EnergoZrouti.cz
Můj profil        Vyhledávání
HLAVNÍ STRÁNKADOMÁCÍZAHRANIČNÍKRAJEELEKTROMOBILITAVODÍK

Diskuze: Podle odborníků budou brzy elektromobily levnější než vozidla na fosilní paliva

Zpět na článek

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé


Přihlásit se

Přihlásit přes MojeID
Nemáte účet? Zaregistrujte se - je to jednoduché a zdarma


Všechny komentáře
  • odpovědětHonza | 27. 1. 2021, 11:11

    "Podle odborníků budou brzy elektromobily levnější než vozidla na fosilní paliva" .... a elektřina bude díky nedostatku dražší než diamanty. Díky,ale slepou vývojovou větev opravdu nechci.

      0
  • odpovědětZub | 25. 1. 2021, 14:14

    Jak by ne, když daň ne spalovák bude 100 procent. Nekupujete? Tak 150 procent. Skvělé, prodej elektromobilů roste.

      0
  • odpovědětMiras | 25. 1. 2021, 09:00

    Dokážou to jedině tím že uvalej daně na vše co se týká spalovacích motorů.Když bude mít padesát procent lidí co mají spalovací auto etektromobil jak to asi bude vypadat až se všichni připojeji večer na nabíječku.Kdo zaplatí posílení rozvodnejch sítí elektřiny a vystavbu nabíječek?Mi všichni co nechcem a nemáme elektromobil,a nemluvím o zdražení energie.

      0
  • odpovědětMilan | 25. 1. 2021, 05:38

    To už je prvního dubna?

      0
  • odpovědětInnominatus Degustus | 24. 1. 2021, 21:39

    Proč establishment nesází na "volnou ruku trhu" - na svobodné rozhodnutí každého zájemce o automobil?? Každý si spočítá, co se mu vyplatí. Tak se obávám, že opravdu jde "o něco jiného". A taky jsem rád, že jsem - alespoň část života - zažil "normální svět".

      0
  • odpovědětspard | 24. 1. 2021, 19:20

    Přátelé, vyčíslil někdo, kolik se vybere na daních z fosilních paliv v našem státě? Asi ano. Pokud místo těchto peněz nasadíme elektromobilitu, tak stát, který přijde o tyto peníze z FP, elektrický proud zdraží tak, aby dorovnal rozpočet. A nevěřte, že nejde rozlišit spotřebu za holení el. strojkem a nabíjením auta. :-)

      0
    •  vévoda | 26. 1. 2021, 10:35

      Jde cca o 200 miliard Kč ročně. A nevěřte, že státní esablishment bude mít zájem rozlišovat mixer a autonabíječku - jak těm lumpům začnou docházet peníze ze zdaněné nafty a benzínu, napaří ji na elektriku auto neauto, žárovka nežárovka, žehlička nežehlička

        0
  • odpovědětSam Moravský nezávislý komentátor | 24. 1. 2021, 17:29

    Takovejch keců jsem už četl. Naštěstí se mne to už kvůli věku netýká. A po té třetí světové - pochybuji, že bude dost elektřiny. A že bude, to nedávno prohlásil jeden z americkejch generálů - že bude s Čínou a bude to bole.

      0
  • odpovědětRoman | 24. 1. 2021, 16:58

    Propagandistický blábol. Zcela v rozporu s realitou.

      0
  • odpovědětŠeny | 24. 1. 2021, 16:27

    Nedávno jsem četl že ceny elektromobilů nemohou jít dolů protože za a) už teď automobilky prodělávají na e-autech raketu b) cena kovů pro baterie letí strmě nahoru V okamžiku kdy se přestanou ve větší míře prodávat spalováky (ať už kvůli daním či zákazům) půjdou ceny e-aut a el. energie min o 30% nahoru. Asi se začnu lépe starat o mojí stařičkou naftovou Škoduli, olej do friťáku snad bude furt a bionafta je in.

      0
  • odpovědětJAN | 24. 1. 2021, 16:09

    Do 40000,-Kč si elektro koupím pro jízdu do práce, po osmi letech je stejně na vyhození, pokud nové baterie nebudou stát tak do 10000,- Kč. Na dovolenou jedině spalovací motor.

