaně v základní kvalitě obrazu. Zatím není jisté, zda se Vodafone s jejich provozovatelem dohodne na zpřístupnění HD verze, která data přenáší šifrovaně a poskytuje kvalitnější obraz. Diváci se to nejspíš dozvědí až v lednu.
Více filmů bez reklam
Kromě změn v hudebních kanálech Vodafone zároveň od 6. ledna rozšíří i filmovou nabídku. Diváci se mohou těšit na další žánrové filmové stanice, které navazují na model bez reklam během vysílání. Jak uvedl Ondřej Málek, zákazníci Vodafonu přijali tento koncept velmi pozitivně. Reklama se zobrazuje jen na začátku, což se dá přežít, a od té chvíle už film reklamními bloky přerušen není.
Nové filmové stanice mají nabídnout nejen filmy, ale i seriály, konkrétní názvy ale zatím operátor neupřesnil. Oznámil však ještě jednu změnu, a to návrat slovenského veřejnoprávního kanálu STVR Dvojka. Podle zástupců operátora je totiž o vysílání ve slovenštině mezi diváky zájem.
Vodafone rozšířil nabídku o tři vlastní filmové kanály už letos v květnu. Zákazníci mohou na pozici 22 sledovat Vodafone Family vysílající rodinné filmy, na pozici 42 najdou zábavný kanál Vodafone Comedy a na pozici 43 naladí Vodafone CZ/SK s českými a slovenskými filmy. Vysílání probíhá po celý den a pořady lze spustit od začátku i při pozdějším zapnutí televize. Pokud jste nějaký film nestihli, můžete si ho tak přehrát zpětně do sedmi dnů.
Celkově dnes Vodafone TV nabízí už přes 150 kanálů, ze kterých si vybírá přes 630 tisíc zákazníků. Operátor se tak řadí k největším provozovatelům placené televize na českém trhu a lze předpokládat, že nabídku filmů bude nadále rozšiřovat.
























































