EnergoZrouti.cz

Diskuze: Vyšší ceny energií přinesou více úmrtí. Řešení? Zákaz krbových kamen

← Zpět na článek

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé


Přihlásit se

MojeID Přihlásit přes MojeID
Seznam.cz Přihlásit přes Seznam.cz
Nemáte účet? Zaregistrujte se - je to jednoduché a zdarma


Všechny komentáře
  • odpovědětAleš Pakosta | 11. 7. 2022, 18:19

    Článek tvrdí vyložení nesmysly. Není například pravdou, že při otevření dvířek krbových kamen unikají zplodiny hoření do místnosti. V každém topidle připojeném na funkční komín je totiž za provozu PODTLAK, takže při otevření dvířek přisávají kamna naopak vzduch z místnosti do topeniště. Pokud někomu při otevření dvířek kamna i sebeméně "čmoudnou", znamená to zanesení spalinových cest (tahů) v kamnech nebo ucpaný (nevyčištěný) komín a tudíž nevyhovující stav topidla, vyžadující okamžitou nápravu.

      2
  • odpovědětFrantišek Vnouček | 11. 7. 2022, 10:59

    Lidi vezmem vidle a jdeme na ně ????

      4
  • odpovědětPavel Fric | 11. 7. 2022, 07:41

    Je to blbost,takto formulovat tento problém.Novinář to vzal šmahem vše do jednoho pytle! Takovéto Ekoteroristy vůbec nebrat vážně! Jedná se o to že krbová kamna s otevřeným ohništěm už dnes pro jejich malou účinnost asi moc domácnosti nepoužívá! A uzavřené systémy krbových kamen jsou zcela jiná dimenze o které je třeba široce diskutovat,než napsat takový blábol jako píše tento rádoby odborník!

      2
    • Ikona uživatele

       Andrej Habarta | 8. 8. 2022, 20:46

      tohle nejsou noviny ale soukromý webík amatérů kteří jen přebírají články z jiných médií a navíc tomu moc nerozumí :-)

        0
    • Ikona uživatele

       Aleš Pakosta | 11. 7. 2022, 18:24

      Krbová kamna s otevřeným ohništěm nejsou kamna, nýbrž krb. Ten neslouží primárně k vytápění. ALE nevýhodou krbu není to, že by otevřené ohniště kouřilo do místnosti, naopak, portál otevřeného ohniště intenzívně odsává z místnosti vzduch, právě ten, který se sáláním ohně jakž takž ohřál. Z toho právě vyplývá nízká účinnost krbu jako topidla, která je okolo deseti procent.

        2
  • odpovědětJan Kříž | 7. 7. 2022, 21:25

    Před třemi roky jsem nechal na chalupě udělat nový elektrokotel a radiátory do celé chalupy asi za 150000kč .Měsíční zálohy mě teď zvedli že 4000 na 10500kč.Abych ušetřil tak jsem chtěl pořídit kachlová kamna s výměníkem.V hlavní místnosti jsou původní krásná kachlová kamna ,ale bez výměníku Jsem nucen je vyměnit za nová s výměníkem a elektřinou jen přitápět protože nekradu,ani nejsem členem vlády. Podotýkám, že kamna nejdou skoro sehnat a ty které stály v lednu 35tisic stojí teď 71tisic.Patrně tímto zdražením porazíme Putina.Tato legrace mě vyjde s prací a novou dlažbou dalších 100tisic.A teď mě chtějí zakázat topit dřevem?Až přestaneme vyvážet levnou elektřinu na burzu z našich elektráren, které byly postaveny z peněz daňových poplatníků a bude elektřina za rozumnou cenu,tak přestanu klidně topit dřevem.Ubude mě placení kominíka,dovoz dřeva a hlavně dřina.Jinak na to můžou zapomenout.Už tuto zimu tato vláda skončí a EU tak do roku.Pak snad povedou náš stát lidé s mozkem.