      0
  • odpovědětVladimír | 24. 1. 2021, 15:29

    Už za starých dob jsem každému chytrému člověku říkal vezmi si tužku a kus papíru a co tvrdíš vyčísli na ten papír . Pokut to tady ti samý chytří udělají nejdříve doma na nečisto , tak ubyde těchto psaných blábolů . 80% lidí potřebuje auto na 20- 60 km denně a tak není co řešit . Zatím tady pro ně chybí zastavený a nevyráběný el. model ŠKODOVKY . Ti chytří to okamžitě využili a vykoupili jej. Dívám se každý den jak jezdí osobní auta v počtu 9.000 vozidel denně s jedním šoférem ráno do práce a odpoledne z práce a přitom se nejsou lidé schopni domluvit na obsazenosti alespoň části těchto prázdných aut a tak by se dalo psát do nekonečna o lidském mozku.!!

      0
    •  Sam Moravský nezávislý komentátor | 24. 1. 2021, 17:31

      No to by tak hrálo, vozit v mým autě někoho cizího. Ten ať si jede sockou.

        0
  • odpovědětPetr | 24. 1. 2021, 15:21

    Tomu lze snadno věřit. Zvlášť pokud se za ty odborníky považují ony socialistické svině sedící v Bruseli. Postačí na prodej spalovacích aut uvalit takové pokuty, Které z nich udělají neprodejné zboží. A ještě se u toho budou plácat po ramenou jací jsou ekopašáci.

      0
  • odpovědětMiroslav | 24. 1. 2021, 14:43

    Toho se vůbec nebojím, protože dodavatelé energie stačí vždy zdražit tak, aby provoz elektroaut byl na úrovni benziňáků. Takže kvůli levnějšímu provozu si nikdo elektroauta pořizovat nebude.

      0
  • odpovědětPája | 24. 1. 2021, 13:09

    Elektromobili jsou k ničemu, elektřiny je dobrá akorát v domě a dílně

      0
  • odpovědětVladimír | 24. 1. 2021, 12:55

    Kdyby se zrušily dotace, tak nebude cena lepší nikdy, protože začnou docházet potřebné materiály na výrobu, a cena elektřiny( pokud ji nebudeme doplácet všichni) bude taková, že si to bude moci dovolit jen pár lidí.

      0
  • odpovědětmilanmid | 24. 1. 2021, 12:37

    Elektro mobily to je totální nesmysl aby nebyl black aut tak si je budou asi muset doma nabíjet majitele benzinovými centrálami !!Teď už uvažuji některé státy EU že se nebudou smět nabíjet auta ve špičce od 11- 15 hod !!ECO šílencům by měli vypnout elektřinu ,plyn ,topeni zabavit všechno co za sebou zanechává uhlíkovou stopu a dát to potřebným !!Jim by vlastně stačili zeimlaňky a sláma na polštáře deku, matrace a oblečeni ?? Boty ze dřeva a mají co chtějí ne ???

      0
  • odpovědětbububu | 24. 1. 2021, 12:01

    ..článek i hlášky Lukáše = demagogie od A do Z ..jinak hezky to celé vysvětlil jeden německý sociomakroekonom..stesky typu neefektivní elektromobily s reálně velkou uhlíkovou stopou s malým reálným dojezdem, které při velkém rozšíření nebude kde a čím dobíjet jsou irelevantní..EU nemá v plánu nahradit cca 300mil konvenčních aut 300mil elektromobilů!!odhadem tak maximálně desetinu a vzhledem budoucím změnám forem vlastnictví..bude přímých vlastníků (fyzických osob) aut mnohem méně..a jinak souhlas s předpokladem, že starší auta budou postupně vyčleňována z provozu..

      0
  • odpovědětlubajs | 24. 1. 2021, 11:19

    Elektromobily sice budou levnější než klasická auta, ne však k vůli zlevnění elektromobilů, velkému zdanění klasických aut, které je EU do budoucna plánováno. Zase je bruselskou vrchností na lidi chystána lumpárna, zabalená do údajné ochrany klimatu. Ve skutečnosti jde jen o to vytlačit z evropských silnic a dálnic většinu nižších vrstev obyvatel aby si volnosti pohybu mohly užívat jen bohaté vrstvy.

      0
    •  Karel | 24. 1. 2021, 11:25

      Za to, že mezi bohatší vrstvu nepatříte si ale můžete sám!

