Vozidla se spalovacím motorem podle bývalého šéfa Škody Auto brzy znatelně zdraží

  
Martin Bárta
18. 7. 2022 ▪ 09:23

Vozidla se spalovacím motorem by v příštích letech mohla citelně zdražit. Podle bývalého šéfa Škodovky, by kvůli tomu mohl zaniknout i segment malých aut. Oproti tomu dojde k silné akceleraci trhu s elektromobily.

Ředitel Volkswagenu Thomas Schäfer
Ředitel Volkswagenu Thomas Schäfer
Foto: Škoda Auto

Už v roce 2025 by pravděpodobně měla vstoupit v platnost nová emisní norma Euro 7, která už byla několikrát odložena. Norma totiž podle mnoha motoristických odborníků de facto znamená konec pro vozidla se spalovacím motorem. Ty sice úplně neskončí, ale bude nutné je skloubit s bateriemi tak, aby došlo ke snížení emisí skleníkových plynů. Nová maximálně úsporná hybridní vozidla pak budou také výrazně dražší.

Právě to pro německý nedělník Welt am Sonntag potvrdil i bývalý šéf Škody Auto a současný ředitel mateřského Volkswagenu Thomas Schäfer. Ten očekává, že ceny vozů kvůli složitějšímu systému čištění výfukových plynů vzrostou o 3 000 až 5 000 euro (asi 73 400 – 122 300 korun). To by tak znamenalo problémy hlavně pro malá auta, kde by bylo velmi obtížné či spíše nemožné podobné náklady promítnout do ceny. Zákazníci by si tak podobná vozidla nekupovali.

Stejně jako Volkswagen tak i další společnosti tak v současnosti soustředí největší síly do vývoje elektromobilů, výstavby továren na výrobu baterií a dalších součástek. V případě, že bude norma Euro 7 uvedena v současné podobě, která limituje emise oxidu uhličitého na 30 gramů na kilometr bude to totiž pro vozy se spalovacími motory smrtelná rána.

V posledních měsících velmi skloňovaný „zákaz vozidel se spalovacím motorem“, který by měl v EU v případě schválení členskými státy začít platit od roku 2035, tak nejspíš bude už jen symbolickým gestem. V případě schválení normy Euro 7 totiž pravděpodobně dojde k tak rychlému rozmachu elektromobilů, že jejich praktický zákaz už bude jen posledním hřebíčkem do rakve vozidel produkujících emise skleníkových plynů.




Štítky: Auto Elektromobily Volkswagen Škoda Auto Thomas Schäfer Spalovací motory
Zdroj: RED