Logo EnergoZrouti.cz
Můj profil        Vyhledávání
HLAVNÍ STRÁNKADOMÁCÍZAHRANIČNÍKRAJEELEKTROMOBILITAVODÍK

Diskuze: Čerpací stanice přejdou na ekologičtější benzín, ten ale zvýší ceny a bude škodit starším motorům

Zpět na článek

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé


Přihlásit se

Přihlásit přes MojeID
Nemáte účet? Zaregistrujte se - je to jednoduché a zdarma


Všechny komentáře
  • odpovědětLibor před měsícem:

    Bože, bože, tolik odborníků na jednom místě se jen tak nevidí. Ale hlavní je, že všichni ti diskutující ví, že za všechno může Babiš. Já zas vidím, že za Babiše se začal snižovat státní dluh, začalo se s opravami silnic a dálnic a to hlavní, zatrhnul ODS a podobným stranám rozkrádat tento stát. Pochopím i to, že zloději se mnou souhlasit nebudou, ale tak už to chodí.

      0
  • odpovědětWikidy před měsícem:

    A kde jste přišli na to, že ten nový benál bude ekologičtější?

      0
  • odpovědětPeggy před měsícem:

    Autor je magor. Výrobci v tichosti odcházejí od biosložek už proto.aby eu nemusela přiznat svou, už prokázanou chybu. Anglie ať si dělá co chce..

      0
  • odpovědětOndřej před měsícem:

    Už nevíte jak by ste nám to ježdění osladili..ekobenzín .. kurva proč?

      0
  • odpovědětMartin před měsícem:

    Ja bych to neviděl tak černě, jsme češi a ti vydrbou se vším. Nakonec přijde jedna čerpací stanice s premiovým palivem které bude premiové jen podle jmena, žadnej líh a cena o pár desetihaléřu vyšší než E10. vlk se nažere a koza zustane celá

      0
  • odpovědětmilanmid před měsícem:

    VŠECHNY ECO ŠILENCE POSLAT MAKAT S KOSOU SKLIZET ŘEPKU A RUČNE TO VYRABĚT ZA MINIMALNÍ MZDU !!TO JE LIKVIDACE NIZKOPŘIJMOVÝVH OBČANU CO !!CO BUDE PAK ??? ZAKAZ POŽIVANI STARŠÍCH AUT TABORY PRO TY CO NEPOSLECHNOU JAK ZA PINOCHETA ??? KDO STÍM ASI ZAČNE NĚMCI NE ???

      0
    •  Martin před měsícem:

      co pak? to je jednoduché. silniční daň podle stáří a pohonu vozidla. 20k za 20 let a pak budou teprv lidi remcat, ale nic se tim nezmeni, budou furt volit jistotu nejistoty

  • odpovědětpetr164 před měsícem:

    Tomáši, píšete hlouposti. Biolíh může škodit pouze tam, kde je s péčí o auto něco špatně. Tedy: Při jízdě za nízkých otáček a karbonizaci v palivové soustavě (bez použití aditiv v palivu nebo externě dodaných); při znehodnoceném vzduchovém filtru, který již nefiltruje a propouští kdeco včetně vlhkosti, která se však následně spálí; při zpuchřelých palivových hadičkách, kde hygroskopie může působit; při netěsné palivové nádrži a vadném odvětrávání. Ergo - hygroskopie biolihu se může korozivně projevit pouze u stojícího zanedbaného auta. V provozu nikoli, tedy nezpůsobí korozi.

      0
    •  Jan před měsícem:

      Hydroskopická vlastnost lihu může způsobit nepatrnou kapičku, která ucpe vstřik a to rozhodně ne jen u stojícího nebo zanedbaného auta. Ani včasná výměna palivového a vzduchového filtru na to nemá pražádný vliv.