        0
  • odpovědětOta | 24. 1. 2021, 09:07

    Hloupy je, ze si ten bi na sebe sijeme dobrovolne .. a jeste tleskame

      0
  • odpovědětTom TomTom | 24. 1. 2021, 07:02

    Takže pro mě to znamená opečovávat a za každou cenu udržet v chodu starý dobrý Mercedes s nesmrtelným dieselem s půl milionem na hrbu. Je mi 50, tak snad to s ním už doklepu i bez těch elektrosráčů se kterýma nedojedu z Břeclavi ani do Ostravy, protože NABÍJENÍ.

      0
    •  Libor | 24. 1. 2021, 23:47

      Z Břeclavi do Ostravy dojedete v pohodě např. s Hyundaiem Kona 64 Kw.

        0
    •  Sam Moravský nezávislý komentátor | 24. 1. 2021, 17:37

      On ten pan Lukáš nebydlí totiž v 5 patře paneláku a nenabíjí kabelem z okna. Už dva roky jezdí elektromobilem a nabíjí doma asi ve vilce. No ale my co nejsme porevoluční zbohatlíci ani nemáme papínka podnikatele nebo poslance , prostě z těch králíkáren ty kabely těžko budeme spouštět. Nehledě na to, že parkujeme i 300 metrů od vchodu do kráílíkárny.

        0
    •  Lukáš | 24. 1. 2021, 10:03

      Tak budu jezdit autobusem, vlakem. Problém s tím nemám. Bez aut by se svět taky nezbořil... :D

        0
    •  Tom Tom | 24. 1. 2021, 10:00

      Ano, zakážou. Vůbec o tom nepochybuju. A o to jde. Zakazovat, nařizovat, buzerovat, omezovat. A takoví jako jste Vy tomu tleskáte a těšíte se. Individuální doprava bude výsadou bohatých a vyvolených. Budete mezi ně za deset, patnáct let, až ten váš elektrický ráj nastane patřit i Vy? Co myslíte? Vztyčte pravici a za radostného zvolání "Heil EU" zasuňte nabíječku. Zatím. Než ty elektrické zázraky budou stát tolik, že to bude opravdu jen výsada těch nejbohatších ne deseti, ale dvou tisíc. A to už pochybuju, že mezi ně budete patřit.

        0
    •  Lukáš | 24. 1. 2021, 09:41

      Ale já se vás ani nesnažil přesvědčit. Tohle je jen na vás. Já osobně vidím výhody, vy je nevidíte tak si dál užívejte Mercedesu (než vám ho zakážou :D).

        0
    •  Tom TomTom | 24. 1. 2021, 09:35

      600 km? I ty nejlepší se pohybují okolo 500 km, to jste měl v kufru elektrocentrálu na benzín, ne? :-D A další věc - najezdíte toho tolik, aby se Vám vyplatila jen asi 4x vyšší pořizovací cena oproti autu s klasickým motoem? A co za pět, sedm let až budou mít akumulátory (snad) 50% kapacitu? Chápu, že momentálně můžete být spokojený, protože toho nenajezdíte moc a dojezd Vám většinou stačí. Nicméně je třeba myslet dopředu a v širších souvislostech. Pokud bude tolik elektromobilů, jako je teď aut se spalovákem, tedy asi 273 milionů - kde chcete brát elektřinu, když se ruší uhelné elektrárny a jádro je fujfuj? Už teď byla Evropa na pokraji blackoutu a co ji udrželo v chodu byly naše elektrárny - krom jiného Chvaletice a Temelín, které zvýšily výkon. O tom, že jak na sídlištích visí z každého okna prodlužka a na ní se nabíjí, protože nabíjecí infrastruktura v našem banánistánu není a bude snad už v roce 2500, vůbec nepochybuju. Prostě ne - nepřesvědčil jste mě.

        0
    •  Lukáš | 24. 1. 2021, 09:21

      Ano, když jsem zkoušel maximální dojezd, byl přes 600 kilometrů. Takže za mě rozhodně dostatečný. Navíc nabití na 80% je otázkou pár desítek minut a že bych s tím měl nějaký problém? Po takové době jízdy já osobně stejně zastavím na benzínce a jdu si dát kávu nebo se aspoň protáhnout. Navíc v současnosti uváděné elektromobily už těch 80% dokáží za nějaké tři minuty a to jsem teda asi nestíhal ani s dřívějším benzínem. Jak tak koukám, je to ale věčná debata a pro někteří v tom stále budou hledat další a další důvody proč na elektriku nadávat. I kdyby to mělo delší dojezd, nižší cenu tak se vám stejně nebude líbit, že je tam elektřina a vy máte radši vůni benzínu...

