HLAVNÍ STRÁNKADOMÁCÍZAHRANIČNÍOBNOVITELNÉ ZDROJEELEKTROMOBILITAVODÍK

Diskuze: Plánujete nákup nového auta? Na benzín a naftu už zapomeňte

← Zpět na článek

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé


Přihlásit se

MojeID Přihlásit přes MojeID
Seznam.cz Přihlásit přes Seznam.cz
Nemáte účet? Zaregistrujte se - je to jednoduché a zdarma


Všechny komentáře
  • odpovědětJarda Vr | 9. 12. 2021, 21:03

    Elektroauta nikdo nechce. Jsou drahá s mizerným dojezdem.. PR články k ničemu!

      1
  • odpovědětMILOŠ JAN | 9. 12. 2021, 19:18

    Větší blábol jsem už hodně dlouho nečetl, pane pisálku!!!?

      3
  • odpovědětRadovan Szwarc | 8. 12. 2021, 21:49

    Vezmu auto na dovolenou a na plnou 55 litrovou nádrž najezdím přes tisíc kilometrů. Tepelná čerpadla na vytápění baráku na elektřinu auta na elektřinu. Celá Evropa chce zakázat auta na fosilní paliva ruší jádra. To jsem zvědavý kde tu elektřinu vezmou.

      1
  • odpovědětMOJE JMÉNO | 6. 12. 2021, 12:30

    Pokud bych plánoval nákup auta, tak jedině se spalovákem, v provedení na LPG. Dokud budou eauta předražená a nepoužitelná jako doposud, nevidím stále jediný důvod proč nad tím byť jen přemýšlet.

      3
  • odpovědětJaromír Glöckner | 4. 12. 2021, 22:03

    Nikam to skoro nedojede, vydrží to jen pár let, je to drahý jak prase a pro většinu nedostupný. Pokrok jde dozadu, ok, vrátíme se k hromadné dopravě a k všudypřítomným tlačenicím!

      4
  • odpovědětDaVan DaVan | 4. 12. 2021, 13:12

    Autor článku by měl navštívit lékaře. Vypadá to že to nemá v hlavě úplně v pořádku.

      11
    • Ikona uživatele

       Roman Wirgler | 4. 12. 2021, 16:18

      Za mě souhlas, je zralý na jateční průkaz z důvodu blbosti.

        7
  • odpovědětHopsa Hejsa | 4. 12. 2021, 12:23

    A jen pro manipulativního autora článku. To nemá být zákaz provozu aut se spalovacím motorem, ale zákaz prodeje těchto aut. A nikde jsem se nedočetl, kde budeme tu elektřinu pro ta kvanta elektroaut vyrábět a jak jí budeme rozvádět k nabíječkám. Elektroauta jsou hezký socialistický experiment kdy poručíme větru dešti a bez ohledu na vývoj a trh to protlačíme, ať to stojí cokoli.

      6
  • odpovědětPavel Kuthan | 4. 12. 2021, 12:22

    Už dlouho jsem nečetl větší nesmysl. Autor autům rozumí jako koza petrželi...

      8
  • odpovědětHopsa Hejsa | 4. 12. 2021, 12:19

    Průměrný věk aut je 18. Zajímavé, ale dobře. Ptám se, které elektrické auto bude běžné rodině sloužit 18 let? Aspoň jako ten průměr? Odhadovaná životnost eletrických aut je 7-8 let. Myslím, že to bude ten pravý důvod proč je automobilky tlačí kupředu.

      6
  • odpovědětLuděk Pluhař | 4. 12. 2021, 09:52

    Normální člověk jede Praha Ostrava vlakem a cestu si užije bez stresu na dálnici at' fosilem nebo elektřinou.

