
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
Tak si ty blbosti nemají kupovat... :D
Baterkáč není v žádném případě ekologické auto.Ať jde o výrobu elektřiny (fofrníky ani panely to nespasí).Nejhorší je těžba a zpracování kovů nutných pro výrobu baterek.A uvíznout v mrazu někde v Ťokovým průsmyku bych taky nechtěl.
Elektromobil nemám ani neplánuji mít .To auto benzinové co mám mě vydrží dlouho a v důchodu nějaký auto na benzín seženu vždy.
Jezdím na elektřinu pátým rokem a absolutní spokojenost!! Ujeto 187 tisíc km !!! Baterka má degradaci cca - 17 %.... auto jistě přežije...
To je zase článek. Jasně je problém že každá nabíječka má jiného poskytovatele, ale přece když jezdím na CNG tak nebudu objíždět všechny pumpy jestli to tam nemají. Jezdím EV už 3 roky a prostě jedu tam kde to znám nebo si o nabíječce něco zjistím na internetu a když to nejde tak tam nejedu. Jak jednoduché.
Bez integrované, mobilní nabíječky (elektrocentrály) to nepůjde ani omylem !
Běžte už s těmi energetickými nesmysly do háje. Doba elektromobilů ještě nenastala a nějaká pomatená EU ty jejich pomýlené nesmysly nebude přenášet co se týče nákladů na obyčejné obyvatele. Auto za milion na 8 let je šílenost.
Já jezdím "na baterky" už 7 let let, auto má 10let a baterky nemají žádný problém Ty teoretičko.
Elektromobily jsou slepá vývojová ulička. Budoucnost je ve vodíkovém pohonu. Že EU protlačuje elektromobilitu je jen z toho důvodu, že chce tím vytlačit z přecpaných silnic a dálnic chudinu. O nic jiného nejde. Prostě z individuální automobilové dopravy udělat drahý luxus. Logicky je jasné, že na elektromobily dosáhne jen bohatá vrstva lidí. Jednak elektromobily jsou a budou drahé i ojeté, k vůli malé výdrži akumulátorů a jejich nutné výměně za pár let. A je taky stoprocentně jisté, že víc elektromobilů radikálně zdraží elektřinu, takže na pořízení a provoz elektromobilu nižší vrstvy obyvatel prachy mít nebudou.
Tak to kecáš s baterkou už to není jako zamlada, takže problém je.
Vodík nemá v osobácích žádnou šanci. Zjevně o komplikacích s tím spojených nic nevíte. To, že se FCEV auta v malých seriích vyrábějí neznamená že se proti BEV prosadí.
Pepíku slintáš ty, účinnost spalovacího motoru včetně palivového řetězce je vyšší , než elektropohon od výroby elektřiny a těžby uhlí. S bateriovými uložišti na vykrytí špiček a předejití případnému blackout-u ,to bude ještě horší. Tak trochu studovat. Elektřina bude zatížena spotřební daní stejně jako současná PHM, jak jinak budete kompenzovat výpadek daní a příjmu státu?
účinnost, která se u spalovačů uvádí je při ideálních otáčkách a pouze v úzkém rozsahu otáček. Skutečná účinnost za jízdy je výrazně nižší. U elektromobilu je účinnost motoru ve velkém rozsahu otáček a daleko vyšší. Pokud bude elektřina zatížena spotřební daní jako benzin, tak by měla stoupnout cena elektřiny jen nepatrně. 1 litr benzinu je přibližně 9Kw, při spotřební dani dejme tomu 12 Kč by to dělalo zvýšení 1,4 Kč na 1 Kwh elektřiny a při spotřebě elektromobilu 15Kwh/100 km by bylo navýšení cca 20 Kč. Nehledě na to, že si můžete vyrábět doma elektřinu ze solárů zdarma.
A bude ještě hůř. Až jich bude ještě více, ceny za nabíjení se zvednou, takže spalovací motor vyjde levněji, energetická soustava klekne a nejhůř bude za těch 7 let, kdy zjistí, že mají doma bezcenný, nepojízdný krám.
To jsou žvásty! Raději hned spáchejte sebevraždu než to přijde.
Přesně tak, viz. Texas.
To jsou od vás solidní slinty. Pan kalamita. Pozor na vaši kachnu v troubě, ať není blackout už dnes. Spalovák s mizernou účinností by měli už konečně zakázat. Domů si taky nekupujete "C" třídu spotřebiče, že? Ale spalovacím autem co jen plýtvá zdroje jezdíte. Ach ach. Studujte trochu...
A dobře jim tak.
odpovědětMilan Smutný před měsícem:
Bez dotací, tedy peněz vlastně ukradených z kapes jiných spoluobčanů, jsou elektromobily (BEV) neprodejné. Hlavním odbytištěm budou úřady EU, jak jim "čistou" mobilitu nařizuje a opět dotačně zařizuje bruselská byrokracie. Nevyčítám zvědavým lidem, že si za své zdaněné peníze BEV koupí. Taková špičková Tesla za 100 a více tisíc dolarů asi není deklarací majitele, že miluje ochranu planety, ale spíše vyjádřením majetkového statutu. Škoda Enyaq s větší baterkou už vypadá jako auto, ale je za 1,23 milionu korun. Vleče s sebou v podobě baterie neuvěřitelnou trvalou zátěž 450 kg. Baterka se nesmí vybít pod 20 % zbytkové kapacity (baterka se odpojí), také posledních 20 % nabijete jen s velkými ztrátami teplem (zaplatíte je ale), proto se dobíjí jen na 80 % kapacity. Takže z deklarované kapacity používáte 60 %. Takže v Enyaqu zbyde ze 77 kWh sotva na 200 km jízdy v dobrý podmínkách, nikoli s topením či klimatizací, nikoli v mrazu. Tedy se zpoceným čelem možná z Prahy do Brna, ale bacha na zácpy. Rychlonabíjení baterii spolehlivě ničí. Navíc elektřiny bude v Evropě mj. kvůli odstavení německého jádra a kvůli emisím řady zavřených uhelných elektráren brzy velký nedostatek. Už nyní řeší Německo, Francie a Británie předpisy, jež umožní dobíjení elektromobilů zastavit nebo dokonce z elektromobilů zpětně elektřinu vytáhnout a posílit kolabující sítě. To vše se majitelům BEV tají a na to vše se mohou "těšit".