Koupili jsme si luxusní dovolenou. Místo čtyř hvězd nás čekal smrad, špína a otřesné podmínky. Odpověď cestovky nás dorazila

     
Petr Eybl
9. 7. 2025 ▪ 19:00

Při výběru hotelového pokoje či apartmánu se celá řada lidí spoléhá na hvězdičkové ohodnocení. To ovšem může být obrovskou chybou.

Někteří hosté jsou nemile překvapení, když dorazí do svého apartmánu.
Někteří hosté jsou nemile překvapení, když dorazí do svého apartmánu.
Foto: Shutterstock

Někteří majitelé hotelů, apartmánů nebo dokonce i cestovní kanceláře mohou čtyřhvězdičkové a pětihvězdičkové hotely prezentovat jako luxus. Skutečnost však může být úplně jiná. Tradiční hvězdičkové ohodnocení, které nemalé množství turistů považuje za jeden z klíčových faktorů, totiž ani zdaleka není tak spolehlivým ukazatelem, jak by se mohlo na první pohled zdát. Proč byste hvězdičkovým ohodnocením raději neměli v žádném případě slepě důvěřovat?

Tento případ ze světa je obrovským varováním pro všechny turisty

Lucy Hyltonová a její manžel Zara utratili (za sebe, své děti a rodiče) 12 000 liber (přibližně 342 000 korun) za dovolenou na Jamajce, která byla prezentována jako luxusní. Vybraný resort svým hostům sliboval „luxusní zážitek, lahodná gurmánská jídla a vynikající, přátelský servis na každém kroku“. Když ovšem dorazili do cílové destinace, na tvářích měli zděšený výraz. 

Rodina Hyltonových, kteří pocházejí z Manchesteru ve Velké Británii, měla být ubytována v pětihvězdičkovém hotelu s all-inclusive. Resort, do kterého Hyltonovi dorazili, však pěti hvězdám neodpovídal ani při značném přimhouření obou očí.

„Byla to noční můra hned od přihlášení. Náš pokoj byl špinavý. Pokoj mámy a táty byl rovněž hrozný. Smrdělo to tak moc, že jste sotva mohli dýchat, dveře sprchy byly rozbité, gauč byl rozbitý a televize byla rozbitá. Ve vedlejší místnosti se neustále spouštěl požární alarm. Máma a táta se chtěli zoufale vrátit domů již od třetího dne," popsala své zkušenosti Lucy.

Nespokojení hosté kontaktovali cestovní kancelář s žádostí o vrácení peněz, avšak její odpověď představovala pouze vyvrcholení celé negativní zkušenosti – příslušníci cestovní kanceláře dali jasně najevo, že žádné vracení peněz se konat nebude.

Hvězdičkovému hodnocení není radno důvěřovat

Tento nezáviděníhodný případ je jasným důkazem toho, že na hvězdičkové ohodnocení hotelů není vhodné se vždy slepě spoléhat. Ačkoliv značení hvězdičkami může na první pohled působit důvěryhodně a univerzálně, realita je jiná. Neexistuje totiž žádný celosvětový standard, který by vysvětloval, co počet hvězdiček přesně znamená

Země, které jsou součástí Evropské unie, se sice mnohdy řídí oficiální klasifikací (příkladem může být systém DEHOGA, který je používán v Německu), v jiných státech jsou však hotely hodnoceny samotnými provozovateli, případně v nich neexistují žádná pravidla pro hvězdičkové hodnocení.

V některých státech pak sice pravidla pro hvězdičkové hodnocení hotelů existují, ale jsou ve srovnání s evropskými standardy o poznání benevolentnější. Čtyři hvězdy tak mohou znamenat například pouze to, že má hotel nonstop otevřenou recepci a minibar na pokoji.

Hvězdičkovému hodnocení není vždy radno důvěřovat. , ...

Nenechte se napálit: Dodržujte těchto pět kroků 

Aby se vaše vysněná dovolená neproměnila v noční můru, dodržujte pět následujících kro­ků:

  1. Nesrovnávejte pouze hvězdičky, ale i skutečné služby: Zjistěte, jaké konkrétní služby hotel nabízí. Porovnejte mezi sebou několik hotelů a apartmánů. 
  2. Zkontrolujte lokalitu, ve které se hotel či apartmán nachází: Nezaměřujte svou pozornost pouze na hotel či apartmán, ale zjistěte si co největší množství informací i o okolí. 
  3. Nenechte se zmanipulovat profesionálními fotkami, které jsou na stránkách provozovatele: Myslete na to, že fotky na stránkách provozovatele jsou mnohdy vyfoceny ve chvíli, kdy je hotel či apartmán v nejlepším stavu. 
  4. Důkladně si přečtěte o storno podmínkách a možnosti reklamace
  5. Přečtěte si recenze: Přečtěte si všechny recenze, ale obzvláště se věnujte těm negativním a objektivním. Recenze, které vychvalují hotel či apartmán do nebes, mohou být zaplacené nebo umělé.

Fotky, které najdete na stránkách provozovatele, nemusí být aktuální. , ...

Co dělat, když hotel či apartmán neodpovídá popisu

Pokud jste s hotelem či apartmánem nespokojení, pořiďte co největší množství důkazů – fotky, videa, dokumenty apod. Poté kontaktujte recepci, rezervační platformu nebo cestovní kancelář. 



Sdílejte článek  
       


Štítky: Dovolená Cestování Hotely
Zdroj: katowice.wyborcza.pl, reddit.com, euronews.com, utracks.com




Nejnovější z kategorie


































Nejnovější