        0
    •  Tom TomTom | 24. 1. 2021, 09:16

      Pane Lukáši ... a co třeba cesty delší než 200 km? Takové se totiž dají taky jezdit a dokonce bez osmi hodin na nabíječce po každých cca (kdyby) 250 km? Z Břeclavi jsem za 8 hodin v Helu u Baltu. Je to 800 km. Tak si spočítejte, kolik času strávíte v úžasném elektrošrotu a na nabíječce. Nikdo mi nevymluví, že za spalovací motory nebude ještě kurevsky dlouho adekvátní a funkční náhrada - ať to je benzín, nafta, vodík, CNG, LPG, alkohol nebo fritovací olej. Celé to směřuje k omezení mobility obyvatelstva. To by tak hrálo, aby si plebs vozil prdele...

        0
    •  Lukáš | 24. 1. 2021, 09:03

      Jenže oni už dnes ty elektriky jsou úplně jinde než si očividně myslíte. A těch nějakých 200 km dají bez problémů, dávají totiž i víc jak 600 km na jedno nabití. Jezdím elektromobilem každý den 120 km už dva roky a žiju si bez problémů. Takže kde jsou pořád ty strašlivé problémy s nabíjením? A čas na nabíječkách netrávím, prostě večer doma připojím kabel a je hotovo. Tohle jsou takové zbytečné spekulace protože češi jako by se smrtelně obávali každé nové technologie... :(

        0
  • odpovědětscorpione1 | 23. 1. 2021, 22:13

    Odborník Bárta, nauč se česky: "Už v roce 2023 bychom se podle analýzy agentury Bloomberg mohly dočkat........"

      0
    •  Redaktor EnergoŽrouti.czMartin Bárta | 23. 1. 2021, 22:28

      Ano, i odborník Bárta dělá chyby. Díky za nahlášení ;-)