      4
    • Ikona uživatele

       Andrej Habarta | 8. 8. 2022, 20:45

      jestli topíte dřevem v otevřeném krbu (o to v článku jde) tak jste blázen a vyhazujete peníze oknem :-D

        0
  • odpovědětPavel vizi | 6. 7. 2022, 07:19

    Otázka pak zní, je lépe zemřít na zápal plic z prochladnutí, nebo na polétavý prach....?

      6

  • odpovědětMiroslav Makobec | 5. 7. 2022, 15:59

    Jo jo, u nás zase nějaké matky vyřvávaly proti dostavbě Temelína. Jak by se nám teď další blok hodil. Jedná se o stabilní bezemisní zdroj

      6
  • odpovědětMarie Lusková | 5. 7. 2022, 12:49

    Tento článek je pouze reklama na tepelná čerpadla. Celá staletí topilo lidstvo dřevem a v otevřených ohništích. To by jsme museli vymřít dávno.

      8
    • Ikona uživatele

       Aleš Pakosta | 11. 7. 2022, 18:26

      Staletí? to přidejte, jsou to určitě statisíce let....

        0
  • odpovědětPavel Molík | 5. 7. 2022, 11:50

    Nejďábelštější jsou zákazy a příkazy ve jménu ochrany zdraví a životního prostředí. Takovéto zákazy či příkazy umožňují nejsnadněji budovat totalitní režim.

      8
  • odpovědětPavel Molík | 5. 7. 2022, 11:48

    Jako rakovinné metastázy pronikají zvrácené ideje zeleného fašismu do všech sfér lidského žití. Na nějaké jedovaté částice kašlu, nepotřebuji být uvědomělý zelený nácek. Lidé ať si topí jak chtějí a potřebují.

      5
  • odpovědětPetr Cankař | 5. 7. 2022, 08:50

    Všem čtenářům chci jen připomenout, že se jedná zase o článek psaný na zakázku. Na tomto webu je s drobnou úpravou už asi popáté. Nemá smysl to komentovat, jedná se o cílenou kampaň.

      7

  • odpovědětJaroslav Fleissig | 4. 7. 2022, 22:22

    Vyšší ceny energií přinesou více úmrtí.... No to stoprocentně, zvláště mezi vládnoucími demokraty!

      6
  • odpovědětPetr Macháček | 4. 7. 2022, 22:22

    Při psaní měl otevřená krbová kamna a pálil hašiš

      4
    • Ikona uživatele

       Aleš Kössl | 5. 7. 2022, 02:32

      Nebyl to hašiš, byl to koks, a nebyly to otevřená kamna, ale výpary z přehřátého soláru. Koupil si ho totiž v Číně. A ty emise ( z výroby toho soláru) ho otráví až tak za pár týdnů.

        2
  • odpovědětMilan Legát | 4. 7. 2022, 22:18

    Podle mého názoru autor článku nebyl zcela při smyslech. Slušněji to napsat nedokážu, byl bych blokován....

      7
  • odpovědětTerezie Morávková | 4. 7. 2022, 21:35

    Stůj co stůj budeme topit v krbových kamnech i v budoucnu. Nic jiného si nemůžeme dovolit už ani teď.

      4
  • odpovědětIgnác Mižikár | 4. 7. 2022, 19:05

    PROČ STÁLE STRAŠÍTE LIDI ABY NETOPILI V KRBECH NEBO ABY SI JE NEKUPOVALY??!!!. V DNEŠNÍ DOBĚ SI VĚTŠINA RODIN NEMOHOU DOVOLIT TOPIT EL.ENERGII NEBO DOKONCE PLYNEM. TAK UŽ TOHO PROSÍM NECHTE S TÍM STRAŠENÍM!

      8
    • Ikona uživatele

       Andrej Habarta | 8. 8. 2022, 20:49

      kdyby jste nečetl pochybné weby jako tento , nebudete vystrašený :-)

        0

  • odpovědětPetr Želinský | 4. 7. 2022, 18:47

    Občas mám pocit, že tyto stránky si platí ČEZ a další "rýžovníci". O zákazu topení dřevem se nikdy nikde vážně nejednalo. Naopak - pokud spalujete dřevo za dostatečného přívodu vzduchu, tak žádné škodlivé látky do ovzduší neunikají. A každé otevření dvířek? Tak to už by nenapsalo ani dítě z mateřinky. Jako kominík mám špičkové analyzátory spalin a ovzduší a věřte, že to, co za celý den unikne z krbu do místnosti, tak ve městě u rušné ulice nadýcháte za 5 minut chůze. Aerosoly z dízlových motorů - které z 35% nejsou v řádném technickém stavu, karcinogenní látky z brzdových destiček, další škodliviny z otěru pneu a podobně.

