EnergoZrouti.cz
Můj profil        Vyhledávání
HLAVNÍ STRÁNKADOMÁCÍZAHRANIČNÍKRAJEELEKTROMOBILITAVODÍK

Diskuze: Izraelská firma vyřešila poslední velký problém elektromobilů, éra ropy tak rychle končí

Zpět na článek

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé


Přihlásit se

Přihlásit přes MojeID
Nemáte účet? Zaregistrujte se - je to jednoduché a zdarma


Všechny komentáře
  • odpovědětZdeněk Hisem | 23. 9. 2021, 20:37

    Jsem již v důchodu a musím říci, že by mě po revoluci nikdy nenapadlo čeho se dožiju. Bolševik sice taky dělal kraviny, ale od Bruselu by se měl hodně co učit. Hlavně naprosté neschopnosti přiznat chybu a co nejdříve ji alespoň v tichosti napravit. Ta zavilá zabedněnost mě úplně fascinuje. Jsem elektrikář silnoproudař a jsem přesvědčen o tom, že zavádět direktivně elektromobilitu a současně zavírat uhelné a atomové elektrárny může jen nesvéprávný blázen. Elektřina v autodopravě je výborná věc, ovšem poháněná vodíkem. Rozepisovat se o technických problémech snad ani nemá cenu, ekoteroristu vyléčí snad jen celoevropský black out ke kterému spějeme mílovými kroky. Bydlíme na vesnici a tak jsem si pro jistotu koupil elektrocentálu a 40 litrů benzínu do zásoby.

      0
  • odpovědětMarcel Blažek | 23. 9. 2021, 11:39

    Plně dobít během pěti minut akumulátory třeba 2,5 tunového SUV? Přijede-li k takové stanici třeba pět aut, nebude zapotřebí mít někde za rohem malý jaderný reaktor? A dobíjecí kabel o průměru okapové roury? Tak hlavně, že už je poslední problém vyřešen a éra ropy končí.

      0
  • odpovědětDalibor Plesník | 19. 9. 2021, 18:34

    dokud budou ekologická auta jezdit na neekologickou elektrickou energii tak je to stále o ničem.....

      1
  • odpovědětJaroslav Lhoták | 31. 8. 2021, 08:51

    Obávám se, že těch problémů před námi ještě pár stojí. Co třeba energetická náročnost při výrobě baterií, těžba lithia, především krátká životnost baterií a jejich následná recyklace?

      2
  • odpovědětJan Volák | 31. 8. 2021, 08:47

    Tak teď ještě zbývá vyřešit ty podstatnější nevýhody elektromobilismu. Jako výroba elektřiny v uhelných elektrárnách, těžba a zpracování drahých kovů na baterie, životnost baterií, co s nimi, až skončí jejich použitelnost, požární bezpečnost, kapacita elektrických sítí a elektráren.

      2
  • odpovědětJiří Šefl | 30. 8. 2021, 07:53

    Proč se soudruzi z Bruselu zaměřili na osobní auta ? Co lodě , letadla , rakety ? Není za tím ekologie to je blábol .

      5
    •  Jan Volák | 31. 8. 2021, 08:44

      Tak jako za všemi nesmysly, co EU nařídila.

        2
  • odpovědětLuboš Dočekal | 29. 8. 2021, 19:59

    Už vidím ty kabely jak hasičské hadice ke každýmu baterkáči.

      2
  • odpovědětJiří Moc | 29. 8. 2021, 19:28

    Ve vší úctě, pisatel článku rozumí elektrice jako blondýna... pokud totiž chcete přenést nějaký el. výkon tak k tomu potřebujete drát (vodič). A čím větší výkon tím tlustší drát. Mrkněte pod kapotu jaké vedou dráty do baterky. Možná se alespoň někomu rozsvítí v hlavě... Zkuste si vygůglit jakej je potřeba průřez když chci do tý baterie dostat třeba 100Ah za 5min. A ten drát vede do KAŽDÉ nabíječky. Takže milí energožrouti - podle mě tolik mědi na týhle planetě není. Až tohle politici s ekohujerama vyřeší tak teprve bude konec spalování...

