
Zatímco počty vozidel s konvenčními spalovacími motory v rámci trhů Evropské unie stále snižují svůj podíl, u elektromobilů a hybridních vozidel je tento trend opačný. Na datech od Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA) je patrné, že trendu prodejů těchto nízkoemisních či bezemisních vozidel kralují země, které na ně poskytují slevy či příspěvky.
Nové nárůsty vozidel s alternativním pohonem ale ukazují i data z tuzemska, kde je růst menší kvůli absenci státní podpory na nákup těchto vozidel. V tuzemsku také mezi vozidly s alternativním pohonem dále vedou hybridy.
Podobným způsobem došlo i k poklesu prodejů vozidel s benzinovým
motorem. Ty svůj pokles zastavily na 55 procentech. I přes tyto poklesy je
benzín a nafta stále preferovaným palivem a s podílem
81,3 procenta na všech prodaných vozidlech stále dominují trhu.
Prodeji automobilů s možností elektrického nabíjení dále vedou
plug-in hybridy (PHEV), které zaznamenávají více jak
133 procentní nárůst díky 66 128 nově zaregistrovaným vozům. Oproti
tomu vozidla s bateriovým pohonem mají růst mnohem
mírnější a to o 12,7 % na 63 216 jednotek.
Mezi alternativními pohony tak stále vítězí plug-in hybridy, zákazníci se
totiž stále obávají plně elektrických vozidel, která nemohou zatím
nabídnout dojezd srovnatelný právě s hybridním vozidlem. Rozdíl
samozřejmě bude hrát i cena auta a to primárně na trzích bez
příspěvků státu.
Vozidel na ethanol, zkapalněný ropný plyn a zemní plyn se tak ve druhém čtvrtletí prodalo „pouze“ 34 656 kusů. Pokles byl způsoben hlavně nezájmem na italském trhu, na kterém byl dříve zájem o tyto pohony silný.
V první polovině letošního roku tak bylo v rámci EU prodáno 5,1 milionu nových osobních automobilů. V tomto počtu jsou zahrnuty i země Evropského sdružení volného obchodu tedy Norsko, Švýcarsko, Island a Spojené království. V meziročním srovnání se tak celkový prodej snížil téměř o 40%.