      3

  • odpovědětJan Novák | 4. 12. 2021, 09:35

    Mám zkušenost s Enygem díky kamarádovi, který dělá dealera a který mi předváděcí vůz půjčil na víkend. Udávaná spotřeba dle nějakého protokolu cca 530km v novém voze při 100% kapacitě baterií. V sobotu jsme se s rodinou naložili a zajeli si na výlet. Jeli jsme po okrskách mimo dálnici v celkem rovinaté krajině. Nebudu se víc rozepisovat, jen napíšu závěr. Jízda a požitek z jízdy super. Dojezd, no... Nevím jak došli k číslu 530km. V našem případě 330-350km za ideálních klimatických podmínek, bez klimy, bez topení, nepršelo atd. A to s novou baterií. Jakmile kapacita klesne na garantovaných 80% tak to je cca 270-280km za stejných podmínek při 100% nabití , které technicky už potom údajně není možné. Jak daleko by jsme na výlet asi zajeli v zimě na jedno nabití? To za cenu dost přes 1mega... Jako nákupní taška a druhé auto do rodiny dost drahá záležitost na cca 10let i pro toho, kdo by vůz nabíjel ze svých solárních panelů. Do obchodu, do práce ok. Víc ale chtít nemůžu. A nikde dál bych ani kvůli absenci rezervního kola, které není kam uložit kromě kufru raději už nejel.

      7
    • Ikona uživatele

       Jan Novák | 4. 12. 2021, 13:09

      Pane Kosmač pro vysvětlení jak je to myšleno. Dejme tomu, že nová baterie má kapacitu 100kWh. Když ji nabijete na 100% logicky máte mit k dispozici 100kWh. Časem baterie kapacitu ztrácí. Škodovka garantuje 80% kapacitu po dobu 8 nebo 10 let či tak nějak (z kapacity baterie nové) a jak k tomu došli nebudu řešit. Ze 100kWh je 80% rovných 80kWh. Mám-li k dispozici kapacitu 80kWh u baterie která už ztratila 20%,tj.20kWh , pak když takovou baterii nabiji na 100%,pak mám mít k dispozici 80kWh. Tj.100% 80 kWh z 80kWh. Nabít baterii na 100% její kapacity, ať je jakákoli, je ale technicky nemožné. Nejjednoduššeji řečeno 100% je vždy z aktuální kapacity. Snad mi teď rozumíte.

        0
    • Ikona uživatele

       Petr Kosmač | 4. 12. 2021, 12:10

      Po každodením nabíjení už 10 let.To je 3650 nabíjecích cyklů a baterie má 100% kapacity. To běž plácat někam jinám.Nebo do místní hospdy,tam ti po deseti pivech uvěřì.:-)

        3
  • odpovědětFrantišek Pukýš | 4. 12. 2021, 08:38

    Ne realita z pracovního života .

      1
  • odpovědětMartin Poláček | 4. 12. 2021, 04:38

    Tak za mě určitě benzín či naftu! ???? Ele nikdy. Jen mě tak napadlo,jestli někdy, někdo viděl elektromobil se závěsným zařízením? Já tedy přiznávám, že zatím ne. Je spousta lidí, kteří používají nákladní přívěsné vozíky a nebo obytné karavany. Když by byl elemobil se závěsem, jaký by byl asi dojezd? ???? Mohl by to výrobce též udávat při koupi vozu. ????

      10
  • odpovědětJan Dolanský | 4. 12. 2021, 00:15

    Dobrý den, autor článku je buď zaplacený nebo absolutně nevědomý.Elektromobil ano, pokud budu jezdit po městě a okolí, delší trasy s nutností někde dobíjet určitě ne. Dovede si někdo představit při cestě na dovolenou k moři, jak se na dálnicích u čerpacích stanic v Itálii nebo v Chorvatsku sjíždějí řidiči z půlky Evropy a chtějí svá elektroauta dobíjet? Mnoho testů ukázalo, že udávaný dojezd dle výrobce nikdy neodpovídá skutečnosti, je vždy nižší.Ptám se, kolik lidí si může dovolit koupit elektromobil za současné ceny, pro koho jsou vlastně určeny, pro desetitisíce lidí bydlících v centrech měst nebo na sídlištích, takže nabíjení by pro ně bylo černou můrou, kolik lidí má možnost nabíjet v zaměstnání? A kolik lidí bude ochotno po skončení životnosti hlavní baterie zaplatit za novou ( podle značky auta) 200, 300, ale i 500,600 tisíc Kč? Že na hromadný přechod ze spalovacích aut na elektromobily není současná výroba elektřiny připravena se všeobecně ví, do budoucna to rozhodně lepší nebude. Elektromobily ano, ale ne tímto bruselským diktátem. Děkuji za pozornost.

