Nové SUV vstupuje na český trh. Spotřeba jen 1,7 l/100 km a styl, který zaujme. Jaká je cena?
Na českém trhu se objevuje nový hráč, který může pořádně rozhodit pořadí oblíbených rodinných SUV. Kombinuje nízkou spotřebu, moderní technologie, atraktivní vzhled a především cenu, která zaujme i řidiče, pro které jsou tradiční evropské značky za příliš velkou investici. Automobilka, která za tímto modelem stojí, přichází s dlouhou zárukou, hybridními pohony a postupnou expanzí do celé Evropy.
Ještě před několika lety byla tato značka v Evropě prakticky neznámá. Dnes už má za sebou úspěšné vstupy na trhy v Německu, Itálii i Polsku a od září 2025 se oficiálně prodává i v České republice mezi dalšími evropskými státy. Nabízí SUV různých velikostí a výbavy, které mohou být dostupnější alternativou k vozům, jako je Škoda Kodiaq.
O jakou značku se jedná
Za novým SUV stojí čínská automobilka Chery, která patří mezi největší výrobce automobilů v Asii. Firma vznikla už v roce 1997 ve městě Wuhu v provincii An-chuej a v posledních letech intenzivně expanduje do Evropy. Zaměřuje se hlavně na vývoj hybridních a elektrických pohonů, čímž se snaží přizpůsobit hnutí snižování emisí a spotřeby paliva.
V Česku Chery vstoupila na trh prostřednictvím tří hlavních modelových řad. Sedanová řada Arrizo tvoří základ nabídky, ale nejzajímavější je zatím rodina SUV označená jako Tiggo - od menšího Tiggo 4 až po velké sedmimístné Tiggo 8. Nad nimi pak stojí stylovější modely Omoda a Jaecoo, které se zaměřují na zákazníky hledající maximální komfort. Cílem značky je konkurovat evropským vozům cenou, kvalitou zpracování, výbavou i technickými parametry.

Cena a základní parametry modelů
Všechny modely Chery už jsou oficiálně v prodeji i v České republice. Společnost spustila prodej v září 2025 a aktuálně má osm dealerů po celé zemi. Do konce roku 2026 plánuje rozšířit síť na 26 prodejních míst.
Největší zájem je zatím o střední SUV Tiggo 7, které nabízí plug-in hybridní pohon s elektrickým dojezdem až 90 kilometrů a kombinovanou spotřebou pouhých 1,7 litru na 100 kilometrů. Základní cena tohoto modelu začíná na zhruba 699 000 Kč, což z něj dělá jedno z nejdostupnějších SUV s plug-in hybridní technologií na českém trhu.
Menší Tiggo 4 láká zákazníky cenou od 599 000 Kč. I tento model má hybridní variantu, výkon 211 koní a spotřebu kolem pěti litrů na 100 kilometrů. Pro větší rodiny je určené sedmimístné Tiggo 8, které se prodává ve verzi s benzínovým motorem od 899 000 Kč, případně jako hybrid za přibližně 1 039 000 Kč.
Všechny modely přichází se sedmiletou zárukou. Ta zahrnuje i hybridní komponenty, což je v této cenové kategorii na českém trhu výjimečné. To naznačuje, že automobilka věří ve dlouhodobou spolehlivost svých vozů.
Srovnání s Kodiaqem a první ohlasy zákazníků
Je zřejmé, že Chery cílí na stejnou skupinu zákazníků, jakou má například Škoda Kodiaq. Český bestseller zůstává v mnoha ohledech vrcholem rodinných SUV, jehož cena za nový vůz ale začíná přibližně na 990 000 Kč, a ve vyšších výbavách snadno překročí hranici 1,2 milionu korun.
Tiggo 7 i Tiggo 8 se sice řadí do nižší cenové hladiny, ale výbavou i technologiemi se přibližují vyšší třídě. Oba vozy nabízejí kompletní sadu moderních asistenčních systémů, digitální přístrojový štít, panoramatickou střechu, parkovací systém s 540stupňovým náhledem i funkci V2L pro napájení externích zařízení. V poměru cena/výkon/výbava je to velmi silný konkurent pro Kodiaq, i pro vozy značek Hyundai či Kia.
Ohlasy prvních zákazníků i testovacích řidičů v Evropě jsou zatím smíšené, ale převážně pozitivní. Oceňují komfort, tichý chod motorů a nízkou spotřebu. Znepokojení budí především původ značky – čínské vozy si stále hledají cestu k plné důvěře evropských zákazníků. Testy ale ukazují, že Chery udělalo výrazný pokrok v kvalitě zpracování i technologiích.
Podle hodnocení z německých a polských autoservisů si značka vede dobře i po několika měsících provozu – většina modelů se prokazuje spolehlivým chodem a nízkými provozními náklady. Značka zároveň investuje do rozvoje servisních center a dostupnosti náhradních dílů, což bývala oblast, kde čínské automobilky v minulosti často zaostávaly.