      10
  • odpovědětBOHUSLAV SÁŇKA | 4. 7. 2022, 17:24

    To už je ta naše vláda a celé vedení EU uplně na palicu.Napřed že topúení plynem je topení budoucnosti.Najednou hrozí jeho nedostatek tak zdraží naši elektřinu kterou nám prodávají překupníci a ještě budou zakazovat topit dřevem v krb.kamnech.Doufám že po tomto už se lidé celé EU zvednou a vyjdou do ulic.Jinak už to neni snesitelné

      8
  • odpovědětLuboš Gilík | 4. 7. 2022, 16:50

    Hlavně ze sem nemohl postavit dům bez krbu. A ted ho chcete zakázat? To ma logiku jak něco.

      2
    • Ikona uživatele

       Andrej Habarta | 8. 8. 2022, 20:50

      krb je něco jiného než krbová vložka :-)

        0
  • odpovědětJan Čeřovský | 4. 7. 2022, 16:32

    Stát je tady od toho, aby nám zajistil zdravé životni prostředí, aby ho chránil pro budoucí generace. Proto s přibývajícím množstvím lidí na planetě už si nemůžeme dovolit drancovat přírodu tak jako dříve bylo běžné. Teď se kácí lesy kvůli kůrovci tak je dřeva dost, ale v lesích ho moc nezbylo, také bude drahé. Máme tu málo rakoviny v populaci? Ptám se zastánců pálení dřeva v obýváku.

      1
    • Ikona uživatele

       Jan Kříž | 7. 7. 2022, 21:40

      Stát je hlavně tady od toho,aby zajistil lidem levnou elektrickou energii na kterou si občané při stavbě jaderných elektráren přispívali ze svých daní!A ne ,aby levnou elektřinu vyvážel na burzu a pak ji kupoval dráž zpátky a lidi na to nebudou mít.Až budou lidem doma mrznout děti,tak na ně zazvoňte a říkejte jim něco o ekologii. Třeba dostanete jenom pár facek.

        2
    • Ikona uživatele

       Zdeněk Havlík | 4. 7. 2022, 17:53

      Sám krb nemám, ale máte sakra selektivní vidění. Fascinuje mě že vadí krby zrovna kvůli rakovině. Jinak EU je jedno že si kouří do obýváku, jim jde o venkovní komín. Ano neumřou na rakovinu, ale z aut bez DPF filtrů které se zde pořádně nekontrolují a z plísní, které doma budou mít díky chladu a tím i vlhku tak jako ve středověku. Věřte že si radši vyberu rakovinu z krbu než chcípat pomalu v zimě. On ale je problém s pálením všeho možného v kamnech a to právě nastalo už minulou zimu. D krbu si lidi bordel nedají, ale do kamen v tech. místnosti ano. Řeší někdo tankery a lodě, či letadla? Řeší nekdo že ekologie je nastavena tak, že čím větší auto tím benevolentnější limity na škodliviny které jsou nastaveny přesně obráceně? Řeší někdo že velké elektroauto je nesmysl zejména ekologicky (služebáka mám elektro citigo) a nikdy se ekologicky nevrátí neb to je politické rozhodnutí? Auto vadí, soukromý tryskáč není problém? Elektromobil je dle EU ekologický, ale topení v RD ekologické není což mimo jiné dokazuje že je elektromobil také neekologický. Dřevo v krbu vadí ale v peletách ne a ještě jsou na to dotace? Stát či EU tu je o to, aby se do ekonomiky nemíchal, ale má dbát na rovnocenné podmínky pro všechny, stanovil dlouhodobé koncepce, ale dělá přesný opak. Kdyby nezničil trh s energiemi, nebylo by tolik krbů, pálení bordelu, vykuchnejch starších aut atd. neb by pro to nebyl důvod. EU a stát musí začít u sebe.