      11
  • odpovědětPetr Novak | 3. 12. 2021, 23:57

    Jezdím každý den úplně zadarmo a bezemisně na sluneční energii;) Vždy když projíždím kolem benzinky v naprosté tichosti a plynulosti jízdy tak se jen směju jak cvičené opice hezky čekají v řadě u stojanu než natankuji ten smradlavy benzin nebo naftu a ještě potom musí jít k pokladně zase hezky poslušně zaplatit za to aby se mohli dostat ,,svobodně,, z bodu A do bodu B ;-)) Zvláštní, že teď vidím všechno úplně jinak a jedno vím jistě, že už se nikdy nevrátím zpět;))) Už mě nikdo a nikdy nedonutí abych platil desetitisíce za pohonné hmoty a elektřinu.

      2
    • Ikona uživatele

       MOJE JMÉNO | 6. 12. 2021, 12:41

      Ty solárka byly určitě taky zdarma a bez dotací... Takoví jako Vy popularitě eaut značně škodí. Napsal jste "A" a na "B" jste nějak zapomněl. Zřejmě jezdíte krátké trasy do práce a nabíjíte doma v garáži. Jste tedy téměř ideální uživatel, kterého zřejmě netrápí masivní propad ceny vozu po pár letech, resp. i to, že se z auta stane časem neprodejný vrak.

        1
    • Ikona uživatele

       František Pukýš | 4. 12. 2021, 08:48

      zatím jsem najezdil na eletrice 25 tis. Km. Za 10 měsíců provozu klesla kapacita baterie z 360 km v lete na v teple nabíjenem aute na 300. Kdyz nabíjim venku,tak 250 km. Realita!!!!!čím to asi bude?

        1
    • Ikona uživatele

       František Pukýš | 4. 12. 2021, 08:41

      kecy a lži, možná nedostatek IQ

        3
    • Ikona uživatele

       Jaromír Čech | 4. 12. 2021, 07:18

      Máte tam ještě nějakou pohádku?Docela jste mě pobavil svým příběhem o vašem nevyčerpatelném elektromobilů na obnovitelnou energii který máte 10 let a u něhož nepoklesla kapacita baterie ani o procento.Co to je prosím za značku?

        4
    • Ikona uživatele

       Martin Poláček | 4. 12. 2021, 03:52

      Dobrý den! Asi Vás zklamu,ale úplně zadarmo každý den rozhodně nejezdíte. Pokud člověk umí počítat a jen si něco nenalhává,lehce si spočítá. Pokud nová baterie stojí kupříkladu 300 tisíc a vydržela by 10 let, což možná, vypočítá si, že měsíčně musí dát 2500 Kč na novou. Tohle jsou auta na ježdění kolem komína,ne na běžné užívání. A dojezd? V létě bídný,v zimě hrozný,baterkám se v mrazu pracovat nějak nechce. Už jsem viděl elektromobil jet po dálnici 60 km/h a do kopce ani to nedokázal. Pro mou zvědavost jsem se za ním ploužil čtvrt hodiny. Jsou to prostě šlapací autíčka,nic víc. Nové bych to rozhodně nekoupil a jeté v bazaru už vůbec ne. Kam se poděje ekologie, až těchto vozů budou plné bazary? O propletených sídlištích stovkami kilometrů prodlužovacích kabelů ani nemluvím.

        8
    • Ikona uživatele

       Tom Krůša | 4. 12. 2021, 02:40

      No tak určitě všem vydrží baterie max 10let ale se ztrátou kapacity ale vám 20 bez ztráty. Asi máte perpetuum mobile ????. Jestli máte Teslu za 2500000kc tak se vám nevrátí nikdy ani kdyby vám někdo dával 1kc za ujetý km. (I tak jste již min na 60% kapacity nejméně) A jestli máte cokoliv jiného tak lžete i sám sobě.????