  • odpovědětdědek před měsícem:

    To jsou rozhodnutí politiků,bioplynky,solární panely na polích s elektro auty to samé v Nizozemsku už litr benzínu přijde na 50 korun.Přes dotace a vysokou cenu benzinu se elektroauta nedaří prodávat.A co teprve politické zvládání pandemie u nás,dokonalost sama.

      0
  • odpovědětMiroslav před měsícem:

    Tak tohle až si přečte Babiš, tak to máme na nejbližším zasedání vlády jako nejdůležitější bod jednání. A pro jistotu u nás to procento biopaliv z řepky a jeho fabrik bude v benzínu nejmíň 2x tolik. Hamáček mu to schválí a zelený ekoteroristi budou chrochtat blahem. Nějakek covid a zdraví lidí půjde stranou, protože na tomhle vydělá Bureš ještě víc než na podvodech s dotacemi.

      0
    •  Miroslav před měsícem:

      PRO PÁNA ZVOUCÍHO SE PAVEL. Já jsem článek četl v něm je mj. třeba uvedeno: "V benzínu tak dojde ke zvýšení podílu biosložky" a o pár řádku dál je uvedeno z čeho se ta biosložka vyrábí, tj. mj. i z řepky, tzv. Babišově plodině. Takže zapojte mozek, pokud tam nemáte od Babiše marmeládu nebo rovnou něco páchoucího a hnědého. Dále prosím netykat, neznáme se a husy jsme spolu nepásli, navíc já si s příznivci stbáká Bureše zásadně netykám, protože s odpadem společnosti se nebavím.

    •  Pavel před měsícem:

      Meleš nesmysly. Přečti si z čeho se ty přísady do benzínu vyrábí. ????

  • odpovědětpt před měsícem:

    samé pičoviny vymýšlí ti absolventi západních psychiatrických klinik

      0
  • odpověděttomáš nanic před měsícem:

    Jedna z hlavních složek nafty je- C15H32 - jejím spálením vznikne 15CO2 Jedna z hlavních složek paliva vyrobeného z řepky je - C16H32O2 - jejím spálením vznikne 16CO2. Spalné teplo - energie uvolěná spálením obou uvedených látek je stejné. Může mi nějaký ekoaktivista vysvětlit, kde je snížení produkce CO2 , když z výše uvedeného je vidět mírný opak. Nutno ještě dodat, že u CO2 obsaženém v atmosféře je zcela nepodstatné, je-li původem z eko-paliva, či nkoliv neb jeho vlastnosti jsou na jeho původu nezávislé.

      0
    •  petr164 před měsícem:

      Asi tak. Já jen výše vyvracím argument o "ničení starých motorů". Jinak obsah kyslíku v biolihu pouze kompenzuje jeho horší oxidační parametry oproti benzínu i naftě. Já jsem biolíh běžně lil do nádrže až do jeho 50% podílu a žádné problémy v žádném z mých dvacetiletých aut.

    •  Pavel před měsícem:

      Proč komentuješ něco, co v tom článku není?

    •  Bart Carter před měsícem:

      Vysvětlení je jednoduché. Auta se zničenými motory neprodukují žádné škodliviny. :-)

  • odpovědětPajánek před měsícem:

    Tak to je dobrý. Mi si budeme kurvit katalyzátory a filtry pevných částic řepkou a armáda z uazama, tatrama a tankama bude jezdit dál na čistou ropu.

      0
    •  petr164 před měsícem:

      Nevíte, o čem mluvíte. (Bio)líh je čistidlo, které čistí cestu, kudy teče. Jako detergent tedy funguje stejně jako všechna aditiva s toutu funkcí. Náklady na revitalizaci zakarbonovaného motoru logicky zahrnují i nová katalyzátor, který zanese to, co se detergencí uvolní. Kdo nemá strategické myšlení a nazajímá se o kauzality, jen ke své škodě civí.

