Profese budoucnosti, která mění Česko. Stačí jít na pracák a získáte práci za stovky tisíc
Pokud právě teď přemýšlíte o změně kariéry, zpozorněte. Tato konkrétní profese se totiž v České republice dostává na výsluní. Na úřadu práce se můžete jednoduše rekvalifikovat, aniž byste k tomu museli studovat vysokou školu. Navíc tato profese slibuje velmi slušné výdělky.
Dobrá práce není jen zdrojem příjmu. Je základem pro dosažení určité stability, sebevědomí a spokojeného života. Právě proto se stále větší popularitě těší obory, které nabízejí více než jen hezký přivýdělek, ale i určitou svobodu.
Úřady práce nabízejí rekvalifikační kurzy
Pokud chcete změnit práci, aktuální podmínky jsou tomu nakloněny. Velkou výhodou je i to, že úřady práce zájemcům nabízejí možnost absolvovat rekvalifikační kurz. S jeho pomocí si rozšíříte své znalosti a doplníte si informace, abyste mohli začít novou kariérní dráhu.
Zatímco ještě před několika desítkami let se této profesi nikdo nevěnoval, s neustálým rozvojem digitálního prostředí a e-shopů se stala poměrně populární. Specialista na digitální marketing a e-commerce může dosáhnout velmi slušného příjmu, ať už se rozhodne tuto pozici vykonávat jako zaměstnanec, nebo se vydá na volnou nohu.
Tato pozice je navíc v souladu s trendy, které v roce 2025 hýbou trhem práce. Řada lidí například upřednostňuje možnost práce z domova a tím pádem lepší dosažení rovnováhy mezi prací a osobním životem. Do popředí se dostává také nutnost práce s umělou inteligencí, která digitální prostředí ovlivňuje.
Co se v rekvalifikačním kurzu naučíte
Prostřednictvím úřadu práce máte možnost absolvovat velkou spoustu rekvalifikačních kurzů. V souvislosti se zmíněnou pracovní pozicí se přitom tyto kurzy budou týkat právě digitálního marketingu. Ve zkratce se jedná o práci, ve které se naučíte propagovat produkty nebo služby prostřednictvím digitálních kanálů a technologií.
Kurzy se tak věnují tomu, aby vás naučily správně nastavit reklamy ve vyhledávačích Google a Seznam nebo třeba na sociálních sítích. Naučíte se také základy e-mailového marketingu, obsahového marketingu nebo správy internetových obchodů. Rovněž si můžete osvojit práci s nejrůznějšími analytickými nástroji, které jsou základním předpokladem pro vyhodnocování vaší práce.
Kolik si digitální specialista může vydělat
Velkou výhodou této pracovní pozice je, že k ní nepotřebujete vysokoškolské vzdělání. Firmy se v tomto případě zajímají především o to, zda dokážete teoretické dovednosti přeměnit v praxi a vysokoškolský diplom k tomuto účelu nepotřebují.
Přesto však máte možnost dosáhnout velmi zajímavých výdělků. Konkrétní odměny se pak pochopitelně odvíjí od konkrétních znalostí a zkušeností. Podle dostupných zdrojů se hrubá mzda na této pozici pohybuje od 35 000 do 72 000 měsíčně.
Na volné noze mohou být příjmy statisícové
Získání rekvalifikačního kurzu a následné praxe v marketingové agentuře může být pro řadu lidí zajímavý start v rámci této kariérní dráhy. Většina digitálních specialistů se však shoduje v tom, že na značně vyšší výdělky si přijdete v případě, kdy se rozhodnete přejít na volnou nohu. To znamená, že budete digitální marketing a e-commerce nabízet sami na sebe jako OSVČ.
V tomto ohledu vás samozřejmě čeká nutnost hledání stálé klientely, větší zodpovědnost a často i časově náročnější práce. Na druhou stranu ale v tomto případě dosáhnete na vyšší odměny. V takovém případě totiž nejsou výjimkou ani hodinové sazby pohybující se kolem 1 500 až 2 000 Kč (u zkušených profesionálů). V přepočtu na 100hodinovou měsíční pracovní dobu (tedy zhruba 5 hodin vykázané práce pro klienty denně) se může jednat i o příjem kolem 150 000 až 200 000 Kč. Nutno však zdůraznit, že je třeba od výdělku odečíst platbu sociálního a zdravotního pojištění a zdanění. I tak se ale jednoznačně jedná o zajímavý příjem.