      2
    •  Marcel Blažek | 23. 9. 2021, 11:51

      My ostatní chápeme, že vám jde o dobíjecí proud a ne výkon.

        0
    •  Jan Schwarz | 21. 9. 2021, 17:46

      Stou blondýnkou bych byl ve vaším případě opatrnější jinak by jste nemohl napsat větu : když chci do tý baterie dostat třeba 100Ah za 5min. Ten kdo zná Ohmův zákon ze základní školy ví že výkon se udává ve wattech nebo Wh a ne v Ah. Ah udávají pouze informaci kolik A může dodávat zdroj po dobu 1h ale už nic neříká o napětí zdroje Jelikož auta mají různé napětí baterií Tak 100 Ah je nic neříkající údaj. P = U x I

        0
  • odpovědětMichal Reiter | 29. 8. 2021, 18:02

    Porad si myslim ze nabijeni baterii v aute je slepa cesta. Obrovske vykony prinasi problem s distribucni siti a s bateriemi. Proc se proste neudelaji unifikovane baterie - koupite si elektromobil bez baterii a nasledne si zaplatite sluzbu/predplatne za baterie. Baterie se mohou nabijet v silech z ciste zelene energie optimalnim zpusobem a vymena baterie by mela podobu napr. automycky. Proste prijedete a robot baterii vymeni za nabitou. Jenze to by musela byt vule automobilek se dohodnout.

      1
  • odpovědětJosef Korbas | 29. 8. 2021, 14:11

    Nějak jsem se nedočetl kolik kW (nebo snad MW) bude potřeba pro toto "rychlonabíjení". A nezkracují takové proudové šoky životnost baterií?

      1
  • odpovědětLudvík Deutsch | 28. 8. 2021, 22:20

    To je zase žvást: "o 50 % rychlejší nabíjení elektromobilů. To by znamenalo nabití elektromobilu na plnou kapacitu i za méně jak pět minut". Za 5 min, má být o polovinu rychlejší, to by znamenalo že nyní se nabíjí za cca 7,5 min? Nee? Kde?

      1
  • odpovědětVladimír Buldra | 28. 8. 2021, 19:49

    Myslím si, že to není jediný velký problém elektromobilů. Tím hlavním je nedostatečná rozvodná síť + nedostatečný výkon současných elektráren + nedostatečný počet rychlonabijecich stanic... Dokud nebudou vyřešeny tyto 3 podstatné problémy, bude elektromobil pouze pro někoho a pouze někde... Bohužel tyto 3 podstatné problémy nelze odstranit lusknutim prstů... Budou stát stovky miliard ročně a trvat tak minimálně 10 let... A nikde není jasný výsledek, že jdeme správným směrem...

      3
  • odpovědětMilan Štrupl | 28. 8. 2021, 19:22

    To je sice super, nicméně to rozhodně není poslední velký problém - poslední problém je, že Evropa nemá kapacitu elektráren ani na to, aby vyměnila 10% benzínových aut za elektrické. Spočítal jsem si, náhrada 100% benzínových a naftových aut potřebuje Evropa postavit 80-100 elektráren výkonu jaderné elektrárny Temelín!!!! Je to naprosto nepředstavitelné množství energie a Evropa nestíhá navyšovat kapacitu ani jako náhradu za odstavované uhelné elektrárny (u Německých hlupáků i odstavovaná jaderné), natož aby byla schopna takto masivně do cca 20let navýšit výrobu elektřiny. Ta mimochodem chybí už nyní a podíl elektromobilů v Evropě tak asi do 2% a ceny letí raketově vzhůru a to je jen začátek. Evropa se řítí do naprostého ekonomického kolapsu, protože ceny elektřiny vstupují naprosto do všeho a i to je důvod, proč rostou čísla inflace, zatím hlavně na malých trzích jako z nás (velké trhy jako Německo a pod. to teprve čeká - zatím rostoucí ceny vstřebaly firmy a snížily si marže. Bezmozci z EU Evropu zlikvidují takovým způsobem, že za 20let nebudou mít lidi co žrát...

