EnergoZrouti.cz
HLAVNÍ STRÁNKAENERGETICKÁ KRIZEOBNOVITELNÉ ZDROJEELEKTROMOBILITAVODÍK

Diskuze: Nevýhoda elektromobilů mizí. Nová baterie z USA zajistí dobití během několika minut

← Zpět na článek

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé


Přihlásit se

MojeID Přihlásit přes MojeID
Seznam.cz Přihlásit přes Seznam.cz
Nemáte účet? Zaregistrujte se - je to jednoduché a zdarma


Všechny komentáře
  • odpovědětPetr Hariprasad Hajič | 23. 6. 2022, 04:04

    Vypadá to dost dobře.Gerantovaných tisíc cyklů, to je už celkem slušné. V článku ale postrádám důležité informace. Jde nejen o rychlost dobíjení, ale i o energetickou hustotu a teplotní stabilitu. Jaká je cena a kolik toho jsou schopní vyrobit?

      0
  • odpovědětPetr Jiricek | 15. 6. 2022, 20:57

    Odbornost článku je zase na bodu mrazu. Silikonová anoda je co, neplete si nekdo silikon s křemíkem? Bez uvedení energetické hustoty je rychlost nabíjení úplně zavádějící informace. Superkapacitor se taky nabije v řádech milisekund a nikdo ho do auta nedá. Proč, protože by byl větší než kamion.

      0
    • Ikona uživatele

       Petr Jiricek | 23. 6. 2022, 08:54

      Silicon - křemík, Silicone - silikon, materál na těsnění který máte v koupelně. Chápu, že web je populistického charakteru, ale měl by reflektovat fakta a zdroje. Nebo se do těchto témat nepouštět, protože dnešní web a žurmalistika je na pokraji šíření poplašných zpráv. Na článku se dá prakticky skritizovat vše, postrádá jakékoliv fakta a charakteristiky, které jsou důležitá k posouzení zda se jedná o průlom či ne. Na 80% za 5 min se nabije i běžný li-pol článek už řadu let. Potvrdí každý modelář, má to ale, ale ani tyto informace článek neobsahuje, tak není co porovnávat. Pokud někdo chce psát o bateriích, tak by měl znát aspoň základy fyziky a chemie.

        0
    • Ikona uživatele

       Petr Hariprasad Hajič | 23. 6. 2022, 04:11

      Křemík a silikon jsou podle mě synonyma. Ten silikon, který máte na máte na mysli, se správně označuje jako silikonový polymer. Co v té baterii ale opravdu je, těžko říci. Klidně tam může být i ten váš silikon.

        0
  • odpovědětPetr Burda | 15. 6. 2022, 10:02

    Bude pro nabíjení této baterie více ekologické postavit u každého stojanu 10ha pole solárních panelů, nebo přitáhnout kabel o průřezu 4 x 1m2 (čtvereční)?

      0
    • Ikona uživatele

       Petr Burda | 25. 6. 2022, 19:00

      @Petr Hariprasad Hajič: Trochu jsem si zapřeháněl, ale zas ne tak moc. 17 MWp, dále počítáte s cca 3 hodinami slunecniho svitu průměrně. Jsou dny, kdy se na příkon 3 hodin plného svitu není mizne dostat. Pak bude potřeba buď baterie neskutečného objemu (objem - metry krychlové, aby měla dostatečnou kapacitu MWh), nebo větší plocha panelů. Průřez vodičů souvisí s proudem. Bude baterie při nabíjení dobře snášet desítky kV napětí, aby nemusel být vodič dimenzovan pro desítky až stovky kA?

        0
    • Ikona uživatele

       Petr Hariprasad Hajič | 25. 6. 2022, 17:06

      Trošíčku jste si zapřeháněl, že? Přepočítejte si laskavě, že 10 hektarů je 100 000m2, to je při dnešních kvalitních FV panelech cca 17%, tj. asi 17 MWp. Za rok je to asi 17 000 MWh (reálně). Při každém nabití kolem 100kWh vám to vychází na 170 000 nabití ročně. Za prvé, byste tam musel mít obrovskou baterii (několik GWh) a za druhé, těch nabíječek by tam muselo být asi tak 100, aby se to dalo stíhat. O průřezech kabelu, snad pomlčím. Asi o tom nic nevíte, ale běžně se dají přenášet výkony v kabelu i kolem 250KW. A ten kabel nebude zase o tolik těžší než čerpací hadice.

        0
  • odpovědětRoman Wirgler | 14. 6. 2022, 12:29

    No sláva, takto už bude stát jen samotná baterie mega a ne půl ???? ???? ????. Potom to bude nejspíš nabíjet velice silná nabíjecí stanice, takže 1 kWh za 25 Kč? Není to málo? No a při mojí skladbě cest a mé spotřebě 30 kWh/100 to je skoro zadarmo ???? ???? ????. Ať si to koupí kdo si myslí, že to potřebuje, ale ať to nikomu nenutí a nic nezakazují. Jo a nějaká ta spotřební daň z elektřiny použité v dopravě, třeba ve výši 30%, by se taky státu určitě šikla.

      2
  • odpovědětMichal Pešek | 14. 6. 2022, 12:01

    Nevýhoda nemizí, rychloast nabíjení omezují hlavně kapacita sítě a nový problém se blíží, protože tak rychlá baterie je už v podstatě bomba.

      1

  • odpovědětTomas David | 14. 6. 2022, 09:02

    Vzhledem ktomu ze standartni rychlonabijecka bere 60A tahle pro tyto nove baterie bude zrat minimalne 150A by mne zajmalo jak to ten USB-C konektoz zvladne prenest dle narizeni EU o nabijeckach

      0
    • Ikona uživatele

       Tomáš Malý | 15. 6. 2022, 02:30

      Standartní? Jakože vlajková?

        0
    • Ikona uživatele

       Jiří Belza | 14. 6. 2022, 22:57

      Elektromobil - myšleno jako auto. Elektromobil - myšleno jako telefon jste asi chapal vy - navíc v článku neni o mobilním telofonu ani jedno pismenko - takže nějaké nabíjecí usb u auta .... Ehm přečtěte si to celé a znova.

        0
    • Ikona uživatele

       Štěpán Fikeis | 14. 6. 2022, 11:19

      Když to do teď zvládli přes micro USB, tak si s tím USB-C určitě poradí co myslíte? ????

        0
Témata



Krajské zprávy