EnergoZrouti.cz
Můj profil        Vyhledávání
HLAVNÍ STRÁNKADOMÁCÍZAHRANIČNÍOBNOVITELNÉ ZDROJEELEKTROMOBILITAVODÍK

Diskuze: Nenabíjejte večer elektromobily, žádá provozovatel energetické sítě, které hrozí kolaps

Zpět na článek

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé


Přihlásit se

Přihlásit přes MojeID
Přihlásit přes Seznam.cz
Nemáte účet? Zaregistrujte se - je to jednoduché a zdarma


Všechny komentáře
  • odpovědětJiří Myška | 29. 6. 2021, 10:25

    Podobný příspěvek jsem uvedl již u článku "Benzín s naftou se loučí: ....". A problém kapacity energetické sítě pro nabíjení elektromobilů se začíná projevovat. V tomto článku v Americe, ale jaak je to u nás? Spotřeba energie elektromobilu je v rozmezí 11 – 25 kWh, stanovuji průměr spotřeby energie na 18 kWh. Vím jak je průměrná hodnota ošidná. Ale pro odhad z něčeho vyjít musím. Dále předpokládám, že chci, aby nabíjecí čas nebyl delší než 15 minut, čtvrt hodiny. To znamená, že pro nabíjení jednoho elektromobilu je nutný výkon nabíječky 18 kWh/0,25 h = 72 kW. Jen pro přiblížení, v síti 230 VAC to znamená proud na jedné přípojce cca 72000 W/230 VAC= 313 A. Dovedete si představit jaká v tomto případě bude platba za instalovaný jistič? Nedávno jsem zaznamenal, že naše rozvodná sítˇ byla zatížena max. výkonem cca 12500 MW. Pomáhali jsme totiž Rakousku s udržením stability sítě. Beru to jako hodnotu maximální dovolené zátěže naší rozvodné sítě. Ve stejném okamžiku je možné nabíjet 12500000 kW/72 kW/elmobil = 173611 elektromobilů. Za noc tj. od 22:00 do 05:00, t.zn. 7 hodin, nabiju 4861108 elektromobilů. V naší republice jezdí cca 6 milionů automobilů. Všechny elektromobily najednou nenabiju. A to nezbyde ani Watt pro ostatní sektory. A co udržení stability sítě. Pokud vím, tak tolerance frekvence sítě je 50 +- 0,5 Hz což se rovná +- 1 %. Pokud v síti nebude výrazně tvrdý zdroj, dojde k překročení tolerance a "blackout" je tu. Věřím tomu, že naši energetici jsou rozumní lidé a přesvědčí politiky o tom, že u tohoto problému musí rozhodovat odborné a nikoli politické stanovisko.

      0
    •  Jan Křivohlavý | 30. 6. 2021, 23:49

      pane Myška, uvádíte zde zavádějící informace. Nejsem si jist, zda s Vaším spalovacím vozem tankujete každý jeden den vždy jednu plnou nádrž. Předpokládám, že do práce nejezdíte stovky kilometrů, ale jen desítky, bude denní spotřeba jakéhokoliv auta (tedy i elektrického) významným způsobem (průměrně) nižší než uvádíte. Ano jsou manažeři či dálniční letci, ale to rozhodně neodpovídá průměrnému zástupci automobilisty. Tím je spíše manželka na vesnici vozící děti do školy a na kroužky v blízkém městě. Rychlé nabíjení EV je jistě lákavé, ale ujišťuji vás že ten kdo může nabíjí raději pomaleji, protože je to pro životnost baterie příznivější. Ve výsledku to vypadá tak, že se mnoho elektromobilů (ten kdo to s EV myslí logicky) nabíjí jen jednou týdně, během delších cest, či tehdy, když je slunečno a má "přebytky". Není výjimkou, že se městské elektromobily dobíjí doma malou rychlostí - tedy jen 1,6-7 kW z fotovoltaik (mnohdy v ostrovním režimu). Na dojetí 30-50km to lze takto úspěšně realizovat téměř každý den po minimálně 3/4 roku! S větší baterií (na 10+ jízd) se období může ještě prodloužit. Ano manažer s Teslou co jezdí 600km/den na sluníčko jezdit nebude a nabíjí rychle. ... To co chci sdělit je to, že to jde - elektromobilita může být pro mnoho lidí výhodná. Jen její řešení nespočívají v momentálně nastolených způsobech, ale ta "optimalizovaná" řešení ještě nebyla uvedena v život. Velké baterie v autech nejsou správným řešením, napájení či dobíjení za jízdy na páteřních komunikacích a v kopcích spíše ano. K řešení je toho víc, třeba hromadná limitace nabíjení pomocí HDO.

        0
  • odpovědětMichal Pešek | 28. 6. 2021, 10:11

    Politici populisticky kecali elektroinženýrům do práce a tak to dopadlo. Koho by napadlo, že elektrárna co funguje jen za dobrého počasí jsou vyhozené peníze za miliony tun elektronického odpadu a to hodně peněz vesele putujících do číny. Síť musí vyrábět pořád, akumulace v takovém měřítku je nemožná ikdyby se na to americce složila celá planeta. Klasické elekrárny jsou nezbytnost pro civilizaci, rozmazlené děti na to jen zapoměly protože se do toho luxusu narodily a elektřina je pro automaticky v zásuvce, tak se přece můžou zbavit těch škaredých zbytečných elektráren.

      0
Témata



Krajské zprávy