      3
  • odpovědětFilip Jánský | 28. 8. 2021, 19:14

    Spíš by mě zajímalo, co brání automobilkam říci prosté NE!

      3
  • odpovědětMiroslav Šurgot | 28. 8. 2021, 18:04

    Doposud se zdalo, ze jednim z problemu je dostatek vyrobene elektriny. Ze budouci “zelene vyrobny” elektriny nebudou stihat poptavku. K tomu se pridava rozvodna sit, jestli zvladne na beznem sidlisti, kde by se misto mnozstvi dosavadnich aut nabijelo najednou stejne mnozstvi elektromobilu. Tento novy vynalez jen prohloubi nedostatky rozvodnych siti. Ja to jako kdyby ve starem dome s rozvodem z minuleho stoleti, ktery obtizne zvlada naroky soucasnych domacnosti s prackami, myckami nadobi a elektrickymi troubami, chteli najednou vsichni najemnici topit elektrickymi primotopy. Je az neskutecne, jake celkove naklady prinese elektrifikace automobilove dopravy. Ve finale to samozrejme zaplati obcan, z jehoz dani bude stavet stat a z jehoz penezenky se budou platit ostatni naklady. Vsichni zchudneme. V Evrope. V jinych zemich, kde se vesele staveji uhelne elektrarny, budou postupne bohatnout, tak jako Evropa zbohatla od druhe svetove.

      1
  • odpovědětKarel Kobras | 28. 8. 2021, 17:37

    Tesla uvádí životnost baterie milion km, ale situace je jiná. Na netu lze najít článek, po osmi letech a 156000km, je Tesla nepoužitelná.

      2
    •  Jan Schwarz | 21. 9. 2021, 17:59

      Na netu lze najít články že nová benzínová i naftová auta od renovovaných značek se nedožila ani 1 roku používání jelikož se nenávratně poškodil motor. Toto sdělení má asi stejnou informační hodnotu jako to vaše.

        0
  • odpovědětMa Ka | 28. 8. 2021, 15:56

    Tady se všude bavíme o desítkách stovkách kilowattů při nabíjení baterek. Víte jakým výkonem má tankování benzínu u pumpy? je to cca 1/2 l za vteřinu tj - 25 megawatt! když vezmu účinnost motoru cca 40% je to stále 10MW. Jsem zvědavý kdy toho dosáhneme. Dokud nebudou mít elektroauta dojezd dle údajů výrobce 1500-2000km tj reálný dojezd cca 1000km nemá smysl ho kupovat. Pokud tedy nejezdíte denně 50km do práce a jednou za týden 100km na chalupu, na dovolenou musíte týden plánovat výlet po nabíječkách a cena na některých nabíječkách je i 25 korun za kWh.

      1
  • odpovědětVáclav Hajduček | 28. 8. 2021, 14:47

    Jiří Pagáč - máte pravdu, proto si to skutečně osobně neberu. Tady ale jde o jinou věc, než o technickou diskuzi. Technicky se nakonec všechny tyto problémy vyřeší. Trvalý stav techniky totiž je neukončenost - technika se stále vyvíjí. Problém se kterým se potýkáme, je ale politický a ekonomický. EU nám totiž nařizuje, že si nesmíme koupit auta, která bychom koupit chtěli, ale máme si kupovat auta, která nechceme. To je drsný diktát. A protože technika elektromobilů ještě zdaleka není dotažená do bezproblémového stavu, sklouzává diskuze o elektromobilech do jakoby diskuze technické. Těm, co nám tento diktát vnucují, se to velice hodí. Zakrývá to politickou a ekonomickou stránku problému. To, že se nemůžeme v údajné demokracii svobodně rozhodovat, a to že jsme při té příležitosti ještě okradeni, protože za větší peníze dostaneme menší hodnotu.

      3
  • odpovědětJosef Čejka | 28. 8. 2021, 14:34

    Pěkný blábol.Vše je pouze teorie ale v praxi zatím dlouho neuskutečnitelná. A jestliže se nabíjemí zkrátí o 50% na 5 minut,jak tvrdí, tak to má znamenat že dosud se dalo nabíjet za 10 minut???????