  • odpovědětDave před měsícem:

    Kazdy auto starsi 8 maximalne 10let, uz nema na silnici co delat

      0
    •  Vojtěch před měsícem:

      Proč bych si měl kupovat nové auto proč??? Mám Octavii TDI z roku 2004 a nevidím jediný důvod proč jí měnit za něco co se hn ed zkurví!

    •  pt před měsícem:

      vo.e

    •  Jakub před měsícem:

      Jo, kdyby jen auta... Při pohledu na některý náklaďáky nebo vozový park dopravního podniku v Liberci jsou auta to nejmenší... :(

  • odpovědětZnalec před měsícem:

    Jednoduše,benzin nema co dělat v autech.Zhovadilci vymyšleji eko,ale eko znamena mala spotřeba,vysoký vykon,mala udržba a co největší životnost.To měl pouze diesel s rotačním čerpadlem do euro3.Jinak nic..spotřeba nad 5 litrů u obyčejných aut je zvěrstvo. Tak to mělo zustat.Toto je ta spravna ekologická cesta.Zbytek šmejdů co nevydrži ani 250tis bych postavil mimo zakon a celý hloupý ekospolky nahnal na manuální práce.

      0
    •  Martin před měsícem:

      Tak to se asi ekoaktivistum zamota hlava až pujdu přihlasit 2.7 benzin se spotrebou 17litru

    •  Pepa před měsícem:

      Ty jsi fakt znalec. Benzín patří do auta a nafta do traktoru. To si zapamatuj

    •  Pepa před měsícem:

      OBSAH KOMENTÁŘE BYL SMAZÁN Z DŮVODU PORUŠENÍ PODMÍNEK DISKUZE

  • odpovědětJerry před měsícem:

    Sorry, ale to už je fakt komedie. Ta ekoteroristická lobby už prosazuje naprosto kontraproduktivní opatření. A hlavně je prosazuje na základě falešných statistik a rozborů ( viz Německo a diesel, kde zjistili, že údaje na jejichž základě spustili to doslova ekošílenství jsou zkreslené, lživé a prvoplánovité). Je sice pěkné že se "ušetří" 750 000 tun skleníkových plynů při spalování, ale už nikdo neřekne, že se jich o 2 miliony tun více vyprodukuje při pěstování těch plodin ze kterých se ta biosložka získává. Navíc se tím ničí motory, rozvody.... a musí se vše dříve opravovat, nebo vyměnit (to je taky vysoce ekologické,že?) To samé u elektroaut. Nikdo je nechce skoro ani zadarmo, protože se s nimi nedá nikam pořádně dojet, výměna baterií je skoro tak drahá jak celé ostatní auto, a vůbec nechtějte vědět jak "ekologicky" se získávají vzácné kovy, které jsou nutné pro výrobu baterií. O tom, že se tyto kovy těží většinou v Africe, pak cestují přes půlku planety ke zpracování do Číny a pak opět přes půlku planety do Evropy k samotné výrobě článků už ani nemluvím. Prostě "ekologie" za každou cenu. Klidně at všichni pochcípáme, hlavně že to bude "ekologicky". Ale nezapomeňme řešit plastová brčka v KFC. To určitě spasí celý svět. Takže pokud srovnávat co je a co není ekologičtější, pak od těžby , přes zpracování, výrobu, používání a až po cenu za likvidaci. A ne, že si nějaká lobby "vytrhne" jen část řetězce životnosti výrobku a na základě zcela vylhaných údajů pak doslova šikanuje lidi.

      0
    •  pt před měsícem:

      pravda

    •  TDI před měsícem:

      Mluvíte mi z duše. Podíl autodopravy na celkovém znečištění je navíc kolem 2%. Takže toto celé je naprosto k ničemu a jen to Evropu dostane do skutečné recese.

    •  honza3864 před měsícem:

      Přesně tak a jak jsem psal,je to tak na knihu. Ekošílenství a prdící krávy.

  • odpovědětANTIEU před měsícem:

    Kdyby nám EU nařídila skočit z okna,tak budem skákat z okna?

