Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
Spíš jde o další blábol zelenorudých nevzdělaných fanatiků.
Kam na ty kraviny chodíte?
To, že tomu nerozumíte ještě neznamená, že je to kravina... :D
Problémem bude stechiometrie reakce. Z 1 molu hydridu hořečnatého (26,3 g) vzniknou 2 moly vodíku (4 g) a jeden mol hydroxidu hořečnatého (58,3 g), který bude znečištěn stabilizujícími látkami (zde uváděný ester případně další látky). Zbude nám klasická otázka - kam s tím odpadem?
Kraviny a zase kraviny.Bludy dneška o eko světě kdy bude vše zelené a dokonalé.
Vaše reakce je pochopitelná. To proto že většina lidí uvažuje jako Vy. Je jim úplně jedno, co bude s přírodním prostředím, a jak budou žít Vaší vnuci. Hlavně se mít co nejlépe, a hned. Zelení aktivisté lidi brzdí v jejich nenasytném konzumu, a to je neskutečně irituje. Přece Vám nikdo nebude říkat, jak se má žít. Je vidět, že už Vás štvou i vědci, kteří chtějí problémy řešit.
Proč ta negativita? Lidé se přirozeně snaží vymýšlet nové způsoby, které nebudou tak zatěžující pro životní prostředí. Proč vám to vadí?
Není, nebylo a nebude... A on to někdo tvrdí? Možná by taky neuškodilo nebýt zase takový pesimista... :)
Pro nízkotlaké uložení vodíku skvěle funguje dávno používaný LaNi5, který pojme až 7 mol H. U aut je důležitá motnostní poměr hustoty energie a v článku se spíš píše objemovém poměru.
Buď lze tankovat plyn nebo kapalinu, která v autě zmizí do neškodné podoby (plynné složky vzduchu nebo voda). Jedinou šancí je CO2 neutrální cyklus s vodíkem nebo metanolem nebo jiným syntetickým palivem, které lze snadno vyrobit z přebytků OZE. A odstranit z hlediska energetické účinnosti zoufale neefektivní spalovací motor. Nevýhodou metanolu + příslušného palivového článku je jeho nízká energetická hustota, což by vyžadovalo objemnou nádrž a dost časté tankování. Takže asi to zůstane u plynného vodíku + vodíkový palivový článek. Nevýhod je zde méně. Skůtry a motorky mají smůlu, pojedou vždycky jen na baterku.
Nějak se mi to nezdá. Pokud vím tam auta na vodík už dávno existují a mají už teď větší dojezd než elektromobily. A za další reakce hořčíku s vodou je dost agresivní. Nedokážu si představit skladování hořčíku v autě kde se kdykoliv může dostat voda. Problém vodíku je ten že velmi snadno uniká. A to je ten největší problém který s auty na vodík je.
Nevím, co je "velmi snadno". Ve firmě máme vodíkovou flotilu aut, teď 4 měsíce stálo pár aut na místě a měřitelně nic neubylo.
Tak moje chyba hořčík nereaguje tak jako jiné podobné kovy.
Kolik lidí uhořelo, než se začal oheň dát využívat tak jako dnes? Kolikrát zničíme planetu, než najdeme zdroj čisté energie? Stačí jednou a všichni ti uhořelý budou stejným popelem jako naše civilizace, která stejně jako uhořelý nedomýšlí důsledky, které domyslet nejde. Příklad za všechny- jádro. Bezva věc ale eště uhoří hodně lidí, než se to naučíme. Přesto jsem pro podporovat co nejširší škálu výzkumu, pokud se kvuli tomu nepozabijíme....
Pro mne je to skvělá zpráva! Osobně jsem zastáncem vodíku, jako velmi nadějného paliva budoucnosti. Zvlášť v kombinaci s větrnými, solárními i vodními elektrárnami s klasickými elektrárnami.Prostě VODÍK a jeho vhodná akumulace stávající energetický mix vhodně doplňuje.
A co má vodík společného s elektrárnami? Nic.
Jen 4 tuny pasty za rok ? To není moc. Je to doufám je v rámci výzkumu a vývoje a pak se v té pastě budeme topit..... jinak to nemá moc smysl ... :-) A co recyklace nejen nádob, ale co recyklace té pasty samotné ? Půjde to nebo skončí někde ve spalovně ?
To zní až moc dobře na to, aby to byla pravda. Ovšem i kdyby se nakonec ukázala energetická výhodnost tohoto skladování, je tu ještě jeden problém, kde ten vodík brát, elektrolýza je zoufale neefektivní.
Vodík by se měl získat v obnovitelném systému elektrolýzou vody obnovitelně generovaným proudem, nejlépe z jeho aktuálních přebytků v létě z fotovoltaiky a v zimě z větru. Účinnost se pohybuje okolo 75-80%, což přináší ztráty ale není to zoufalé; obnovitelný proud má nízkou cenu a v období přebytku dokonce zápornou, není-li třeba tímto způsobem využíván, ale není odebrán. Provozní náklady jsou velmi nízké - neplatíte palivo.
No a četl jste ten článek? Nejde o žádnou elektrolýzu, ale chemickou reakci.Ptát byste se spíše měl co s odpadem? Protože reakcí pasty s vodou nevznikne jen vodík, ale i nějaká ta hořečnatá sůl a v článku blíže nepsecifikovaný kov a ester. To nám asi vodíková auta budou smrdět po zkaženém máslu nebo vonět po vanilce ;)
Takových zázračných vynálezů už bylo...
Tak v tomto případě, ale nejde o žádné zázraky, jen trocha chemie. A vzhledem k množství stále ještě neprobádaných sloučenin se můžeme těšit na spousty různých materiálů které nám přinesou užitek.
Bylo prý předpovězeno, že v těchto letech lidstvo vynalezne nový zdroj energie, který bude neomezený a ekologický... možná už jej lze zahlédnout v dáli...
S volnou energií opatrně. Dosud neznáme všechny mechanismy naší planety a právě ona volná energie by mohla vést ke zkáze. Tato energie dopadající z kosmu může být životně důležitá pro naši planetu. Náš elektromagnetický štít je nutné také nějak napájet. Pokud bychom tento tok energie narušili, tak pápá.
Vynalezeno? Volnou energii - čili energii zdarma která na nás dopadá z kosmu a její využití navrhoval už N.Tesla. .-)
Také byl předpovězen konec světa v roce 2012, takže bych těm předpovědím moc nevěřil.
Neomezený možná tak z pohledu lidkého pokolení, nicméně i ta fůze se jendou vyčerpá. Spíš to aly vypadá,že nám ještě zbývá dost velký kus cesty ujít než jí budeme umět efektivně využít.
odpovědětOtazník | 18. 2. 2021, 00:34
Vypadá to, že některým uniklo, že se jedná o opakovanou akumulaci vodíku. Takže by je měl spíš zajímat počet nabíjecích cyklů než kam půjde odpad. Podobně jako u současných akumulátorů. Do sběren a k recyklaci.