      1
  • odpovědětPetr Čermák | 28. 8. 2021, 13:43

    . Zatím je to ničím nepodložené tvrzení. Takových zpráv o nových zázračných bateriích už bylo spousty. Jen připomenu, že i potencionální vyřešení problému, kdy rychlost nabíjení drasticky zkracuje celkovou životnost baterie, neřeší další problémy téhož: - Jak na jedno místo (dobíječka) dostat tolik elektrické energie v krátkém čase bez dopadu na rozvodnou soustavu. - Jak zajistit (téměř okamžité) přesunutí takového množství energie do baterie bez nebezpečí požáru. Ať si ti, co to umí, spočítají plochu a požadovanou kvalitu kontaktů. Už teď došlo k zahoření nabíječek s rychlým nabíjením. - Nutné znásobení výroby elektřiny je další obrovský, ale přesto snáze řešitelný problém.

      4
  • odpovědětViktor Matička | 28. 8. 2021, 11:12

    A já myslel, že největší problém elektromobilů, je nedostatek elektrické energie a nedostatečná rozvodová síť, jejíž přebudování by stálo jen u nás bilióny korun.

      4
  • odpovědětVáclav Hajduček | 27. 8. 2021, 21:28

    No...., titulek by měl být raději: "Firma vyřešila jeden z velkých problémů elektromobilů". Jsem technik, jsou mi dokonale známy všechny výhody a nevýhody pohonu jak spalovacími motory, tak elektromotory. Vím, že elektromotor je pro pohon automobilu lepší, než spalovací motor. Je při stejném výkonu menší, lehčí, a měl by být i levnější. A daleko méně náročný na údržbu. Také má násobně větší kroutící moment při rozběhu než spalovací motor. Ve vozidle ovšem potřebuje akumulátorovou baterii. Ta je v současnosti stále ještě nedostatečně kapacitní, příliš dlouho se nabíjí - což tedy snad vyřešila ta izraelská firma, a také ještě není dostatečně bezpečná. A hlavně - je příšerně drahá. Aby běžní zákazníci bez nucení kupovali elektromobily, je nutné vyřešit především tento problém s cenou. Kdyby nová baterie přišla přibližně na desetinu současné ceny, pak by význam životnosti baterie ustoupil do pozadí. Ani pokles ceny na polovinu tento problém nevyřeší. Takže je jasné, že elektromobily ještě nejsou dost technicky ani ekonomicky vyzrálé jako plnohodnotná náhrada za auta se spalovacími motory. Nemluvě o faktu, že každé nabíjecí místo s popisovanou izraelskou technologií by muselo disponovat příkonem nejméně 1000 kW, aby bylo dosaženo kýženého času nabíjení. A to ještě neberu v úvahu ekologii - tu ať řeší Evropská komise, když na to tak tlačí. Vidím to jako obvykle: spolek humanitně vzdělaných, technickými znalostmi nepolíbených nedouků v Bruselu má za to, že když se něco začalo zkoušet v laboratoři, tak už je to jistě připraveno k prodeji.

      7
    •  Jiří Pagáč | 28. 8. 2021, 10:44

      Co vám teď napíšu neberte osobně. Sám mám technické vzdělání. Ale kdyby lidé jako třeba Steve Jobs dali na konzervativní techniky, tak bychom možná ještě teď neměli doma počítač a nevznikl by třeba ani iPhone, který nastavil etalon celému trhu. Nevznikl by, protože technici měli zdánlivě nevyvratitelné bytelné argumenty "proč je blbost ovládat telefon prsty a proč je rezistivní displej lepší a přesnější než kapacitní". Vám je teď všechno jasné. Ale spíše si to jen myslíte. Jenže hřbitovy jsou plné lidí, kterým bylo vše jasné.

        1
    •  Jaroslav Zapletal | 28. 8. 2021, 06:53

      Proc bych mel zatezovat sit vysokymi proudy, kdyz mohu auto nabit pres noc pomalu?