        6
    • Ikona uživatele

       Petr Novak | 4. 12. 2021, 00:21

      Ještě jsem zapomněl ohledně baterii v elektomobilu.. Moje baterie už má 10let s každodenním nabíjením a vybíjením stále jsem nezaznamenal pokles dojezdu. Věřím že ještě dalších 10let ještě vydrží a když ne tak vím že to auto se mi už dávno zaplatilo a to ropak do kterého se musí pořád něco tancovat a spravovat se nikdy nezaplatí. Prosím nečtěte jen samé hovna o elektomobilech co se píší na internetu, ale raději je přímo zeptejte někoho kdo s tím jezdí. Nechte si ty vaše spalovací popelnice až do konce života a nepište vaše ubohé úvahy o věcech kterých nic nevíte.

        1
  • odpovědětJan Kopecký | 3. 12. 2021, 23:32

    Chci jednoduché ne zbytečně velké spolehlivé auto, jenže pro automobilky nejsem zákazníkem - kdyby se každý choval jako já, tak zkrachují (co se zákazníkem, který chce najezdit s jednoduchým benzinovým motorem s nízkou spotřebou a nízkými náklady na opravy cca 500.000 km s nájezdem do 12 tis. km ročně). Snaha o ekologii směřováním k menším relativně jednoduchým lehkým bezproblémovým autům se spotřebou 3 litry benzínu či nafty se kamsi vytratila, a místo toho tu máme snahu prodávat jen auta s co největší marží a váhou přes 2 tuny, která po max. 8 letech vyhodíte (protože s kapacitou baterie pod 70 % už to bude skoro k nepotřebě?). Auta, jejichž výroba je 2x energeticky náročnější, než u podobného auta s benzínovým motorem, a která tu neekologičnost výroby nedoženou ani za těch 8 let co maximálně jakžtakž vydrží (ano, jsou na to přesně spočítané studie, i když o nich někdo jako autor článku nechce vědět). Nechci se fakt chovat jako ekologické hovado kupující co chvíli nový elektromobil, rád budu provozovat auto 30 let. A teď se do mne někdo ze zdejších idiotů obujte (="idiotes" = Ti, kteří se o nic nezajímají).

      4
    • Ikona uživatele

       Jaromír Čech | 4. 12. 2021, 07:20

      Za to ale automobilky nemohou,breviář na špatném hrobě,to musíte obžalovat EU a jejich poblázněné ekoaktivisty.

        3
  • odpovědětPetr Vojtěchovský | 3. 12. 2021, 22:03

    Právě kupuji další nové auto. Motor potřetí za sebou V8, tentokrát od BMW. Proč? Pro svou vlastní radost z řízení. Elektroauta přenechám Mirkům Dušínkům a podobným jedincům bez koulí , emocí a charakteru

      11
  • odpovědětFrantišek Pukýš | 3. 12. 2021, 21:40

    Po 15 tis. Vyměnit obe torzni týče na zadní poháněné nápravě, /zcela vybite čepy/ to víte váha a kvalita našich silnic. Asi tam nechali týče z golfu a zapomněli ze ID3 je o 500 kg těžší. Preprogramovani softwaru nepočítám- běžná záležitost. Zadní pneu pk 15 tis. Sjete na doraz. Zatím záruka, uvidíme po dalších 15 tis.

      2
    • Ikona uživatele

       Ondřej Hloušek | 3. 12. 2021, 22:33

      Takže Baron Prášil, jak jsem předpokládal...

        1
  • odpovědětPavel Horák | 3. 12. 2021, 21:17

    Hmm, rychlonabijení kdy 25% "paliva" vycvrdam, to taky není velká výhra (obzvláště pak v kontextu účinnosti výroby elektrické energie). Další věcí je zmenšování "nádrže" v čase. No a dojezd samotný ????. Jo, na nějaké popojíždění po městě, tam to ještě tak dá. Ale když máte jezdit stovky kilometrů, tak to je už něco jiného. No a jak se to má s bilanci ekologie v rámci kompletního životního cyklu takového vozu, to autor článku, jistě je nedopatřením ????, zapomněl uvést.

