Síť prodejen Albert dál snižuje emise, hlavně díky modernizaci technologií v nových prodejnách

  
Markéta Bártová
3. 5. 2022 ▪ 20:00

Moderní senzory hlídající teploty chladniček, LED osvětlení nebo účtenky v elektronické podobě. Síť prodejen Albert pokračuje ve snižování uhlíkové stopy, která by měla být v roce 2050 na nule i u všech jejich dodavatelů.

Modernizovaná prodejna Albert
Modernizovaná prodejna Albert
Foto: Albert ČR

Snížení uhlíkové stopy, která by se dala přirovnat k sedmi stovkám větších domácností se vloni podařilo síti Albert díky modernizaci svých prodejen. Těch vloni Albert, který patří do nizozemské skupiny Ahold, přestavěl v Česku tři desítky a v modernizaci dalších hodlá pokračovat.

Snižování uhlíkové stopy, kterou chce Albert stlačit na nulu do roku 2040 pomáhají hlavně moderní technologie, které firma stále více implementuje. Už téměř před dvěma roky firma začala zkracovat pokladní účtenky, díky čemuž chtěla ušetřit desítky tun papíru každý rok. Díky další modernizaci a využívání vlastní mobilní aplikace mohou také zákazníci šetřit papír úplně, když si účtenku nechají doručit přímo do aplikace bez toho, aniž by byla na pokladně vytištěna.

Mimo toho ale společnost vloni zavedla i moderní elektronické cenovky, které ušetří další papír a sníží i potřebné množství nedostatečné pracovní síly, která musí ceny u zboží pravidelně měnit v případě změn ceny či slevových akcí.

Největší emise a tlak na životní prostředí ale i nadále samozřejmě přináší logistika a provoz samotných prodejen. Při jejich modernizaci ale dochází k poklesu spotřeby elektřiny i plynu potřebných k vytápění či chlazení prodejen a udržování správných teplot chlazených či mražených potravin, a to jak přímo na pultech, tak i při jejich skladování. Hlavní snížení energetické náročnosti přináší modernizace technologií jako jsou právě chladničky či mrazáky, ale i osvětlení či vytápění prodejen.

„Modernizovaná prodejna ušetří v průměru třetinu energií. Jen za loňský rok to představuje snížení uhlíkových emisí srovnatelných s vysazením 95 000 stromů,“ upřesnila Martina Černá, ředitelka pro udržitelnost firmy.

Podle Černé mají také tři desítky obchodů k dispozici unikátní teplotní čidla, která online upozorní na výpadek chlazení a dohlédnou na kvalitu potravin v chladících boxech či u pultů. Právě chytrá čidla dokážou snadno odhalit problémy, které by mohly v běžných prodejnách vyústit ke znehodnocení potravin, ale i úniku chladu, který dál prodražuje provoz zařízení a snižuje jeho ekologickou stránku. Už 75% prodejen firmy navíc v současnosti využívá úsporná LED osvětlení. Další prodejny by se jeho modernizace měly dočkat i letos.




Štítky: Albert Potraviny Nakupování Emise Modernizace Uhlíková neutralita
Zdroj: RED