        1
    •  Alfonz Mameluk | 28. 8. 2021, 01:40

      Souhlasím s Vámi, no pro mě je tam jiný problém. Životnost baterií je 8-10 let. Za tu dobu já nejedu 50-60000 km. Takový nájezd je pro spalovací motor nic. Elektrické auto je zralé na výměnu baterií, což bude určitě pěkně drahé. Takže NE doba rozbíjení, ale NÁKLADY v budoucnu jsou pro mě rozhodujícím faktorem, proč si nekoupit elektromobil.

        2
  • odpovědětJosef Schalk | 27. 8. 2021, 21:08

    jistě nezatíží energetickou síť

      0
  • odpovědětRadek Honek | 27. 8. 2021, 20:20

    A co životnost baterií, budem po najetí 150 tis. Km auta šrotovat"ekologicky" a nebo vytěžíme z dolů "ekologicky" drahé kovy a za cenu nového auta necháme baterie vyměnit.

      2
    •  Jaroslav Zapletal | 28. 8. 2021, 06:54

      Tesla udava zivotnost baterie milion km.

        2
    •  Tomáš Poláček | 27. 8. 2021, 20:33

      No zrovna ta recyklace baterií pro elektroauta se rychle zlepšuje. Po tom co jsou baterky z nich vyndány putují třeba do záložních zdrojů pro vykrývání špiček v síti kde ještě mohou dlouho sloužit. Jakmile jejich životnost skončí i tam lze z nich velkou část kovů recyklovat a použít v nových baterkách. Když jsou k tomu navíc ty baterky stavěné od začátku, recyklace je ještě jednodušší. Osobně to celé porovnávám s auty na naftu nebo benzín. Když byly na začátku, chodil před nimi člověk s praporkem, který dával lidem v okolí znamení o tom, aby si dávali bacha na ten nebezpečný stroj, který jede závratnou rychlostí (něco kolem 8 km/h). Dneska se tomu zasmějeme a naše děti se jednou budou smát našemu přístupu...

        3
  • odpovědětMiroslav Zapletal | 27. 8. 2021, 19:58

    Baterie jsou jen polovina problému, no možná jen třetina problému. Schopnost baterie pobrat mnoho energie rychle je sice super, ale celá výhoda končí ve chvíli, kdy nenajdete nabíječku schopnou tolik energie v krátkou chvíli dodat. Jsem se díval na pořad, kdy vychvalovatel Tesly jel Teslou na jih itálie. Ano, dojel, ano cesta jej vyšla levněji než autem se spalovacím motorem, ale to nabíjení... Auta musela stát ob stání, protože pokud stojíte na místě vedle sebe, dělíte se o příkon - ano, nabíjení pak pro oba trvá 2x déle. A maximální rychlost nabíjení byla nějakých 135kw, jindy byla třeba jen 85kw. Nešlo o to, kolik zvládne baterka, ale když se na jedno místo sjete 10 elektromobilů, tak síť má nějaké maximum, co může v danou chvíli dodat. U jedné nabíječky bylo plno, druhá byla zas pomalá. A to jsou problémy, kdy techto vozidel jezdí kolik? 2%?

      7
    •  Jiří Pagáč | 28. 8. 2021, 10:37

      Každý nebude mít elektromobil přes noc. Nebo si myslíte že 5 let po prvním komerčně prodávaném autu se spalovacím motorem byly všude benzínky, silnice a dálnice? Rozvodná soustava bude vylepšována průběžně, nejspíše bude velká baterie pod každým nabíjecím zařízením a bude sloužit pro vyrovnání případných výkyvů v síti. A až si bude moc dovolit elektromobil i každý obyvatel sídliště (protože každý obyvatel bytu v paneláku má běžné auto za milión ????) tak zde budou nejspíše řešení, které to budou podporovat. Současný stav není ideální, ale bude se zlepšovat. Nebraňme se změnám. Všichni, kteří to kdy udělali blbě dopadli. Berme to jako příležitost. S novým trhem bude potřeba nová infrastruktura a to znamená práci, zaměstnanost a prosperitu.

        0
Témata



Krajské zprávy



MuBu.cz - magazín, který vás baví
MuBu.cz - lifestylový magazín, který vás baví