EnergoZrouti.cz

Zájem o ekologická vozidla v Česku roste, víc než o ty na baterie je ale zájem o hybridy

  
Martin Bárta
4. 6. 2021 ▪ 10:07

Prodej vozidel s nižšími emisemi v tuzemsku stále rychleji roste. Více než o vozidla na baterie je ale zájem o plug-in hybridy či vozy na zkapalněný ropný plyn - LPG. To by ale mohla brzy otočit novinka Mladoboleslavské značky.

Sklad nově vyrobených vozidel Volkswagen
Sklad nově vyrobených vozidel Volkswagen
Foto: Bilderandi / Pixabay

Zájem o automobily s nižšími emisemi v tuzemsku roste. Jen v letošním roce bylo do konce května registrováno 3 695 vozidel na alternativní paliva jako je elektřina uložená v bateriích, kombinace spalovacího motoru a baterie tedy takzvaných hybridů či vozidel na LPG.

Rekord zaznamenalo LPG, které je ale neekologické

Právě vozidla na LPG, tedy zkapalněný ropný plyn společně s vozidly PHEV, tedy plug-in hybridy letos zaznamenala největší zájem. Dohromady se jich totiž zaregistrovalo od ledna do konce května 2 407 kusů.

Právě LPG či CNG je ale často v oblasti ekologie označováno jako neekologické a některé země mají v plánu tyto plyny do budoucna zakázat stejně jako naftu či benzín. Z hlediska Českého Národního akčního plánu čisté mobility jsou ale i tato vozidla označována jako ekologická.

Zájem o bateriová vozidla poklesl, nejspíš jen dočasně

Mimo registrací těchto vozidel ale z dat Centra dopravního výzkumu (CDV) jasně vyplývá i meziroční pokles nově registrovaných elektromobilů na baterie (BEV). Těch bylo za prvních pět měsíců roku registrováno 988 kusů a tvořily tak pouze podíl drobně převyšující jedno procento nově registrovaných vo­zů.

Registrace nových osobních automobilů dle typu paliva , Centrum...
„Elektrická a plynová vozidla si v součtu připsala 3 695 registrací, meziročně o téměř 46 % více. Z nových osobních elektrických a plynových vozidel nejvíce registrací připsala Škoda, díky 632 PHEV, 361 BEV a 245 CNG vozidlům. Se 605 LPG vozidly a 1 BEV pak následovala Dacia před Mercedes-Benz, který evidoval 241 PHEV a 61 BEV. Celkem 30 značek registrovalo v průběhu uplynulých 5 měsíců elektrická a plynová vozidla, která se v letošním roce v součtu na všech registracích podílela 4 %,“ uvádí Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel CDV.

Pokles bateriových vozidel ale bude nejspíše jen dočasný. Trend růstu tohoto segmentu vozidel je totiž patrný po celé Evropě, který Česká republika bude rozhodně následovat. Velký růst kategorie bateriových vozidel by měl podpořit i nový ENYAQ iV od Mladoboleslavské Škodovky.




Štítky: Automobily Hybridní vozidla Elektromobily
Zdroj: CDV