      5
  • odpovědětRoman Herich | 3. 12. 2021, 20:42

    Elektromobilita je totální nesmysl, já jsem benzinožrout a doufám, že to tak navždy zůstane.

      6
    • Ikona uživatele

       Ondřej Hloušek | 3. 12. 2021, 20:57

      Totální nesmysl je si myslet, že tady budou auta na benzín věčně.

        2

  • odpovědětPavel Kratochvíl | 3. 12. 2021, 20:38

    Kdopak vám pane redaktore zaplatil za takovou snůšku nesmyslů?

      6
    • Ikona uživatele

       Martin Bárta | 3. 12. 2021, 20:49

      Nikdo, bohužel :(

        0
  • odpovědětS D | 3. 12. 2021, 20:20

    Panebože co je to za blábol! Při této ceně elektřiny, vyjde kilometr z komerční nabíječky na víc, než u nafty nebo benzínu. O těch dalších bludech, jsko je servis ani nemluvím. A amortizace to je teprve úlet....

      7
  • odpovědětFrantišek Pukýš | 3. 12. 2021, 19:56

    Jezdim s ID 3 pul roku, máme najeto 25 tis. Km. Nemohu napsat nic pozitivního pro koupi EV. Drahe, technicky nekvalitní, náročné na údržbu a baterie zdegradovala o 14%. Jsem zvědavý na stav po zimním období. Kdyz nabíjim venku dokonce 25%. Pane Barta vy jste s EV asi moc nenajezdil,ze?

      8
    • Ikona uživatele

       Ondřej Hloušek | 3. 12. 2021, 20:59

      Jakou náročnou údržbu bylo nutné u ID 3 provádět?

        1
  • odpovědětZdenek Holý | 3. 12. 2021, 19:06

    To jsou stále jen řeči. Už se někdo zamyslel nad tím, kde by majitelé el. vozidel nabíjeli v místě bydliště na sídlištích a ve starých centrech měst, když nikdy nemají jistotu, kde budou přes noc parkovat? Kolik nabíjecí stanice pro soukromou osobu bude stát a kdo její stavbu na veřejném pozemku povolí a kdo ji postaví? Nebo snad budou z oken panelových domů na sídlištích viset křížem krážem desítky a možná stovky kabelů? Na můj dotaz mi dealer Škody v Liberci řekl, že to oni neví a ani to neřeší.

      6
  • odpovědětMilan KUBÁT | 3. 12. 2021, 19:03

    Tak to jsou opravdu "knížecí rady", za téměř 0,5 mega si mám koupit elektrickou koloběžku od Dacie, se kterou nikam nedojedu, když nebudu dobíjet na každém rohu nebo za obdobnou cenu slušné auto se spalovacím motorem? Případně mám vydat cca 1 mega za elektroauto slušné velikosti, se kterým ovšem také nikam nedojedu, bez neustálého dobíjení a strachu, jestli budu mít přístup k nabíječce, až to budu potřebovat, nehledě na promarněný čas při nabíjení. Láce elektřiny na dobíjení je také utopie a trvanlivost kapacity baterie zatím otázka, která se z dosavadních zkušeností uživatelů jeví spíše jako problematická.

      2
    • Ikona uživatele

       Ondřej Hloušek | 3. 12. 2021, 21:01

      200, 300... 600km je nikam? Často cestujete po jiných galaxiích?