        3
    • Ikona uživatele

       Petr Rambousek | 4. 7. 2022, 17:10

      Pokud chce stát něco zakazovat,tak mi musí zajistit náhradu na své náklady a platit její provoz. Nebo se na to můžete skládat vy ekologicky smýšlející. Třeba 15% z výplaty? By vás to rychle přešlo. Já jsem se svým zdrojem vytápění spokojený,pokud vy ne,můžete to změnit,očividně se v penězích topíte

        10
  • odpovědětOldřich Kadlec | 4. 7. 2022, 15:38

    Čert vás vem! Co ještě nám budete chtít nařizovat?!

      4

  • odpovědětPavel Laubr | 4. 7. 2022, 15:34

    Při současné situaci s uměle zvýšenými cenami uvažuji o výrobě otevřeného ohniště v kuchyni, na kterém budeme vařit a také ohřívat celý dům. Tam se dá přikládat i vysušený kravský trus. A nějaká ekologie mi může být ukradená, když to znamená, že třičtvrtě mzdy by mi mělo jít na energie.

      4
  • odpovědětJaroslav Kubík | 4. 7. 2022, 15:14

    Dobrý den.Mám pocit, že se svět (Evropská unie) úplně zbláznil (a)... Proč se neřeší velcí znečišťovatelé a je doslova pořádán hon na domácnosti... Jaké zanedbatelné procento zplodin vyprodukují např.krbová kamna v domácnostech?Pokusme se používat selský rozum a možná nám bude lépe ????.

      5
    • Ikona uživatele

       Aleš Kössl | 5. 7. 2022, 00:53

      Z nějakého důvodu je potřeba zlikvidovat střední třídu.....

        4
  • odpovědětZdeněk Havlík | 4. 7. 2022, 15:07

    Kdyby se dalo blbosti topit tak jste dokonale palivo. To je právě ten green deal, DŘEVO JE OBNOVITELNÝ ZDROJ PALIVA, TO JSTE PŘECE CHTĚLI NE? Naopak by na to měli být dotace místo plynových kotlů. Zelení fanatici vlastně ani nevědí co chtějí. Elektromobil je ekologicky (ha ha ha) a elektrické topení v RD je neekologické?

      9
    • Ikona uživatele

       Jan Čeřovský | 4. 7. 2022, 16:21

      Pokud bude každý dům mít svůj hektar lesa, je to skutečně obnovitelny zdroj. To nic nemění na tom, že pokud máte topeniště v obýváku, máte tam mnoho nezdravého rakovnotvorneho prachu. Pokud topite dřevem v kotelně a máte ten les, děláte to dobře s ohledem na planetu a zdraví své rodiny.

        1
  • odpovědětFrantišek Straka | 4. 7. 2022, 14:43

    Tak nevím zda je lepší umrznout nebo možná onemocnět. A nebo bude nejlepší spalovat plasty protože na nic jiného už lidem peníze nezbydou. Sláva EU

      7
  • odpovědětMilan Haman | 4. 7. 2022, 14:01

    A že hoří každý rok minimálně 10% planety to je v pořádku.

      7
    • Ikona uživatele

       Jiří Slaný | 10. 7. 2022, 22:14

      To je fakt, a maniaci z Evropy s tím nic nezmůžou.Ale , třeba novým zákonem ,zatlačit do kouta lidi ,které mají pod kontrolou můžou. Ale , doufám že takové vlády dlouho nebudou u korýtka.A lidé kteří budou rýt rypákem v zemi, takové vlády srazí na kolena dříve, než sami sebe.. .

        3
    • Ikona uživatele

       Aleš Kössl | 5. 7. 2022, 02:37

      Ale to je přece normální, např. V Austrálii je půlka rostlin závislá na požárech, jinak vůbec nevzejdou.....