        0
  • odpovědětMilan | 23. 1. 2021, 21:49

    Levnější budou jen tehdy, když vlády uvalí obrovské daně na normální auta (přesně jako to dělají s cigaretami), nebo je úplně zakáží vyrábět jak to již některé státy schválily. Problémů netržně tlačených mizerných elmobilů je hned několik. 1) jejich ekologičnost je lež - těžba surovin pro baterie a jejich zpracování zanechává ohromné ekologické škody a obrovskou uhlíkovou stopu. Emise z výroby jsou tak obrovské, že u 80-90% běžných uživatelů "nulové" emise z provozu nevyrovnají za životnost elmobilu uhlíkovou stopu z výroby. U nejlevnějších křápů by musel najezdit ročně uživatel kolem 25tis km a to většina lidí nejezdí. U dražších modelů je to ještě mnohem víc. Elektromobily tak devastují planetu víc jak konvenční vozy, jen tak nečiní v Evropě, ale tak kde se pro ně těží vzácné kovy a kde se zpracovávají. 2) Zatímco s 10letým benzínový či naftovým vozem, který pořídíte doslova za pár korun se dá v pohodě ještě 10-15let jezdit, elektromobil je po 10letech neprodejný, neboť se už tak mizerný dojezd ještě výrazně sníží a navíc krátce po 10letech baterie odejdou úplně a máte místo auta psí boudu. Žádný sekundární trh s ojetými elmobily tak nevznikne a obrovské množství lidí přijde o mobilitu, jak správně někdo v debatě podotkl a tím i o možnost se třeba dostat do práce nebo jet na výlet a to fatálně poškodí ekonomiky hlavně chudších zemí jako ČR, kde polovina lidí jezdí ojetými, ale stále použitelnými vozy dováženými z bohatých zemí. Elektromobily jsou tak především útokem na naši ekonomiku, zatímco Němci a další až takový problém mít nebudou a to je také hlavní účel - zaříznout náš vzestup a levně u nás nakupovat půdu, nemovitosti a firmy. Jaký fatální dopad bude mít pro naši zem ztráta mobility si právě testujeme při coviodu - nyní je ale mobilita tlumena záměrně kvůli šíření nákazy - za pár let dojde k mnohem horší situaci kvůli tomu, že lidé prostě nebudou na elektromobil mít. Pokud podnikáte ve službách a zábavě a nadáváte na současné nucené zavření provozoven tak se proberte - covid nakonec pomine, ale to co s vaším podnikáním udělá nástup progresivních eurohujerů z opozice si ani neumíte představit. Myslíte že budou lidé cestovat autobusy či vlaky a utrácet u vás pěníze??? Na to zapomeňte - nebudou... já nemít auto tak pracuji z domova a neopustím zahradu ani o víkendu:) Nebude se vám líbit to co na vás EU připravila a na nějaké kompenzace zapomeňte - nebudou auta, nebude kšeft - o to se klidně vsadím. 3) už nyní, kdy v Německu jezdí jen pár elektromobilů uvažuje vláda o omezení nabíjení ve špičkách - až se elmobily masově rozšíří, nebude je možné nabíjet většinu dne - v Evropě pro ně totiž není výkon elektráren a nové, které se mají stavět mají jen nahradit výkon odstavovaných uhelných. Výměna většiny vozů za elmobily by potřebovala v Evropě postavit navíc cca 80elektráren výkonu Temelína a to do 20let, což nesmysl a EU i vlády to musí vědět. Jediné vysvětlení tedy je, že ztráta mobility a následný ekonomický úpadek je záměr - tak jako zdražováním cigaret nutí lidi přestat kouřit, tak přesně o totéž se snaží u aut - snaží se aby lidi přestali jezdit auty jejich neustálým umělý zdražováním a zákazy. Má to být jako kdysi - elity si budou vozit zadky v elektromobilech a plebs bude pěkně hezky šlapat po svých, v MHD nebo na kolech - proto taky dělají ve městech tolik cyklopruhů... Nikdo z těch kdo tyhle vymaštěnce po celé Evropě volí si ale neuvědomuje, jaký fatální dopad na ekonomiku bude mít, když lidí přijdou o možnost se snadno přepravovat!!!!

      0
    •  Filip | 23. 1. 2021, 23:19

      Přesně tak to bude. Zapomněl jste ale zmínit, že většina evropských automobilek a s ním i navazujícího průmyslu zdechne, tím poroste nevídaným způsobem nezaměstnanost. I Němcům. Nepojede nic. Budou sociální bouře. Stát nebude mít peníze na udržení bezpečnosti, bude hlad. Ten spolek EU se začne rozpadat, protože jednotlivý členové nebudou mít peníze na to sypat do společného rozpočtu EU. Začnou se objevovat noví vůdci, kteří to tzv. Zachrání. EU se sesype jako domeček z karet, bývalí členové budou tak zadlužení, že přijdou bohatí čínští a ruští oligarchove kteří to tu prostě skoupí, proniknouedo vládních struktur. Evropané budou tak chudí že ještě budou rádi makat v čínských fabrikach které tu postaví Číňané aby si doma nespinili své životní prostředí. Evropa se stane jen zaostalym západním chvostem Asie, kde se bude nadenicit za pár supiku, aby bylo na jídlo.

        0
  • odpovědětkalfa | 23. 1. 2021, 21:30

    přání otcem myšlenky, že?

      0
    •  Mill | 24. 1. 2021, 10:24

      Dejte nějký příklad, který vyrátí předchozí komentáře, které se zakládají na realitě a nejen slabou frázy o přání a myšlence.

        0
  • odpovědětŠtěpánka | 23. 1. 2021, 21:04

    To je určitě pravda ,ale jen v případě zdražení aut a dotací na ten baterkovej hnus.

      0
  • odpovědětBenkroft | 23. 1. 2021, 20:51

    Lidstvo díky nastoleným podmínkám nehorázně plýtvá energií , to je a bude hlavní důvod neekologie . Ropa dojde a elektrika to nezachrání i když budou el. auta zdarma. Bude nedostatek elektřiny , už nyní bylo několik kritických nedostatků el. proudu. A co teprve životnost baterií a cena likvidace . Také neprodejnost staršího el. auta. Úplně růžové , nevím.