        2
  • odpovědětPavel Tichý | 3. 12. 2021, 18:45

    Nějak mi to nesedí. Zkusíme si to vypsat. Za daleko více peněz dostanu těžký auto který nesmí do garáží, takže i když máte k bytu stání v garáži pod domem, tak ho musíte nechávat venku. SUPER. S nižším dojezdem na jedno tankování/ nabíjení. SUPER. S daleko větší šancí na to, že to samo chytne a shoří, než u klasických pohonů. SUPER. Omezená životnost vozu pevně instalovanou baterií. SUPER. Momentálně se může stát, že budu nucen stát na dálnici čekajíc na nabíječku i třeba 2-3 hodiny? SUPER. To že vám nekouří výfuk například od Tesly v Praze, ale někde jiným lidem z uhelné elektrárny? SUPER. Větší zátěž ekologie při výrobě? SUPER. Máte to auto 8 let? Původní cena dejme tomu 1 milion korun. Díky baterii v nepříliš dobré kondici, nehledě na zbytek vozu, bude cena vozu tragicky nízká, díky vysoké ceně repasu, či pořízení baterie nové. SUPER. Proč jsou ty baterie pevnou součástí vozu? Proč EU, která tak hledí na ekologii, nenařídí všem výrobcům el aut v EU, aby používali univerzální baterie, které by šly snadno vyměnit? A teď ty výhody. Mohl bych je prosím vidět?

      5
    • Ikona uživatele

       Ondřej Hloušek | 3. 12. 2021, 21:10

      Hezky vypsané bludy z autofora, asi jste pravidelný čtenář, ale vsadím se, že jste v elektromobilu ještě nikdy neseděl ;)

        1
    • Ikona uživatele

       Martin Pavlíček | 3. 12. 2021, 18:56

      Je tu více otázek, než odpovědí :D

        1
  • odpovědětmartin prokop | 3. 12. 2021, 18:09

    Elektroauta je podvod na lidi.Vyšší nákupní cena,nižší dojezd,pomalé dobíjení,zákaz parkování ve veřejných garážích a v neposlední řadě po osmi letech nefunkční baterie,případně minimální dojezd.

      6
  • odpovědětjiří beckel | 3. 12. 2021, 18:07

    Bludy,bludy,bludy,ale na druhou stranu už to tady jednou bylo,že tisíckrát opakovaná lež se stane pravdou.A jak ten pán dopadnul,asi všichni víme.Tak bacha na to.Nechte volnost evoluci.Když ta elektromobilita bude skutečně tak dobrá,tak určitě převálcuje klasiku během chvíle.Zatím to ale na to nevypadá

      6
  • odpovědětJan Mlejnek | 3. 12. 2021, 17:58

    Tak tento článek je opravdu jedna hloupost za druhou.

      5
  • odpovědětMartin Pavlíček | 3. 12. 2021, 17:54

    Před třema rokama jsem kupoval nové auto do rodiny (2 děti). Byl to Ford Focus kombi za cca 560tis. Kč. Prosil bych o radu, zda je v nabídce elektromobil s podobnými vlastnostmi a především s cenou?

      7

  • odpovědětMichal Beren | 3. 12. 2021, 17:52

    Jediné plus elektroaut je, že jich není tolik. Vzhledem k tomu, že bydlím v 8 patře, taky by mě zajímalo jak to budu nabíjet. Když mi byla půjčena na víkend 3 roky stará Tesla X, tak jsem byl neskutečně zklamán naprostou nekvalitou tohoto auta. Vrzající sedačky, palubní deska, zpola vysvícený tablet, víčko od nabíječky se každou chvíli samovolně otevíralo. Dojezd, přes 400 km jsem se nedostal ani při dodržování rychlostních limitů a to byl srpen, jak jsem zapnul klima, tak se dojezd rapidně zmenšoval, v zimě, co mi říkal majitel, je to ještě horší. Moje stávající auto má celoroční průměrný dojezd 900 km. El. auta jsou za současné situace, a to i s ohledem na vyšší potřebu drahých kovů a dalších surovin naprosto neekologická a neekonomická. Žádná elektrika nevydrží sloužit tak dlouho jako stávající auta, bez drahé výměny akumulátorů. Dalo by se o tom psát hodiny, ale myslím, že to na víkend stačí.