      0
  • odpovědětjanulík před měsícem:

    Čert nám byl dlužný vlézt do jakéhosi spolku trotlů , který si říká EU . Vymýšlejí jen pi---y a otravují lidem život a dělají z nich pitomce a myslí si , že oni jsou bohové !

      0
    •  pt před měsícem:

      přesně tak-eu je k hovnu-myslel jsem,že to bude o ekonomice ne o teroru proti nám

    •  Honza před měsícem:

      Vy si pletete příčinu a následek. Kdyby jste volili ty správné a chytré lidi do EP a ne bandu pitomců co vám vše naslibují, tak si nebudete stěžovat. EU tvoří lidé jako vy a já. Ne nějaké imaginární lidstvo, tam v Bruselu... Tím chci říct, že ti pitomci pak vymýšlejí 3,14čoviny... Ale za to jako taková EU nemůže.

  • odpovědětjohnny před měsícem:

    Zase to chtějí podělat ještě více než to je ti ignoranti v EU ! Co s tím porád děláte ? Řepkový olej se přidává do nafty , jakési sračky do benzínu , to je hnus ! Nevím proč se neznačí benzín prostě B a nafta D . N a co kakési E nebo co ?

      0
  • odpovědětTony před měsícem:

    Tak v Anglii od září. A u nás od kdy? Kdysi se řeklo, že v celé EU nejpozději od začátku roku 2021, ale zatím je tu (díky Bohu) ticho po pěšině. Kéž by to tak vydrželo dalších 10 let... Na Slovensku už ten zázrak jménem E10 mají několik let, ale staré auta tam stále jezdí. Co do toho teda ti chudší Slováci tankují? (Felicie z roku 1998 je tam - na východním Slovensku - každé druhé auto).

      0
    •  Sam Moravský idiot před měsícem:

      Od roku 2021 - díky bohu je tady Coronavirus a tak je ticho po pěšině.

  • odpovědětKůrovec před měsícem:

    A co mám tankovat do svejch deseti veteránů?? Již teď mi zrezly nádrže, karburátory, benzínově kohouty ucpané rzí, stejně tak trysky ,ventily a vůbec celá palivová soustava. ÚDRŽBA SE TAK ČASOVĚ I MATERIÁLOVĚ STÁVÁ NEÚNOSNOU. Proč nelze dál vyrábět a prodávat pro tato vozidla benzin bez lihu?? Žádná aditiva to nezachrání.. Čert nám byl tu Eurodiktaturu dlužen.

      0
    •  honza3864 před měsícem:

      Zkus vervu 100 nebo jiný prémiový benzín, nemají tam být biosložky. Jinak je to bordel, na polích se pěstují biopaliva namísto potravin.Profitují z toho agro -spolky. A ta jako -ekologie,ze spotřebou roste produkce CO 2 + uhlíková stopa při produkci bios... Při zákládání palmových plantáží kácení pralesa ,palmový olej taky bios... ,ale to nevadí v EU máme eko eko eko . Dalo by se psát dál ,ale je to tak na knížku.

    •  Pavel před měsícem:

      Euroil by měl mít ještě bez těch sraček...

    •  Karel před měsícem:

      Verva nepomůže, mě to sežralo karbec na DKV, ty žlutý cucky nikdo ven nedostane, taky hadice na starym warkalovi , z elektrocentrály to z nádrže taky nikdo nedostane. U nafty pomůže na meřo synteticky podepřenej olej do dvoutaktu a čerpadla to nesežere, ale na biolíh nic nefunguje, jen ho tam nedávat, stejně to nemá žádný smysl. Jen ten moloch co rozděluje dotace dostane větší balík na přerozdělení a má pocit, že je důležitější.

    •  Milan před měsícem:

      Zkoušel jste třeba Vervu 100? Sice má obsah bio taky 10%, ale ETBE, což by nemělo být tak škodlivé.



Doporučené články





Témata



Krajské zprávy