      0
    •  Jonáš | 23. 1. 2021, 20:55

      Když začínala motorová vozidla také se jich lidé báli, to stejné u elektřiny... Lidstvo se něčeho „nového“ vždy bojí a podívejte se kam to mnoho technologií dotáhlo. Jaderné energie jsme se také obávali a jak ji umíme vcelku dobře využít...

        0
  • odpovědětHORIMIR | 23. 1. 2021, 20:45

    Tak ti tak zvaní "odborníci" jsou asi nenapravitelní optimisté.

      0
  • odpovědětFilip | 23. 1. 2021, 20:24

    Správný titulek by měl být "již za několik let si obyčejný člověk v chudších zemích EU, nebude moci dovolit nové auto. Individuální mobilita bude jen pro některé bohaté skupiny obyvatel"

      0
  • odpovědětRoland | 23. 1. 2021, 19:38

    Já osobně se těším spíš na vodík. Auta na baterky jsou podle mě takový mezistupeň než se podaří tu vodíkovou technologii masivně rozšířit. Všechno to je ale spíš hádání, bude to hodně záviset na víc věcech...

      0
    •  Sam Moravský nezávislý komentátor | 24. 1. 2021, 17:43

      Myslíte vodíkovou bombu? Máte pravdu, ta to srovná.

        0
    •  fikusek | 23. 1. 2021, 19:50

      Sázet můžete, na co chcete. Používat se bude pouze ta technologie, která je snadno zdanitelná a elitám přinese zisky.

        0
  • odpovědětfikusek | 23. 1. 2021, 19:21

    Ano, budou levnější. Elektroverk milion, auto se spalovákem 1,5 milionu. Eurosoudruzi to pomocí daní a emisních omezení dokážou klidně hned.

      0
  • odpovědětHans | 23. 1. 2021, 19:03

    No já si el.mobil určitě nekoupím proto, že když s ním budu jezdit každý den tak jsem po každodenním sezení na baterkách do dvou let naplodný. Žádné tajemství.

      0
    •  Hans | 23. 1. 2021, 19:22

      Tak na to jsem nepřišel já, ale odborníci. Studie se dle prodejců el.mobilů v dohledné době mají zveřejnit. Mobil a elektroniku používám. S accu na který by se el. auto ani nerozjelo, malou voltáží a hlavně malými proudy z toho strach nemám. Na očkování jsem nebyl a ani se nechystám. Covid jsem prodělal bez problémů. Leda, že šílenci v Bruselu nastaví takové podmínky restrikce pro neočkované jako v případě konvenčních a el. aut.

        0
    •  Martin | 23. 1. 2021, 19:07

      To je ovšem pěkná blbost, jak jste na něco takového přišel? Doufám, že nepoužíváte ani notebook, mobil a další elektroniku. Mimochodem, 5G čip už máte napíchnutý nebo jste na očkování ještě nebyl? :D

        0
  • odpovědětPavel | 23. 1. 2021, 18:20

    ano budou levnější v tom případě pokud ti šílenci z unie uvalí na spalovací motory stonásobné přirážky za tzv. znečištování pak ale bude jezdit pouze pár aut - ono kdyby šlo o ekologii tak ti mago.ři podporují sázení stromů ale jde jim pouze o prachy a ovládat lidi o nic víc ani mín

      0
  • odpovědětBoby | 23. 1. 2021, 18:09

    Tak to jiste, levnejsi. Uz vidim, jak v dohledne dobe zlevni akumulatory. Elektomobilita na Li-Ion baterie je fantasmagorie. Bohuzel si to malo lidi uvedomuje.

      0
  • odpovědětLuděk | 23. 1. 2021, 17:12

    No, teda pokud je bude kde nabíjet... :D

      0
    •  Venkovan | 24. 1. 2021, 11:25

      Asi tomu nerozumím.Podle pana Lukáše jsou elektromobily, které se dobijí za tři minuty. Napojit se, dobít baterky a odpojit, za tři minuty. To musí být kabel jak noha a sloupek k připojení si nedokážu ani představit. Chlapče, máš dost.

        0
  • odpovědětVáclav | 23. 1. 2021, 13:12

    Příklad:elektromobil 780.000,benzin 800.000.Díky za předpověď,ještě že je z křišťálové koule.

      0
Témata



Krajské zprávy