      7
    • Ikona uživatele

       Ondřej Hloušek | 3. 12. 2021, 22:42

      Roberte, jsem 25 let uživatel spalovacích aut, skoro 5 let uživatel několika elektromobilů a zároveň 20 let provozovatel autoservisu. Svůj názor na elektrovozy mám založený především na praktických zkušenostech, nikoliv na mozkovymývačných blábolech z internetu. Jak jste na tom Vy? Nějaké praktické zkušenosti s EV? Nebo jen internetový teoretik?

        2
    • Ikona uživatele

       Robert Fürst | 3. 12. 2021, 22:21

      Ondřej Hloušek - vy jste jen elektrofanatik, nebo alias autora? :-D

        3
    • Ikona uživatele

       Ondřej Hloušek | 3. 12. 2021, 21:14

      Ještě prosím další pohádku, díky...

        1
  • odpovědětLuboš Tocháček | 3. 12. 2021, 17:49

    Prosím vůbec se k tomu tématu nevyjadrujte, jste úplně mimo. Kde vůbec a v kterém roce žijete? To jste taky jeden z těch co pracuji pro zelené v Bruselu? A nemyslím to ve zlém, ale bez benzínu a nafty to ještě dlouho nepůjde.

      4
  • odpovědětMarian Budoš | 3. 12. 2021, 17:45

    Co to je za nesmysl co pan Bárta píše.. 99,99% normálníchlidí nemá vůbec zájem kupovat elektromobily ze zásadních důvodů.. Každný normální člověk je dobrý hospodář a určitě nebude kupovat jednou tak dráž něco, co je několikrát horší ... malý dojezd né až např. 600 km ale od 220 km, cenově drahé, těžké, jízdní vlastnosti nedokonalé, neekologické, a zůstatková hodnota auta, které bylo nabíjené na silných nabíječkách skoro nulová - po 5-7 letech dojezd max 100 km..kdo toto chce za 1-1,5 mega ?? jen úplný blázen. Normální auto s normálním dieslem (mimochodem je více ekologický než elektroauto - je lehčí méně emisi od pneu - které jsou větší než spaliny z motoru) a diesel při údržbě vydrží 15-20 let, a za to bych si musel koupit min 3-4 elektro vozy.. když nebudou nové koupím ojetinu.. A co automobilky - buď zkrachují nebo začkou konečně vyrábět to co lidé opravdu chtějí.. A ne ta mediální masáž, jak se elektroauta báječně prodávají... neznám nikoho kdo by si to koupil domů jako hlavní auto.. A dealeři to sami moc dobře vědí - Automobilky mají poslední možnost lobovat u EU... Ok jako druhé auto do 400 000 kč ok do města, ale jako hlavní auto to nedává žádný smysl... Vemte si ENYAK a jeďte Praha - Ostrava při limitech 130-160 km/hod v zimě a normálně topte a v Brně stojíte max za Vyškovem a nechtějtě, aby na nabíječce stáli 3-4 auta před vámi.. A co potom ještě hned z Ostravy zpět - asi cesta na 2 dny že ano..kdo to chce ??

      8
    • Ikona uživatele

       Jan Dolanský | 4. 12. 2021, 00:30

      Jak se říká "mluvíte mi z duše", píši v příspěvku něco podobného, za příklad uvádím cestování o dovolených, např. k moři, už vidím stovky a tisíce řidičů z Evropy, jak čekají ve frontách u čerpaček na dálnicích v Itálii a Chorvatsku, úsměvné , že? Negativních příkladů je nespočet.

        1
  • odpovědětJaroslav Hejret | 3. 12. 2021, 17:15

    Trapnější článek jsem tedy ještě nečetl. Pan Bárta se asi srazil s oslem nebo osel je sám.

      4
    • Ikona uživatele

       Jan Dolanský | 4. 12. 2021, 00:38

      Myslím, že nemusím hádat.

        1
  • odpovědětJosef Filip | 3. 12. 2021, 16:26

    Bydlím v paneláku. Máte taky nějakou radu pro mě, jak to nabíjet doma ze zásuvky?

      7
Témata



Krajské zprávy