        0

  • odpovědětMichal Pešek | 4. 7. 2022, 13:30

    A jak ti zelení psychopati těm lidem zakážou umroznout? Nebo to už je nezajímá, protože to už je vítaná oběť novému zelenému božstvu?

      3
  • odpovědětJan Šťastný | 4. 7. 2022, 12:27

    a co mikročástic uvolní otěr pneumatik, brzdového obložení, o množství plastových mikročásteček v odpadních vodách z praček nemluvě. Buď i novináři jsou emani a neví co psát, nebo je třeba EU v současné podobě rozpustit.

      7
  • odpovědětOldřich Fuksa | 4. 7. 2022, 12:00

    Evropská unie ať už se konečně rozpadne zničila už celou Evropu

      10
    • Ikona uživatele

       Vlasta Venhauerová | 6. 7. 2022, 08:33

      Přesně....

        2
  • odpovědětOldřich Fuksa | 4. 7. 2022, 11:56

    To co Ti bezmozci vymýšlí už hraničí s lidským rozumem a tisíce letadel ve vzduchu v jeden moment nikomu nevadí tím ať se někdo začne zabývat to je největší znečištění ovzduší.

      8
  • odpovědětHana Dvořáková | 4. 7. 2022, 11:56

    Tenhle nápad snad nemůžete myslet vážně??? Vždyť spalováním dřeva se lidé zahřívají už od chvíle, co vůbec začali oheň používat. Navíc je to ten nejdokonaleji plně obnovitelný zdroj, jaký existuje. Veškeré CO2 opětovně spotřebují stromy, jejichž dřevo se na topení spotřebuje v budoucnu. Žádné drancování surovin pro výrobu solárních panelů, baterií nebo obřích větrníků, které doteď nevíme jak ekologicky zlikvidovat poté, co doslouží. Ani žádný vyhořelý jaderný odpad. Mohla bych tenhle článek považovat jen za blouznění, kdybych nevěděla, že neexistuje nic dostatečně absurdního, co by současní klimašílenci nebyli schopní a ochotní použít :-(

      10

  • odpovědětPetr Schönack | 4. 7. 2022, 11:55

    Jo, to bude ten problém. Kdyby Oma netopila celý život v kamnech, tak by se dožila mnohem déle ne 87 let. Jestli něco zakázat, tak kouření. Spalováním cigaret vznikají úplně stejné polyaromatické uhlovodíky. Jenže dřevo z vlastního se daní hůř než tabák.

      5
    • Ikona uživatele

       Aleš Kössl | 5. 7. 2022, 02:43

      Co do toho pleteš tabák? Opravdu by mě zajímalo, kolik emisí vznikne z pálení tabáku. Asi tak 0,000000001 %

        1
  • odpovědětZdeněk Kovanda | 4. 7. 2022, 11:47

    Pokud to někomu neuniklo, domy i nové mají kolaudační rozhodnutí podle schvalených projektů a jejich majitelé do jejich stavby investovali nemalé prostředky. Spalování dřeva je díky moderním technologiím na jiné emisní úrovni, než je tomu např. u běžných kámen. Zaplatí stát, pokud by tento nesmyslný zákaz zrealizoval, majitelům těchto nemovitostí náklady na zřízení jiných otopných systémů nebo odškodnění za zvýšené náklady za topení, pokud budou muset například majitelé využívat výhradně elektrické či plynové topení. Nebo to snad budou kompenzovat některá hnutí, která histerický prosazují čisté ovzduší, čehož nelze nikdy bez absolutního zákazu všeho, včetně vypouštění větrů každého z nás do ovzduší, dosáhnout.

      4
  • odpovědětjan jirak | 4. 7. 2022, 11:35

    co jste v Bruselu odsouhlasili to máte. za zdražení může vláda.

      4
  • odpovědětMarek Hladný | 4. 7. 2022, 10:06

    Proč píšete takové blbosti jako Zákaz krbových kamen. Všichni rozumní ví, že řešení je jinde, ale na to nemají naši hloupí politici koule.

      11
    • Ikona uživatele

       jan jirak | 4. 7. 2022, 11:36

      a to ještě chtějí zakázat topit plynem

        5
Témata



Krajské zprávy